Skrevet av Emne: Alkoholfri!  (Lest 15429 ganger)

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Alkoholfri!
« #105 : 14. august 2005, 14:48 »
"fordomsfull klovn mot alkohol".. så alle som mener at et fornuftig inntak av alkohol er fornuftig er fordomsfulle klovner? Smiley

Slettes ikke. Jeg prøver å kontrolere et fornuftig inntakk av alkohol selv. Det er ikke mye kult å bli drita full (Har hatt noen fæle episoder). Mente heller de som fordømmer alkohol til de grader og som kanskje ikke en gang har drukket en tåre selv.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Alkoholfri!
« #106 : 14. august 2005, 14:54 »
Jeg fordømmer overdrevent alkoholforbruk (som følge av dørvaktjobbing) og jeg gjorde det da jeg var 18-19 og hadde jobbet i døra et par år og aldri hadde vært full også.. Wink Basert på egne erfaringer med andre fulle mennesker..


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Alkoholfri!
« #107 : 14. august 2005, 14:57 »
Så du fordømmer meg?
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Alkoholfri!
« #108 : 14. august 2005, 15:01 »
tja, om du er en av dem som til stadighet skal slå til meg med flasker, prøve å skalle meg ned, spytter på meg, sparker, slår evt kaster ting på meg fordi de ikke slipper inn og er så fulle og har en personlighet som passer så dårlig med fylla at de ikke klarer å kontrollere voldelige impulser: så ja.. Wink (der fikk du en definisjon på overdrevent alkoholforbruk også)


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Alkoholfri!
« #109 : 14. august 2005, 15:09 »
Franklin, dette med alkohol ser det ikke ut som du har noe som helt kompetanse paa.

Du faar komme deg til Shanghai, saa skal jeg ta deg med paa byen her og saa skal vi ta oss et par drinker. Tipper at jeg i loepet av en kveld skal klare aa "omvende" deg Wink


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Alkoholfri!
« #110 : 14. august 2005, 15:18 »
Franklin, dette med alkohol ser det ikke ut som du har noe som helt kompetanse paa.

Du faar komme deg til Shanghai, saa skal jeg ta deg med paa byen her og saa skal vi ta oss et par drinker. Tipper at jeg i loepet av en kveld skal klare aa "omvende" deg Wink

Ive seen it happen before many times.  Grin
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Alkoholfri!
« #111 : 14. august 2005, 15:22 »
Har selv mistet faren min pga alkohol, men allikevel synes jeg alkohol har veldig mange positive egenskaper. Mange av de beste vennene mine har jeg blitt kjent med på fester, og jeg gir alkoholen noe av krediten, da folk er lettere "mottagelige" for å kommunisere etter litt alkohol, man kommer i bra humør og blir mer "gira".

Jeg drakk ikke før jeg var 16, og da hadde de fleste venna mine drikki et par år allerede. Angrer på at jeg ikke begynte å drikke samtidig som dem, har gått glipp av mye morro.

Eneste negative jeg ser med alkohol er (som med alt annet) hvis man overdriver så går det til helvete, og i tillegg at det har en negativ innvirkning på formen på trening.

Dan
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Alkoholfri!
« #112 : 14. august 2005, 15:35 »
Sier jo ikke at jeg har noe imot et par drinker og slikt, selv om jeg ikke gjør det selv. Er når det blir mer enn litt at jeg får problemer med å se poenget. kan det være så vanskelig å forstå?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Alkoholfri!
« #113 : 14. august 2005, 16:26 »
tja, om du er en av dem som til stadighet skal slå til meg med flasker, prøve å skalle meg ned, spytter på meg, sparker, slår evt kaster ting på meg fordi de ikke slipper inn og er så fulle og har en personlighet som passer så dårlig med fylla at de ikke klarer å kontrollere voldelige impulser: så ja.. Wink (der fikk du en definisjon på overdrevent alkoholforbruk også)
Det der kan vel strengt tatt ikke defineres som overdrevent alkoholforbruk, snarere handler det vel mer om å ikke tåle alkohol. Det blir noe annet.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

