Skrevet av Emne: Tyson`s greatest hits!  (Lest 13244 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Tyson`s greatest hits!
« : 01. juli 2005, 21:03 »
Her er en link med noen av mike tysons knockdowns. For en speed han hadde på den tiden. Og for en venstre!

http://www.compfused.com/filedl1/01tvxcbqrd/tysonknockouts.wmv

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

SV: Tyson`s greatest hits!
« #1 : 01. juli 2005, 21:25 »
Mannen var bare rå i sin tid..


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

shaunv

  • Gjest
SV: Tyson`s greatest hits!
« #2 : 01. juli 2005, 22:36 »
Jeg har aldri vært interresert i boksing, har kun sett en kamp i hele mitt liv: Det var akkurat den kampen hvor tyson var sulten på øret Shocked

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Tyson`s greatest hits!
« #3 : 02. juli 2005, 23:54 »
Tør påstå at når Tyson var på sitt beste, så er det ingen som kunne ta han, selv ikke Muhammad Ali. Hadde han danset seg inn i venstra til Tyson så hadde han nok blitt liggenede kan jeg tenke meg!
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Tyson`s greatest hits!
« #4 : 03. juli 2005, 00:46 »
Tør påstå at når Tyson var på sitt beste, så er det ingen som kunne ta han, selv ikke Muhammad Ali. Hadde han danset seg inn i venstra til Tyson så hadde han nok blitt liggenede kan jeg tenke meg!
ali vs tyson er jo klassikeren innen drømmekamper.Ali på sitt beste var utrolig både defensivt og offensivt, mens tyson nok var svakere på defensiven men med en sterkere offensiv. Holder en knapp på Ali.

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Tyson`s greatest hits!
« #5 : 03. juli 2005, 01:01 »
Hehe, utrolig vanskelig å tenke seg hvordan det hadde gått for seg da. Men lurer på hvordan Ali ville ha reagert på en skikkelig venstre hook av Mike. Greit at Ali danset seg unna slagene i sin tid da, men Iron Mike var heller ikke noe treg når han var på topp han heller da! Så holder en knapp på Tyson jeg da! Grin
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

SV: Tyson`s greatest hits!
« #6 : 04. juli 2005, 10:30 »
Det er nesten umulig å sammenligne boksere, og spesielt ikke mellom boksere ifra "eldre" dager og moderne boksere. Det har skjedd en del mye når det gjelder fysikk, teknikk og slagstyrke iblandt tungvektere.

Men det fantes jo noen over gjennomsnittet hardslående boksere tidligere også, og Ali møtte jo noen av disse. Vi kan nevne Ken Norton, som slo av kjeven til Ali og vant da første kampen på poeng. Ken tapte den andre. Joe Fraizer som hadde en fryktelig venstre hook, slo ned Ali. Faktisk så synes jeg den gamle Tyson har en lignende stil som Frazier, begge var korte i tungvekt klassen. Og beveget hodet hele tiden, side til side. Men Tyson hadde nok flere KO-slag enn Fraizer.
Ikke minst møtte Ali kanskje til da den mest hardslående bokseren, George Foreman. Foreman var datidens "Tyson", og hadde gått 40 kamper med 40 seiere hvorav 37 på KO (35 av disse før 5 runde).  Fikk sitt første tap imot Ali, som nok var en mer taktisk bokser og utnyttet Foremans svakheter.

Men tilbake til Ali VS. Tyson.... Det er umulig å si hvordan dette ville ende. En ung Ali var så si umulig å treffe. Men Tyson hadde også en slag hurtighet som nesten ingen andre tungvektere har hatt. Men derimot har Tyson en "glasskjeve", og tåler jo ikke alt for mye selv.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Tyson`s greatest hits!
« #7 : 05. juli 2005, 00:58 »
Sier noe der ja Raggis. Siden Tyson var vant litt å vinne kamper med tidlige KO, så var han heller ikke vant litt å få slag imot seg. Det er vel kanskje det enseste svakheten til Tyson jeg kan komme på i farten, det at han har denne berømte "glasskjeven". Ville trodd han var den ultimate bokser om han hadde tålt litt mere, men heldigvis for Mike så ble han jo aldri nødt til å tåle slag. Iallefall ikke før etter den "virkelige" boksekarrieren hans.
Mange vil vel også mene at Tyson er for lav og hadde vært en bedre bokser om han hadde vært en del høyere, men jeg mener derimot at Tyson's høyde passer svært bra for hans boksestil!
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

SV: Tyson`s greatest hits!
« #8 : 05. juli 2005, 09:46 »
Det er nesten umulig å sammenligne boksere, og spesielt ikke mellom boksere ifra "eldre" dager og moderne boksere. Det har skjedd en del mye når det gjelder fysikk, teknikk og slagstyrke iblandt tungvektere.

