Skrevet av Emne: Hva er mest effektivt?  (Lest 3999 ganger)

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Hva er mest effektivt?
« #15 : 01. juni 2005, 12:03 »
Hvor i alle dager har du disse kunnskapene fra? Kroppen er vant til å forbrenne karbohydrater istedet for fett..?

Natural Hormonal Enhancement av Rob Faigin, med utgangspunkt i studier hovedsaklig fra Journal of Clinical Nutrition.

Dersom du spiser mye karbohydrater til daglig vil kroppen benytte dette som primær energikilde. Når du går tom for karbohydratene (som du vil gjøre ganske fort, ettersom kroppen ikke har noe stort lager for karbohydrater) begynner du å tære på musklene.

Dersom du spiser lite karbohydrater og mer fett, vil du mobilisere fettreservene i større grad og kroppen begynner å foretrekke fett som primær energikilde. Denne energikilden er i praksis ubegrenset, sånn at kroppen ikke behøver å tære på musklene i samme grad for å få energi.

...ble det klarere hva jeg mente nå?

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Hva er mest effektivt?
« #16 : 01. juni 2005, 12:56 »
Flexxo: Hva legger du i mye karbohydrater til daglig?

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Hva er mest effektivt?
« #17 : 01. juni 2005, 13:11 »
Jeg ville nå prøvd å sagt nr. 1 jeg da, om det er fettforbrenning som er målet da..
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Hva er mest effektivt?
« #18 : 01. juni 2005, 13:37 »
Flexxo: Hva legger du i mye karbohydrater til daglig?

Tja... Grensen for hva folk "tåler" ligger oftest et sted mellom 50 og 100 gram og dagen. (Nei, jeg mener ikke hver dag resten av livet.) "Mye" er vel kanskje et litt vidt begrep. Ut ifra egen erfaring, så kan jeg si at cravings kommer fort når jeg går opp mot 150 gram om dagen. En stor skål med havregryn, eller tre brødskiver til frokost som en fast del av kostholdet er nok til å gjøre deg til en ineffektiv fettforbrenner. Dette er jo selvfølgelig avhengig av hvor karbohydratene kommer fra også da. Det er f.eks verre å spise 100 gram karbohydrater fra sjokolade enn 100 gram fra grønnsaker. I tillegg er det avhengig av gener.

Hmm... Jeg tror jeg slutter nå, før jeg graver meg ennå dypere ned. Smiley Håper det ble litt klarere. Er vel kanskje litt vanskelig å vurdere svarene jeg gir uten en forståelse for hva jeg legger i de forskjellige påstandene. Jeg beklager hvis ting er uklart, eller noen føler seg støtt på grunn av min manglede evne til å uttrykke meg.


Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Hva er mest effektivt?
« #19 : 01. juni 2005, 13:39 »

Tja... Grensen for hva folk "tåler" ligger oftest et sted mellom 50 og 100 gram og dagen. (Nei, jeg mener ikke hver dag resten av livet.) "Mye" er vel kanskje et litt vidt begrep. Ut ifra egen erfaring, så kan jeg si at cravings kommer fort når jeg går opp mot 150 gram om dagen. En stor skål med havregryn, eller tre brødskiver til frokost som en fast del av kostholdet er nok til å gjøre deg til en ineffektiv fettforbrenner. Dette er jo selvfølgelig avhengig av hvor karbohydratene kommer fra også da. Det er f.eks verre å spise 100 gram karbohydrater fra sjokolade enn 100 gram fra grønnsaker. I tillegg er det avhengig av gener.

Hmm... Jeg tror jeg slutter nå, før jeg graver meg ennå dypere ned. Smiley Håper det ble litt klarere. Er vel kanskje litt vanskelig å vurdere svarene jeg gir uten en forståelse for hva jeg legger i de forskjellige påstandene. Jeg beklager hvis ting er uklart, eller noen føler seg støtt på grunn av min manglede evne til å uttrykke meg.



 Ops ... Offtopic

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Hva er mest effektivt?
« #20 : 01. juni 2005, 14:34 »
Ok, takk for svaret, holder på å leser litt på TKD av Lyle McDonald for tiden, så dette er litt aktuelt stoff i forhold til den (jo mer info, jo bedre forstålse Wink).

