Skrevet av Emne: Fett bremser insulin  (Lest 6287 ganger)

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

SV: Fett bremser insulin
« #15 : 16. juli 2005, 19:24 »
PS! Leser dere boka Natural Hormonal Enhancement av Rob Faigin, ISBN 0-9675605-0-0, vil dere få svar på meste som går på både hormoner og trening og hvordan maten styrer hormonene i kroppen. Du kan optimalisere hormonene ved hjelp av korrekt kosthold og korrekt trening.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Fett bremser insulin
« #16 : 16. juli 2005, 19:57 »
Spiser man hormonelt korrekt er deff unødvendig, man er alltid i en oppbyggende fase. I tillegg reduserer vi fettprosenten.

F.eks vil raske karbohydrater før trening rett og slett føre til at veksthormon utløst av treningen mer eller mindre uteblir. Det samme gjelder dersom man tar raske karbohydrater rett etter trening. I tillegg vil den fettforbrennede effekten du vanligvis oppnår etter en trening effektivt bli stoppet ved å spise raske karbohydrater. Hvis du ikke stopper den så vil den vare i timesvis.

Så jeg vil virkelig anbefale å kutte ut disse energidrikkene og/eller banan, rosiner, druer m.v etter trening.

Er jo bedre å stoppe muskelnedbrytende hormoner og i tillegg øke fettforbrenningen Huh Slik jeg ser det vil raske karbohydrater gjøre det motsatte. Stopper veksthormon (bygger ikke/minimalt med muskler = det kjente platå) og starter fettlagring. Flere forskningsrapporter viser også dette.

Jeg bryr meg lite om hvor mye fett jeg forbrenner, det fettbalansen som er viktig.

Spiser jeg 500 gram fett daglig og ingen karbohydrater, vil jeg forbrenne massevis av fett, men fettbalansen min blir allikevel positiv.

Spiser jeg 250 gram karbohydrater og 250 gram proteiner og 0 gram fett, vil jeg forbrenne lite fett, men fettbalansen min blir negativ.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Vaskeball

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 243

  • Klen, men ren (på evig bulk)
SV: Fett bremser insulin
« #17 : 16. juli 2005, 21:42 »
Dietary supplements affect the anabolic hormones after weight-training exercise
Sitat
To examine the effect of carbohydrate and/or protein supplements on the hormonal state of the body after weight-training exercise, nine experienced male weight lifters were given water (Control) or an isocaloric carbohydrate (CHO; 1.5 g/kg body wt), protein (PRO; 1.38 g/kg body wt), or carbohydrate-protein (CHO/PRO; 1.06 g carbohydrate/kg body wt and 0.41 g protein/kg) supplement immediately and 2 h after a standardized weight-training workout. Venous blood samples were drawn before and immediately after exercise and during 8 h of recovery. Exercise induced elevations in lactate, glucose, testosterone, and growth hormone. CHO and CHO/PRO stimulated higher insulin concentrations than PRO and Control. CHO/PRO led to an increase in growth hormone 6 h postexercise that was greater than PRO and Control. Supplements had no effect on insulin-like growth factor I but caused a significant decline in testosterone. The decline in testosterone, however, was not associated with a decline in luteinizing hormone, suggesting an increased clearance of testosterone after supplementation. The results suggest that nutritive supplements after weight-training exercise can produce a hormonal environment during recovery that may be favorable to muscle growth by stimulating insulin and growth hormone elevations.


RuneN, referansen din viser bare utskildringen av GH under trening, noe som ikke er veldig relevant da det er døgnet totalt som er avgjørende. Og som studien over viser er karbohydrater + protein bedre enn bare protein når det gjelder å stimulere GH. Men kom gjerne med flere referanser, det er alltid lærerikt å lese forskningsrapporter.
Wannabe raw styrkeløfter, 180-125-215

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Fett bremser insulin
« #18 : 17. juli 2005, 02:13 »
.

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

SV: Fett bremser insulin
« #19 : 17. juli 2005, 10:59 »
Dietary supplements affect the anabolic hormones after weight-training exercise

RuneN, referansen din viser bare utskildringen av GH under trening, noe som ikke er veldig relevant da det er døgnet totalt som er avgjørende. Og som studien over viser er karbohydrater + protein bedre enn bare protein når det gjelder å stimulere GH. Men kom gjerne med flere referanser, det er alltid lærerikt å lese forskningsrapporter.
Det er samme argumentene som gjelder for etter trening. Ved å ha i seg raske karbohydrater stopper du utskillelsen av veksthormon.

Enda noen referanser:
Hansen AP. The Effect of Intraveneous Glucose Infusion on  on the Excercise-Induced Serum Growth Hormone Rise in Normals and Juvenile Diabetics. Scand J Clin Lab Invest 1971;28:195

Bonen A, et al Hormonal Responses during Rest and Exercise with Glucose. Med Sci Sports 1977;9:64

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Fett bremser insulin
« #20 : 17. juli 2005, 11:20 »
Hva er det som er så hype med veksthormon? Du vil lagre aminosyrene bedre med karbohydrater tilstedet. Insulin vil i tillegg ha en kraftig anti-katabol effekt. Det er viktig å skille mellom om man skal bygge muskler eller brenne fett. Å gjøre begge deler samtidig er sjelden effektivt.