Men det fantes jo noen over gjennomsnittet hardslående boksere tidligere også, og Ali møtte jo noen av disse. Vi kan nevne Ken Norton, som slo av kjeven til Ali og vant da første kampen på poeng. Ken tapte den andre. Joe Fraizer som hadde en fryktelig venstre hook, slo ned Ali. Faktisk så synes jeg den gamle Tyson har en lignende stil som Frazier, begge var korte i tungvekt klassen. Og beveget hodet hele tiden, side til side. Men Tyson hadde nok flere KO-slag enn Fraizer.
Ikke minst møtte Ali kanskje til da den mest hardslående bokseren, George Foreman. Foreman var datidens "Tyson", og hadde gått 40 kamper med 40 seiere hvorav 37 på KO (35 av disse før 5 runde).  Fikk sitt første tap imot Ali, som nok var en mer taktisk bokser og utnyttet Foremans svakheter.

Men tilbake til Ali VS. Tyson.... Det er umulig å si hvordan dette ville ende. En ung Ali var så si umulig å treffe. Men Tyson hadde også en slag hurtighet som nesten ingen andre tungvektere har hatt. Men derimot har Tyson en "glasskjeve", og tåler jo ikke alt for mye selv.

Synes ennå rumble in the jungle er noe av det største jeg har sett. Det finnes kamper der boksinga er bedre, men for en atmosfære som omkranset den kampen. Du kan se på fjeset til Ali at han er livredd mellom rundene, og foreman står og koker i ringhjørnet og vil ikke annet en å drepe ali....Tror det var mer instinkt og flaks en taktikk som avgjorde den kampen egentlig. Ali skulle vel egentlig gå hardt ut og overraske foreman?

ellers er jo sugar ray robinson en av mine store favoritter. Når det gjelder norske boksere har jeg altid hatt veldig respekt for magne havnå som hadde et enormt boksehjerte og slet seg til alt han fikk!

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Tyson`s greatest hits!
« #9 : 08. juli 2005, 02:08 »
Helt enig Iceberg, fikk frysninger nedover ryggen av å se klipp der man ser at Ali er på vei mot ringen i Afrika.
Boksemessig er det jo ikke en av de største nei, men tror aldri jeg har sett et sånn publikum og en slik atmosfære på en boksekamp!
Så filmen der Will Smith spiller Ali, den er å anbefale også, gjennforteller det hele utrolig bra, tror ikke de kunne funnet noen bedre til å spille Ali på film! Smiley
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Dvergen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

SV: Tyson`s greatest hits!
« #10 : 08. juli 2005, 02:29 »
jeg synes blir kjedlige når det tar flere runder før de blir ferdige men mike tyson er var bare helt rå å gjorde det dritt fort. får virkelig lyst til å beggynne å trene boksing når jeg ser den filmen.

Men boksinga har jo gått helt opp i hode til tyson etter noen år da hører jo åssen han er nå da. men bra film var det.

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Tyson`s greatest hits!
« #11 : 08. juli 2005, 21:53 »
tyson er vel som han er, boksing eller ei! tror du kan trygt begynne å bokse uten å blir akkurat lik Tyson da..hehe Grin
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

SV: Tyson`s greatest hits!
« #12 : 11. juli 2005, 00:02 »
Tyson vs Ali

Hvis begge hadde vært på sitt beste og de hade møtt hverandre så tror jeg Tyson hadde vinni.
Tyson tålte jo mye før han blei knocka av han jeg ikk ehusker navnet på i 91. Etter det blei han aldri seg selv igjen.

Ali var for defansiv til å vinne over tyson, han hadde ikke klart å danse seg unna slaga er jeg stygt redd for
Konebanker og totalonanist

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

SV: Tyson`s greatest hits!
« #13 : 11. juli 2005, 19:01 »
Når det gjelder norske boksere har jeg altid hatt veldig respekt for magne havnå som hadde et enormt boksehjerte og slet seg til alt han fikk!

Må si meg enig der. Er så heldig at jeg deltok på en treningsøkt som Magne holdt 2-3 år etter han la hanskene på hylla. og han hadde en glød og iver som smittet over på de lateste og minst innterisserte så de sto på som helter.


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Tyson`s greatest hits!
« #14 : 16. juli 2005, 16:40 »
tyson er kanskje en av tidenes mest overvurderte boksere.

mannen har tapt hver gang han har møtt bra motsand som det har vært lite av i hans karriere.

nevn en alltime great tyson har slått.

og ikke si holmes,mannen var gammel.

tyson`s minus er ikke hake han tok mengder med juling fra lewis,douglas og holyfield, det er mere det at han fryser når motsanderne kjemper tilbake og ikke er livredd han som de pleier og være.

ringmagazine har han rangert rundt 20de plass av all time greats.

å sammenligne tyson med en av historiens beste boksere som ali blir vel dumt.

ali slo foremann som har bedre hake, slagkraft,kondis og er større.

ali ville ha jabbet tyson ned og fullført han ca i 8de runde.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!