Skrevet av Emne: Sjekk de beina!  (Lest 6672 ganger)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Sjekk de beina!
« #15 : 12. august 2005, 13:00 »
man kan jo bare se på de mannlige 100-meterløperne, det ser jo ut som noen av dem trener overkroppen like mye som underkroppen... noen som veit hva det kommer av?



De trener overkroppen, men ikke så mye som muskelmassen skulle tilsi. Det er forskjeller mellom utøverne, men en hypotese er at "designersteroider" er i bruk. Samtidig er det riktig som Falk sier at den relativt lave fettprosenten, gener og ganske allsidig trening gjør at sprintere kan se veldig bra ut også uten bruk av AAS. Men noen av løperne har et spesielt muskulært uttrykk...

Utlogget Falk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • "Don't be such economic girlie-men." sitat Arnold
SV: Sjekk de beina!
« #16 : 12. august 2005, 13:13 »
De trener overkroppen, men ikke så mye som muskelmassen skulle tilsi. Det er forskjeller mellom utøverne, men en hypotese er at "designersteroider" er i bruk. Samtidig er det riktig som Falk sier at den relativt lave fettprosenten, gener og ganske allsidig trening gjør at sprintere kan se veldig bra ut også uten bruk av AAS. Men noen av løperne har et spesielt muskulært uttrykk...

Men en ting har jeg lagt merke til etter å ha vært mye på bislett games opp gjennom de siste 12-13 åra, damene på sprint var mer hårete i ansiktet før enn nå. Eks Katrin Krabbe (pen på avstand, veldig hårete i trynet på nært hold)

Noe man kanskje kan se på tidene også, i form av lavere nivå enn før.
Men selvsagt det er vel ikke lenge før vi ser stein bra tider igjen på grunn av utviklinga på designer dop fronten, desverre.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Sjekk de beina!
« #17 : 12. august 2005, 13:20 »
Men en ting har jeg lagt merke til etter å ha vært mye på bislett games opp gjennom de siste 12-13 åra, damene på sprint var mer hårete i ansiktet før enn nå. Eks Katrin Krabbe (pen på avstand, veldig hårete i trynet på nært hold)

Noe man kanskje kan se på tidene også, i form av lavere nivå enn før.
Men selvsagt det er vel ikke lenge før stein bra tider igjen på grunn av utviklinga på designer dop fronten, desverre.

Ja, lite tvil om at alle de øst-tyske ..jentene, og utøvere som Jarmila Kratochvilova og Flo-Jo var svært tungt dopet. Som du sier er det bare å se på tidene på damesiden, det er lenge siden noen kvinne løp 400 meter på godt under 48.0, 800 meter på 1.53.8 og 100 meter på under 10.60. Så det har skjedd en bedring, selv om jeg er spent på utviklingen fram til neste sommer-OL (les kinesernes eksperiment med ulike stoffer). Jeg er likevel litt overrasket over hvordan Russland plutselig har fått fire kvinner som løper 800 på 1.56. De kinesiske kvinnelige langdistanseløperne for noen år siden sprengte jo alle grenser vi trodde var der osv.
Jeg tror det er litt naivt å tro at man ikke hele tiden utvikler nye preparat som er vanskelig å detektere,ref THG og dette nye preparatet de fant i vinter.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Sjekk de beina!
« #18 : 12. august 2005, 13:24 »
Ganske ressurskrevende for dop-jegerne å holde følge på dette området. Se for eksempel-

Rapid Commun Mass Spectrom. 2005 Feb 11;19(6):781-784 [Epub ahead of print]

Another designer steroid: discovery, synthesis, and detection of 'madol' in urine.

Sekera MH, Ahrens BD, Chang YC, Starcevic B, Georgakopoulos C, Catlin DH.

UCLA Olympic Analytical Laboratory, Department of Molecular and Medical Pharmacology, University of California at Los Angeles, 2122 Granville Ave., Los Angeles, CA 90025, USA.

Madol (17alpha-methyl-5alpha-androst-2-en-17beta-ol) was identified in an oily product received by our laboratory in the context of our investigations of designer steroids. The product allegedly contained an anabolic steroid not screened for in routine sport doping control urine tests. Madol was synthesized by Grignard methylation of 5alpha-androst-2-en-17-one and characterized by mass spectrometry and NMR spectroscopy. We developed a method for rapid screening of urine samples by gas chromatography/mass spectrometry (GC/MS) of trimethylsilylated madol (monitoring m/z 143, 270, and 345). A baboon administration study showed that madol and a metabolite are excreted in urine. In vitro incubation with human liver microsomes yielded the same metabolite. Madol is only the third steroid never commercially marketed to be found in the context of performance-enhancing drugs in sports.