Utlogget Vaskeball

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 243

  • Klen, men ren (på evig bulk)
SV: Fett bremser insulin
« #21 : 17. juli 2005, 14:11 »
Det er samme argumentene som gjelder for etter trening. Ved å ha i seg raske karbohydrater stopper du utskillelsen av veksthormon.

Nei. Dette er rett og slett feil. Leste du rapporten jeg linket til ?

"CHO/PRO led to an increase in growth hormone 6 h postexercise that was greater than PRO and Control."


Wannabe raw styrkeløfter, 180-125-215

Utlogget RuneN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

SV: Fett bremser insulin
« #22 : 17. juli 2005, 21:20 »
Nei. Dette er rett og slett feil. Leste du rapporten jeg linket til ?

"CHO/PRO led to an increase in growth hormone 6 h postexercise that was greater than PRO and Control."




Jepp, synd de ikke hadde en gruppe som fikk i seg PRO/FAT. Vært svært spent på resultatene fra en slik test i forhold til CHO/PRO.

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: Fett bremser insulin
« #23 : 17. juli 2005, 21:48 »
Jeg bryr meg lite om hvor mye fett jeg forbrenner, det fettbalansen som er viktig.

Spiser jeg 500 gram fett daglig og ingen karbohydrater, vil jeg forbrenne massevis av fett, men fettbalansen min blir allikevel positiv.

Spiser jeg 250 gram karbohydrater og 250 gram proteiner og 0 gram fett, vil jeg forbrenne lite fett, men fettbalansen min blir negativ.

Var jo nettopp derfor "nøtte-slankekuren" til Moskva-Marit gikk i vasken!  Grin

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget Hedning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

SV: Fett bremser insulin
« #24 : 17. juli 2005, 22:10 »
Er vel ikke noe negativt med å få høye insulinverdier?! Insulin er jo det mest anabole hormonet i kroppen, og skal man bli sterk så må man jo vokse!! Altså: Insulin = Svær!!
Jern er til for å flyttes på!

Vekt:
2005      68kg
NÅ         85kg
Mål      +95kg

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Fett bremser insulin
« #25 : 17. juli 2005, 22:18 »
Er vel ikke noe negativt med å få høye insulinverdier?! Insulin er jo det mest anabole hormonet i kroppen, og skal man bli sterk så må man jo vokse!! Altså: Insulin = Svær!!


Ordet "anabolisme" er streng tatt definert som "en kjemisk virksomhet i en celle der næringsstoffene bygger opp nye cellebestanddeler". Med andre ord er ikke et anabolt hormon spesielt rettet mot muskler. Legger du på deg 20 kg fett og null muskler, har du allikevel vært anabol som bare faen.

Med bakgrunn i dette, er det fristende å hevde at "anabole steroider" har fått feil døpenavn, da de i og for seg ikke er anabole (per definisjon), men fungerer mer som partisjoneringsverktøy, det vil si at de får mer av overskuddskaloriene til å lagres i muskler, enn i fettceller.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Hedning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

SV: Fett bremser insulin
« #26 : 18. juli 2005, 00:55 »
Ordet "anabolisme" er streng tatt definert som "en kjemisk virksomhet i en celle der næringsstoffene bygger opp nye cellebestanddeler". Med andre ord er ikke et anabolt hormon spesielt rettet mot muskler. Legger du på deg 20 kg fett og null muskler, har du allikevel vært anabol som bare faen.

Med bakgrunn i dette, er det fristende å hevde at "anabole steroider" har fått feil døpenavn, da de i og for seg ikke er anabole (per definisjon), men fungerer mer som partisjoneringsverktøy, det vil si at de får mer av overskuddskaloriene til å lagres i muskler, enn i fettceller.


Men har man litt fett på kroppen så får man lettere muskler også.. "Germ" veier bare 63 kilo og bør nok ikke bry seg så mye om han får et par kilo fett på kroppen hvis han har tenkt til å vokse litt!!! Så jeg tror ikke han trenger å bekymre seg for at fettet "bremser" insulinet, hvis han ikke spiser nok til å frigi insulin engang...  biggrin
Jern er til for å flyttes på!

Vekt:
2005      68kg
NÅ         85kg
Mål      +95kg

Utlogget Hedning

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

SV: Fett bremser insulin
« #27 : 18. juli 2005, 00:59 »
 Ops
Sorry "Germ" blandet deg visst med "ekte nordmann" dere hadde samme bilde, så jeg tok dere for samme preson..... 


"man skal ikke skue hunden på hårene"
Jern er til for å flyttes på!

Vekt:
2005      68kg
NÅ         85kg
Mål      +95kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!