Skrevet av Emne: Hvordan får jeg mindre kroppsfett og samtidig mer muskler  (Lest 16522 ganger)

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

 Help
Litt Historikk
Jeg startet å trene for 3-4 år siden. Jeg var da ca 90 kg og 174 høy. Var feit den gangen. Startet med å gå til og fra arbeid ca. 20 minutter hver vei. Samtidig med en "sinnsyk" slankekur (frokost 1 liter vann + 2 tørre brødskiver, lunsj 2 brødskiver + 1/4 liter melk, middag (1/2 tallerken i stedet for 2) og kvelds 2 liter vann + 2 tørre brødskiver). I løpet av 3 uker gikk jeg ned 12 kilo til 78. Gikk fort opp igjen til 86 kg når jeg begynte å spise normalt igjen. Måtte ta meg sammen, men orket ikke å spise så lite som tidligere. Jeg begynte å trene i stedet (har trimrom på arbeid). Holdt vel på mest med jogging på tredemølle (ca 5-7 ganger i uken). Fikk bra kondisjon, men plagdes en god del med smerter i kne og ankler. Gikk ned igjen til 83 kg og klarte vel ca. 90 kg maks i benk.

Siste året har jeg plutselig i tillegg til trening også blitt opptatt av kosthold og hvile. Forsøker så godt jeg kan å spise mye mat med proteiner i, sundt fedt og trege karbohydrater. Minimalt med godteri. Er nå blitt ca 76 kg og tar ca 115 i benkpress, 135 kg i markløft (har ikke flere vekter) og ca. 120 kg i knebøy. Jeg trener styrke mandag og onsdag. Jeg trener Tai Kwan Do tirsdag og torsdag (styrke og kondisjon). Prøver å holde meg til at fredag, lørdag og søndag er hviledager.  Tar meg en gåtur i ny og ne om morgenen (30-60 minutter) før frokost. Skulle kanskje gjort det mer.

Problemet mitt er at jeg har fortsatt litt for mye fett rundt magen. Det er ikke mye, men nok til at det skjuler magemusklene mine. Dette irriterer meg. Egentlig ønsker jeg ikke å bli lettere. Vil bare ha bort fettet rundt magen. Kunne vel tenkt meg å være rundt 80 kg for å være ærlig. I det siste har jeg lurt på om jeg kanskje spiser for lite og at kroppen er i sultmodus og derfor ikke forbrenner mye fett. Hva tror dere ?. Nedenfor er et typisk kosthold for en dag for meg:

Frokost (07:15)
4 dl skummet melk
2 grove brødskiver med litt vita hjertegod smør på
2 skiver trønderfår
Av og til litt ekte majones

Lunsj (11:00)
1 grovt knekkebrød med gul ost + litt paprika
1 grovt knekkebrød med 1 helt egg på + litt tomat på
1 grovt knekkebrød med trønderfår på + litt majones
2 dl skummet melk

Mellommåltid
Litt chillinøtter (ca. 75 gram)

Middag
Veldig forskjellig, men spiser meg aldri mett. All mat stekes i olivenolje. Det går mye på kylling, fisk, kjøtt. Som regel salat til. Holder meg unna salt og sukker. Nå er det ikke jeg som lager middagen, men jeg har forsøkt å påvirke til å bruke mest mulig sunne ingridienser. Spiser minimalt med potet, velger pasta eller ris i stedet.

Kvelds
2 brødskiver med trønderfår eller skinke m.v

Tilleggsmåltider
Etter trening har jeg i meg så snart som overhodet mulig 1 banan + noe proteinrik mat. Drikker mye vann hele dagen, men spesielt under og etter trening. Går vel med ca 4-6 liter vann på en dag. Tar omega3 (1 kapsel pr dag) og etter trening 1000 mg C-vitamin.

Hva gjør jeg feil ?. Hvorfor forsvinner ikke fettet rundt magen. Spiser jeg for mye eller for lite ? Jeg vil ikke bli lettere, men ha mer muskler og mindre fett.

Håper noen eksperter eller andre kan komme med noen råd.