Utlogget Falk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • "Don't be such economic girlie-men." sitat Arnold
SV: Sjekk de beina!
« #19 : 12. august 2005, 13:31 »
Ja, helt klart mange av dagens verdensrekorder i friidrett som er satt ved bruk av ulovlig midler. På kvinnesiden så er det vel ingen hemmelighet at 100m, 200m, 400m og 800m alle er satt ved bruk av dop.
Dermed så mener jeg at det er et sunnhetstegn at ingen har vært i nærheten av disse de siste årene, men jeg sier ikke dermed at det ikke er dop i friidretten i dag da.
Men dette blir bare spekulering fra min side uansett.


Utlogget Falk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • "Don't be such economic girlie-men." sitat Arnold
SV: Sjekk de beina!
« #20 : 12. august 2005, 13:34 »
Og for å ikke glemme 1500, 5000 og 10000m på kvinnesiden som bare MÅ være satt med ulovlige midler.

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Sjekk de beina!
« #21 : 12. august 2005, 13:37 »
Ja, og hva med 200 og 400 for menn. Ingen skal komme og fortelle meg at det er fysisk mulig uten bruk av tung farmasøytisk assistanse.

Utlogget Falk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 71

  • "Don't be such economic girlie-men." sitat Arnold
SV: Sjekk de beina!
« #22 : 12. august 2005, 13:43 »
Nå må ikke du komme her og ødelegge min illusjon om at Michael Johnson var en utøver helt utenom det vanlige, hehe....

Men du verden hvor moro det var å se på....

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Sjekk de beina!
« #23 : 12. august 2005, 14:59 »
Hmm, kanskje hun tok en litt for stod skje med møllers AAS , så ikke mye feminin ut hun der ass


Ps: men fysikk det hadde han.. mener hun :Smiley


Alltid må det komme sånne som deg og gnåle om alt for mye muskler osv, hold det for deg selv...






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget HeY oH

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

SV: Sjekk de beina!
« #24 : 12. august 2005, 15:02 »

Alltid må det komme sånne som deg og gnåle om alt for mye muskler osv, hold det for deg selv...

Hehe, er alltid noen som klager på at det er for mye muskler og alltid noen som klager på at dama ikke har muskler osv.. Bør bare holde det for seg selv å respektere at andre har ett annerledes syn enn deg. Smiley
If you even dream of beating me you'd better wake up and apologize...

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Sjekk de beina!
« #25 : 12. august 2005, 15:12 »










http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

SV: Sjekk de beina!
« #26 : 13. august 2005, 02:32 »
Jeg trente for 3 år siden i 2 uker sammen med de beste friidrettsutøverne på Cuba i Havanna. 2 ganger om dagen etter at de var ferdig med å kaste, løpe , eller hoppe. Trente de et par timer med styrkerykk og  pressvendinger. Samt knebøy. Slikt blir det trapesius av, skjekk bare trapsen på vektløfterne.
Ja, det er sannelig mange av de bedre sprinterne og hekkeløperne i internasjonal friidrett de senere årene som er solid bygget... Beina er selvsagt enorme, og her snakker vi om resultat av en funksjonell styrke- og spensttrening hvor muskelvolum i seg selv ikke er noen målsetting. Mange av sprinterne er enormt sterke. Legg også merke til enkelte av de mannlige sprinternes trapeziusmuskel, øvre rygg og bryst...

Utlogget Mr. Shanghai

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 917
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 917

SV: Sjekk de beina!
« #27 : 13. august 2005, 03:34 »
Litt off topic men...

Under vinter OL paa Lillehammer i 1994 saa trente jeg paa gym'et der de amerikanske bobsleigh utoeverne trente. Og de gutta der kunne stilt opp i hvilken som helst byggekonkurranse uten aa gaa paa diett...!

Naa vet ikke jeg hvor hyppige dopingkontroller USA hadde paa sine "hoeyt profilerte" Bobsleigh utoevere paa begynnelsen av 90 tallet, men det var nok ikke uanmeldte kontroller hver helg Wink

Jo, han Prins Albert var med paa Bob laget til Monaco, saa han trente ogsaa der. Men han var langt ifra samme form som sine konkurrenter fra USA...


Konkurrerende utoever i AF

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: Sjekk de beina!
« #28 : 13. august 2005, 14:38 »
Jeg trente for 3 år siden i 2 uker sammen med de beste friidrettsutøverne på Cuba i Havanna. 2 ganger om dagen etter at de var ferdig med å kaste, løpe , eller hoppe. Trente de et par timer med styrkerykk og pressvendinger. Samt knebøy. Slikt blir det trapesius av, skjekk bare trapsen på vektløfterne.

Ja om man tåler så mye trening blir det selvf. muskler av det. Er jo ganske imponerende at de tåler å trene slik i ett par timer 2 ganger hver dag, etter spesialtreninga...
Var de oppe i 5-6 timer trening per dag?

Utlogget Mike Tyson

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 777
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 777

  • Iron Mike
SV: Sjekk de beina!
« #29 : 13. august 2005, 14:44 »
Meget bra, må ærlig innrømme at jeg slet med å se at det var en dame til og begynne med også jeg da!
Undisputed Heavyweight Champion Of The World

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!