Skrevet av Emne: "Bolere" får kjøreforbud?  (Lest 10086 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #30 : 08. september 2005, 17:10 »
Her er det jo sentrene selv som betaler for testinga.

UAC: Alt er jo lov så lenge du har kontrakt på det og kontrakt signereren er over 18år?
Så hvis du og jeg skriver en kontrakt på at jeg får lov til å kappe skolten av deg... er det da plutselig lov for meg å drepe deg? Fordi vi har en "Kontrakt" på det, eller går norsk lov foran?? Smiley
Det Bjørn Måseide og ADN prøvde på, er ulovlig IFLG norsk Lov. End of another story. Smiley

edit: Har akkurat rekruttert en rekruttløfter i styrkeløft, han er 12 år, og skiver under antidopinkontrakt med styrkeløftforbundet og ADN, da han er i organisert idrett vet hans foreldre at HAN kan bli testet, mens hans venner ikke kan bli det. På vårt gym, er det gymeieren som avgjør at ADN får komme inn og teste oss som er styrkeløftere eller fotballspillere. Dette hadde ikke Bjørn Arild vært nødt til, men han velger selvfølgelig å samarbeide med ADN for ikke å lage styr for oss organiserte.. Smiley Doping hører ikke hjemme i idrett.

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #31 : 08. september 2005, 18:26 »
Guttungen går med en sånn en på armen, og synes det er kult på lik linje med de fire andre han har der.
Ikke at jeg tror det har noen som helst effekt, men det skader i allefall ikke. Det eneste positive ved det er vel at det er noe som er veldig inn blandt de helt unge av "idrettsutøverne", og det er jo en fin alder å pode inn holdningene til diverse.

Hva om du spør guttungen hva det betyr at "Doping er noe dritt"? Og fortell oss hva han svarer...

En 16-17-åring synes neppe det er like kult med sånne armbånd.

Det slo faktisk ann blant denne aldersgruppen også, men 18-19 årsalderen er det ikke like "hot"....men så var ikke det målgruppen for den kampanjen heller...

Så vidt jeg har forstått så ble vel tilvirkningen av dem sponset av ett eller annet firma, så det går vel ikke nevneverdig ut over ressursene til adn, slik at de slipper avstå fra å iverksette andre tiltak.

"Doping er noe dritt" kampanjen ble finansiert av Telenor, så du har rett i at vi ikke har brukt ordinære budsjettmidler på dette.
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #32 : 08. september 2005, 18:32 »
Dette er jo snakk om holdningsskapende arbeid, ikke å prøve å ta 14 åringer i doping.

ADN kan teste alle medlemmer av NIF. Allikevel tester vi ikke barn. Det er svært sjelden vi tester under 15-16 år.  Da er det snakk om utøvere som skal delta i internasjonale konkurranser. (EM/VM/OL)

I forbindelse med Norway Cup testet vi 16-18 åringer.

Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #33 : 08. september 2005, 18:55 »
Så hvis du og jeg skriver en kontrakt på at jeg får lov til å kappe skolten av deg... er det da plutselig lov for meg å drepe deg? Fordi vi har en "Kontrakt" på det, eller går norsk lov foran?? Smiley
Det Bjørn Måseide og ADN prøvde på, er ulovlig IFLG norsk Lov. End of another story. Smiley

Det å gi ett frivillig samtykke er fullt lov. ADN har samarbeidet med juridisk ekspertise, Forbrukerådet, Datatilsynet m.fl. rundt disse egenerklæringene

Nøkkelordet er: FRIVILLIG

Alt som er frivillig innebærer at man også kan trekke samtykket sitt når som helst.

Men igjen folkens: Doping (AAS mv.) hører ikke hjemme på treningssentre og vi vil alltid jobbe med FOREBYGGENDE tiltak, både innenfor og utenfor den organiserte idretten, for å hindre at unge mennesker doper seg til bedre resultater eller penere kropper. Doping hører ikke hjemme hverken i idretten eller på treningssenteret.

