Skrevet av Emne: Kosthold?  (Lest 769 ganger)

Utlogget Silencer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

  • 76 Kilo
Kosthold?
« : 21. juni 2005, 18:38 »
Trenger tips om et ordentlig kosthold.. Hvor ofte man kan spise godt osv..
Har nå deh sykeste kostholdet ever.. Når jeg spiser er deh som oftes bare noe tøv..
Og aldri til faste tider.. Er trøtt til alle tider.. Kan ikkje jogge pga skader etter kollisjon osv.. Er ca 180 cm høy og 75 kilo tung.. Var nede i 67 kilo i fjor men da spiste jeg aldri!!
Men allikevel har jeg "bilringer" og overflødig fett.. jævli irriterende.. Har sykt dårlig forbrenning.. Trenger tips om hvordan kost hold jeg burde holde for å få bedre forbrenning og mat me mye "posetiv" næring.. Trener til vanlig boksing og har godt trente armer og ben men blir aldri kvitt magan..

Hjelp??

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Kosthold?
« #1 : 21. juni 2005, 22:10 »
Prøv å tenk litt over hvilke kilder du har til karbs, prot og fett. karbs bør være av den grove sorten. grove skiver, pasta, havregryn, ris. Prot er bedre og bedre jo mer naturlig det er. En biff er bedre enn ei kjøttkake, om du skjønner. Da får en ingen tilsetningsstoffer, og bedre kvalitet på proteinet. Når det gjelder proteinkilder så er egg det som dekker best hele spekteret av nødvendige aminosyrer, og som tas opp lettest. kylling er det neste i rekken. men som sagt, renheten på kjøttet er viktigst. laks og tunfisk er også til å anbefale på det sterkeste. Når det gjelder fett så bør en få i seg minimalt med mettet fett(stivt i romtemperatur). Enumettet fett er til å anbefale, da dette er nødvendig for kroppen men ikke kan lages selv. En kan med fordel ha en energifordeling på 40/30/30(k/p/f).

Skal en deffe bør en først og fremst fordele maten over 6 måltider, dog minimalt innenfor 3 timer før leggetid. Karbohydrater kan da med fordel kuttes helt. Trener en sent bør en innta karbohydrater, men prøve å holde dette til et minimum. men for å ikke få dette problemet så bør en prøve å få gjort unna treningen tidligere. Noe annet som er en nødvendighet er kaloriunderskudd. Altså, forbrenne mer enn en inntar. Tenk deg at du skal spise det samme som tidligere, minus noe av karbohydratene. Dette tvinger kroppen til å benytte andre energikilder.

Oppretthold trening for å gi kroppen signaler om at det er behov for musklene. kardio bør ikke overdrives, da muskler kan brukes som energikilde. Men kardio er absolutt gunstig for en høyere forbrenning gjennom dagen.

Håper dette kan være til hjelp.

Tatt fra et innlegg jeg har skrevet tidligere til en annen..
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Silencer

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

  • 76 Kilo
SV: Kosthold?
« #2 : 15. februar 2006, 17:02 »
takk skal du ha;) spiser aldri junk ell ferdi mat.
Kun rent kjøtt med poteter og grønnsaker.
Har ekstremt mye energi til overs hele tiden.

uanzz, takk for svaret;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!