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Hva er mest effektivt?
« #21 : 01. juni 2005, 15:40 »
Hvor viktig er egentlig klær når man vil forbrenne fett? Idag gikk jeg morgentur kun ifør en genser på overkroppen. Ikke noe t skjorte eller pologenser under. Da svettet jeg ikke i det hele tatt. Vanligvis pleier jeg å svette ganske mye, siden jeg har på meg ull undertøy til vanlig.

Har det noe å si med mye/lite klær?
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Hva er mest effektivt?
« #22 : 01. juni 2005, 15:49 »
Klær har ofte blitt en neglisjert faktor under kardiotrening. Etter mye prøving har jeg komt frem til at betterbodies brenner mest kalorier under diverse kardioaktiviteter.
Eat Lift Sleep

Utlogget Germ

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 726
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 726

  • Let`s grow together
SV: Hva er mest effektivt?
« #23 : 01. juni 2005, 15:52 »
Klær har ofte blitt en neglisjert faktor under kardiotrening. Etter mye prøving har jeg komt frem til at betterbodies brenner mest kalorier under diverse kardioaktiviteter.

Det var faktisk et seriøst spm. Tongue
Så bare en liten overskrift i det første TN magasinet "Tren med strømpebukse" eller no, så begynte å tenke på det no.
Join Germ and his friends on magical and learning adventures through the toilet of time and space. Only $9.95!!!

Utlogget kim--

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 084
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 084

SV: Hva er mest effektivt?
« #24 : 01. juni 2005, 15:55 »
Vel. De ekstra kaloriene jeg kan brenne ved å svette ut ei t-skjorte tror jeg heller jeg dropper. Jeg tviler på at det spiller noe stor rolle uansett!:)
Eat Lift Sleep

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Hva er mest effektivt?
« #25 : 01. juni 2005, 16:12 »
Ok, takk for svaret, holder på å leser litt på TKD av Lyle McDonald for tiden, så dette er litt aktuelt stoff i forhold til den (jo mer info, jo bedre forstålse Wink).

Aha... Jeg skjønner. Natural Hormonal Enhancement presenterer ikke en "ketogenic diet" som det så fint heter. Men prinsippet for å sette igang fettforbrenningen er stort sett det samme. Kroppen holdes deretter i en slags svak ketose, med vekslende inntak av karbohydrater til spesielle tider. NHE er en slags bodybuilderspiseplan, der insulinet ikke bare sees på som negativt ettersom det også har anabole egenskaper. Men en Atkin's type diett har også noe for seg hvis det gjennomføres riktig.  Du kan lese et utdrag av boka på www.davedraper.com. Det er faktisk en veldig artig bok å lese.

...dette var vel kanskje langt ifra temaet for tråden.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Hva er mest effektivt?
« #26 : 05. juni 2005, 02:17 »
Takk for tipset. Smiley

Utlogget Mr.Niceguy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 123

SV: Hva er mest effektivt?
« #27 : 05. juni 2005, 02:34 »
Hva er mest effektivt?

1) Rask morgen tur (ca 40 min) før frokost
2) Rolig kardio etter styrke økt (ca 20-30 min)
3) Rask kardio ca 2 - 2,5 timer etter sist måltid. Ca 30 min.
 
   ELLER

4) God gammedags Klapperslange Cardio ?  Erter
Alder: 16
Høyde: 1.78
Vekt: 88 kg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Hva er mest effektivt?
« #28 : 05. juni 2005, 02:46 »
Flexxo, hva mener du med "Grensen for hva folk "tåler" ligger oftest et sted mellom 50 og 100 gram og dagen" Mener du hva som kan inntas før fettforbrenning blir ineffektiv?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Flexxo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 383
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 383

SV: Hva er mest effektivt?
« #29 : 05. juni 2005, 11:11 »
Flexxo, hva mener du med "Grensen for hva folk "tåler" ligger oftest et sted mellom 50 og 100 gram og dagen" Mener du hva som kan inntas før fettforbrenning blir ineffektiv?

Ja. Så mye du kan spise før kroppen skrur tilbake til karbohydrater som hovedenergikilde.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!