SV: Alkoholfri!
« #114 : 14. august 2005, 16:52 »
tja, om du er en av dem som til stadighet skal slå til meg med flasker, prøve å skalle meg ned, spytter på meg, sparker, slår evt kaster ting på meg fordi de ikke slipper inn og er så fulle og har en personlighet som passer så dårlig med fylla at de ikke klarer å kontrollere voldelige impulser: så ja.. Wink (der fikk du en definisjon på overdrevent alkoholforbruk også)

hva gjør du hvis noen f.eks spytter på deg?

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Alkoholfri!
« #115 : 14. august 2005, 16:56 »
ler og sier "ja, nå er det jo hvertfall sannsynlig at du noen gang kommer inn her", tørker av spyttet og forklarer vedkommende at han bør la være å gjøre det flere ganger. (om det ikke er siste kvelden i påska etter 15-18timers jobbing hver dag en uke, da tar jeg vedkommende i arma, geleider vedkommende bort til veikanten og forklarer at her begynner eiendommen til utestedet, og jeg utøver eiers rett og bortviser han og at jeg ringer politiet om han så mye som prøver å nærme seg igjen)


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkoholfri!
« #116 : 14. august 2005, 17:41 »
Er farlig å si at beskjedne ungdommer skal drikke for å komme i kontakt med andre. Mye mer enn dette som skjer, det trodde jeg de fleste visste. De fleste tenåringer har jo ikke lov å drikke i det hele tatt! Og med god grunn, mener jeg. Og er det nødvendigvis slik at beskjedne folk går ut og drikker? Kjenner eksempler på beskjedne folk som heller er hjemme med sine venner, og lar være å drikke. Dem som drikker masse til vanlig er slik jeg ser det ikke beskjedne edru heller. Hadde det vært slik du sier, men slik jeg ser det så er dem som drikker rimelig frimodige edru også. Klart, de slår seg kanskje mer løs, men dette er ikke nødvendig for å få seg venner.

Ja, i enkelte situasjoner syns jeg det er greit å benytte seg av alkohol. Jeg oppfordrer ingen ungdommer til å drikke, men har absolutt ingenting imot det. Alkohol er festlig og sosialt frigjørende, forutsatt at du har evnen til å begrense deg. Jeg snakker ikke om å drikke meg sanseløs, men litt vin, sprit eller et par rusbrus sammen med gode venner og bekjente. Jeg ser ingenting i veien for at beskjede mennesker kan ta seg et par pils før de skal ut på byen. Når alkoholen inntas i små doser, vil den i mine øyne kun ha positive virkninger og liten skaderisiko.

Sitat
Debutalderen for hva? tenker du seksuell lavalder så er den 16. Og hvis jeg forstår deg rett, så burde disse være like. Men seksuell debut og alkoholpåvirkning har da ingenting sammen å gjøre over hodet! Og det at en i 15åra er nysgjerrige og hormona løper løpsk er vel nettopp grunnen til at en ikke har lov å drikke når en er 15! Tenk bare på hvor mye mer en da prøver nye ting, ting en aldri ville hatt guts til å prøve edru!


Nei, debutalderen for alkohol. Igjen, her kan også alkoholen ha positive virkninger.

Sitat
Drikker for å ha det gøy... Der er vi tilbake igjen. Hva med å ha det gøy uten alkohol, og slippe alle de negative tingene, som å rote med en god venn, som kanskje kan ødelegge vennskapet, Ligge med en totalt ukjent person som en aldri kunne tenke seg å ha noe med å gjøre.. Hva med å få til å ha det gøy uten alkohol, sier jeg. Blir en avhengig av alkohol for å ha en trivelig helg, så blir det jo selvfølgelig vanskelig å slutte. Og lar en dette gå over for lang tid, så vips, så har en tittelen alkoholiker hengende over seg.