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Kjøp denne boka og les fra perm til perm:  buttrock
http://www.extique.com/natural-hormonal-enhancement.html

Du får kjøpt den billig på www.davedraper.com. Anbefalt lesestoff til alle og enhver.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Hvordan du får mindre kroppsfett samtidig mer muskler? Du bulker (går opp i fett og muskler) så tar du en deff (ned i fett og bittelitt muskler)






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Takk for tipset Flexo, boka er bestilt  Smiley.

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Takk for tipset Slux. Jeg har merket fremgang i f.eks benk hver gang jeg går opp i vekt og en del tilbakegang når jeg går ned i vekt. Problemet er at jeg blir liksom ikke kvitt fettet rundt magen (det som skjuler magemusklene). Kanskje jeg gjør noe feil når jeg deffer ?.

For å være helt ærlig har jeg ikke lyst til å bulke nå rett før badesesongen  Cool

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Takk for tipset Flexo, boka er bestilt Smiley.

Ikke dårlig. Det er en knallbok. Interessant og morsomt skrevet. Jeg, som ikke er noe glad i å lese, pløyde igjennom den på fire dager. Smiley

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Hei Flexxo !

I dag den 14.juni starter jeg forsøket med å gå fra sukker-brenner til fett-brenner.

Jeg trodde det var vanskelig å finne proteinrik mat, men det er jo nesten værre å finne mat uten karbohydrater. Heldigvis skal jeg bare gjøre dette i 7 dager.

Håper du kan se over om maten jeg spiser i disse 7 dagene er korrekt og ikke inneholder skjulte aktive karbohydrater:

Masse vann
Masse egg
Cottage cheese
Olivenolje + vanlig godt smør + hvitløksmør
Kjøtt, kylling, fisk, kjøttdeig, hamburger (uten brød), nøtter (er peanutter bra ?), reker
Proteindrikk
Litt brokkoli, gullrot og andre grønnsaker.

Er det andre ting jeg kan spise i denne 7 dagers perioden ?


Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Ville tro at roastbeef funker  Smiley
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Hei Flexxo !

I dag den 14.juni starter jeg forsøket med å gå fra sukker-brenner til fett-brenner.

Jeg trodde det var vanskelig å finne proteinrik mat, men det er jo nesten værre å finne mat uten karbohydrater. Heldigvis skal jeg bare gjøre dette i 7 dager.

Håper du kan se over om maten jeg spiser i disse 7 dagene er korrekt og ikke inneholder skjulte aktive karbohydrater:

Masse vann
Masse egg
Cottage cheese
Olivenolje + vanlig godt smør + hvitløksmør
Kjøtt, kylling, fisk, kjøttdeig, hamburger (uten brød), nøtter (er peanutter bra ?), reker
Proteindrikk
Litt brokkoli, gullrot og andre grønnsaker.

Er det andre ting jeg kan spise i denne 7 dagers perioden ?

Heisann. Det ser knall ut det, men du må passe deg litt for nøttene. Nøtter inneholder faktisk en del sukker. Hvis du er avhengig av nøtter anbefaler jeg pecannøtter, fordi det er de med minst sukker. (Dette er selvfølgelig bare den første uka da.) Ellers er alt perfekt. Det er mange andre grønnsaker som er knall da. Står en liste på side 153. Smiley Den er bra. Ellers er det bare å spise så mye olivenolje du vil. Dette hjelper deg med å føle deg ordentlig mett. Etter en stund merker du at du ikke trenger like mye mat for å holde deg gående lenger. Da blir det litt enklere (og billigere). I den første perioden kan det være lurt å kjøpe litt "Husk" fiber på helsekosten. Du kan også ha nytte av www.nutritiondata.com hvis du er usikker på hva du putter i deg. Lykke til!

Har du lest fra perm til perm nå da? Synes du det var interessant? Smiley

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Mat som cottage cheese, hvordan kan man spise dette uten brød?

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Mat som cottage cheese, hvordan kan man spise dette uten brød?

...med skje. Smiley Er ikke så vanskelig som man tror.

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Hei igjen Flexxo !