Er fullt klar over at mange her inne drikker litt når de drikker, og har det trivelig med venner. Mine innlegg er ikke myntet på dere, men på dem som drikker mer enn litt, for det er "gøy" og slipper seg "løs" og alt det der

Herregud, du blir ikke alkoholiker av å unne deg et par pils eller rusbrus èn dag i uka. Jeg snakker ikke om å drikke meg sanseløs, men å nyte alkoholen. Det er min måte å slappe av på. De fleste i min vennekrets har beinharde uker og kombinerer skole, jobb, lekser, venner og treninger. Når helga kommer, er i alle fall jeg sliten og utmattet Jeg vil ha det gøy. Jeg er sosial og liker å møte nye mennesker. Har absolutt ingen problemer med å komme i kontakt med folk uten dette såkalte hjelpemiddelet, men jeg liker smaken og virkningene.

Jeg vet ikke hvorfor du er så negativt stilt til alkohol eller hvorfor du nekter å innse at alle andre har et poeng, men jeg skal la det være. Du vet tydeligvis ikke hvor kjekt det går an å ha det. Nesten alle drikker og det er ikke uten grunn. Kanskje det har noe med måten du er oppdratt på og jeg skal respektere det. Det er i alle fall ikke jeg som går glipp av noe..
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Alkoholfri!
« #117 : 14. august 2005, 20:18 »
ja, "nesten alle gjør noe" er jo et godt argument? Smiley jeg ser argumentet til franklin veldig godt jeg.. det at folk bruker "jeg klarer ikke å være sosial uten alkohol"-argumentet er skummelt. Det at folk må ha kunstige substanser for å bli sterkere.. for å bli sosiale.. gradsforskjell? joda, en veldig stor typeforskjell? tja.. Smiley


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Alkoholfri!
« #118 : 14. august 2005, 21:38 »
ja, "nesten alle gjør noe" er jo et godt argument? Smiley jeg ser argumentet til franklin veldig godt jeg.. det at folk bruker "jeg klarer ikke å være sosial uten alkohol"-argumentet er skummelt. Det at folk må ha kunstige substanser for å bli sterkere.. for å bli sosiale.. gradsforskjell? joda, en veldig stor typeforskjell? tja.. Smiley

Nei, det er ikke et godt argument, heller tvert imot, men det sier noe om alkoholens egenskaper. Hvorfor drikker alle hvis det bare har negative konsekvenser? Hvorfor utsette kroppen for noe som bare vil ødelegge den?
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

SterkePer

  • Gjest
SV: Alkoholfri!
« #119 : 14. august 2005, 22:29 »
Personlig drikker jeg ikke så voldsomt sammenlignet med en del folk på min alder (jeg er 20). Siste året har jeg gått egentlig veldig lite på fylla (pga militæret). Mens de andre satt på kaserna i helga/og eller var ute på "byen" på setermoen var jeg som regel på besøk hos fettern min i Tromsø. Vi var så å si aldri ute på byen der, rett og slett fordi vi ikke gadd. Digg å slappe litt av i helgene og.

Den årstiden jeg drikker mest er på sommern. Roskilde osv bidrar litt til det  Smiley

Når jeg først drikker så er det for å ha det gøy med venner. Ikke noe som er så digg som å chille på en pub med god musikk og et par kalde halvlitere i helgene sammen med gutta. Orker ikke faenihelvetefyllla på et mongofullt diskotek med HØY musikk og stressende atmosfære

Jeg begynte vel å drikke når jeg var 16 år. 1 gym. Begynte i det små med øl. Sprit har jeg igrunn aldri vært noe fan av (hadde en dårlig episode når jeg var ca 17 år med 96% )

Blir vel lite drikking framover. Nå skal det bygges som F... fram mot sommern neste år.

Til dere som ikke drikker: All ære for at dere ikke drikker, men dere burde ta a prøve en gang eller to for å evt se om det er noe for dere eller ikke. Hvem vet, kanskje dere vil like det?

Prøv hvertfall. Men ligg unna spriten i første omgang hvertfall  Gull

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!