Jeg sjekket på deklarasjonen på posene før jeg valgte Maarud peanutter. Disse inneholder pr 100 gr:

Protein: 28 gr
Karbohydrater: 14 gr (hvorav 2 gr fra sukkerarter)
Fett: 53 gr (hvorav mettet 8 gr, enumettet 28 gr, flerumettet 17 gr)
Kostfiber: 6 gr
Natrium: 0,6 gr

Spiser ca 100 gr til lunsj (11:00) + vann
Spiser ca 100 gr mellommåltid (14:00) + vann

Trenger noe lettvindt når jeg er på arbeid.

Ellers så har jeg lest til side 170 i boka. Leser litt hver dag. Ble neste ras når jeg fant ut at margarin inneholdt transfett. Blir jo lurt helt opp i stry. Så jeg skal heretter holde meg til naturlig smør og olivenolje det står virgin på. Føler meg fort mett for tiden med alt dette fettet. Faktisk litt mer energi enn jeg er vandt til. Ikke lyst på noe søtt heller, men jeg har egentlig holdt meg unna sukker i ett par år da... :-)

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Jeg anbefaler at du leser kapittelet: "Don't get nickeled and dimed to death by hidden carbs". Jeg kan garantere deg at peanøttene kommer til å vippe deg av pinnen. Du er nesten nødt til å unngå det den første uka hvis du skal lykkes med "The metabolic shift". Etter den første uka er peanøtter helt greit. Du kan også lese litt på http://www.extique.com/arindex.htm der forfatteren har svart på en del spørsmål.

...hvis du vil ha en lettvin snack på jobb anbefaler jeg heller å lage til noe ordentlig dagen i forveien. I dag har jeg f.eks med meg et par kokte egg bare sånn i nødstilfelle. Hvis jeg får mye å gjøre er det bare å gulpe i seg. Ikkeno' carbs og mettende. Å lage en ordentlig proteinshake med litt fløte og olivenolje gir også litt ekstra energi hvis du er på farta.

Men bare for å gjøre det klart så er det veldig viktig å ikke slurve den første uka. Etterpå er det litt friere, og så får du mer variasjon gjennom carb-load-måltidene.

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Hei Igjen Flexxo !

Var veldig godt å blande fløte i proteinshake gitt.

I dag har jeg spist følgende:
07:30 - Frokost: 2 kokte egg med litt vanlig smør til. 1 omega3 pille
10:20 - Mellommåltid: Proteinshake med 1,5 dl fløte

Så skal jeg spise:
14:00 - Mellommåltid: Proteinshake med 1,5 dl fløte
16:00 - Middag: 3 stk Kyllingfile stekt i masse vanlig smør + 1 gullrot + 1 omega3 pille.
19:00 Mellommåltid: 2 egg + litt vanlig smør
22:00 Kvelds: 2 egg + litt vanlig smør

Hva tror du om dette Flexxo. Er jeg på rett vei ?

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

Ja, du holder deg i alle fall godt under grensa. Smiley Når du spiser såpass med fløte og smør, bør du bruke en del olivenolje i tillegg. Det gjelder å balansere litt mellom mettet og umettet fett. Det er fint hvis du får i deg en del friske (grønne) grønnsaker også. Typiske salatgrønnsaker. Du bør ikke gå noe særlig under carb-grensa. Den bør fylles. Frisk salat er også en ypperlig måte å få i seg olivenolje på. (Eller rapsolje, eller linfrøolje)

...boksmat er en fin ting, spesielt hvis du liker fisk. Makrell i tomat, tunfisk og sardiner er ypperlig til frokost og lunsj. (Sardiner er forresten veldig undervurdert som helsekost.  Cheesy) Hvis du klarer å spise sånt så er det en grei måte å komme seg gjennom første uka med litt variasjon. Gresk salat er kanskje den perfekte retten for low carb. Ikke et dumt tips. (Spesielt hvis du får tak i ordentlig gresk feta ost, og ikke sånn Apetina-dritt.) Etter hvert som du kommer litt inn i det, så blir det mye lettere. Jeg har gjennomført introduksjonen fire-fem ganger. Må inrømme at det var litt vanskelig første gangen.

Du bør også tenke på mengden proteiner i et måltid. Tre kyllingfileter høres mye ut. Se figuren på side 135, og merk fotnoten. For best mulig fettforbrenning bør du ikke gå over 50 gram protein i et måltid.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!