Samtidig kan ingen tvinges til å avlegge dopingprøve på treningssentre i dag (med mindre det drives av klubb tilknyttet NIF)


edit: Har akkurat rekruttert en rekruttløfter i styrkeløft, han er 12 år, og skiver under antidopinkontrakt med styrkeløftforbundet og ADN, da han er i organisert idrett vet hans foreldre at HAN kan bli testet, mens hans venner ikke kan bli det. På vårt gym, er det gymeieren som avgjør at ADN får komme inn og teste oss som er styrkeløftere eller fotballspillere. Dette hadde ikke Bjørn Arild vært nødt til, men han velger selvfølgelig å samarbeide med ADN for ikke å lage styr for oss organiserte.. Smiley Doping hører ikke hjemme i idrett.

Doping hører ikke hjemme i noen sammenheng!
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #34 : 08. september 2005, 18:57 »
Må i så fall være noe treningsentrene gjør på egnehånd, ADN har INGEN interesse av å teste mennesker som ikke driver organisert. Koster faktisk EN DEL å gjennomføre en dopingtest.

Kan bare bekrefte at all virksomhet utenfor den organiserte idretten er "selvfinansiert".

Vi tar oppdrag for flere utenom idretten hvor det tas dopingprøver, men da mot betaling.
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #35 : 08. september 2005, 19:00 »
organisert er det nok i følge "boka", men å dopingteste så små "barn" synes jeg blir tåpelig.....greit nok at kanskje noen av disse faktisk boler, men det har neppe noen skade for sporten i seg selv....

At bruk av AAS skader idretten er ett faktum, men viktigere det skader brukeren også!

At voksne kroppsbyggere velger å bruke AAS er en ting, men at uvitende 15 åringer, fullstendig uten ambisjoner om å bli kroppsbygger, bruker AAS det mest skremmende.
Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #36 : 09. september 2005, 07:57 »
Hva om du spør guttungen hva det betyr at "Doping er noe dritt"? Og fortell oss hva han svarer...


Han trodde rimelig nok det var narkotika og sånnt, men nå er han bare 12 år ennå så det forklarer vel sitt. Han hadde også hørt at det hadde noe med å ikke jukse seg til å bli bedre enn andre, så de har nå et begrep om det i allefall.

Tar vel ikke mange år før en av de smarte vennene kommer med med en slengkommentar om den "digre" pappaen hans, så da må en vel sette seg ned og ta en mer omfattende samtale.
Dette kommer garantert til å komme, og det er forsåvidt helt greit. Jeg er vant til stigmatiseringen og voksen nok til å takle det, men jeg ville nå helst sett at barna mine ble skånet for det.
For en stor del av befolkningen er en pr i dag "automatisk" dopet dersom man kan klassifiseres som stor i muskulær forstand - og det blir man jo fort om man har litt anlegg og seriøsitet......

Jeg synes selvfølgelig det er trist at bl.a. deres (adn) kampanjer (særlig tidligere saker samt den siste brosjyra deres) har vært med på å stimatisere og stigmatiserer oss som mot alle formodning skulle greie å bli litt mer muskuløse enn den javne fotballspiller. Dette gjelder så vel oss som bare driver dette som en rein hobbysak og de som er mer aktive innen styrkeløft eller bygging.

Nå kan en selvfølgelig si at adn ikke har hatt stigmatisering av rene folk som mål, men det er på sett og vis uunngåelig når informasjonen som gis er såpass tendensiøs som den selvfølgelig må være i "flyers- og plakat-formatet".
Paradoksalt nok synes jeg det er er verdt den prisen blandt andre jeg føler at jeg må betale. En må liksom knuse noen egg for å komme problemet til livs, og da kan jeg leve med at jeg med fler blir litt uglesett av de som ikke kjenner en.
Jeg ser derfor med spenning frem til det som måtte komme fra ADN fremover, for jeg mener som de fleste andre her at antidopingarbeidet innen organisert idrett, men i særdeleshet ute blandt uorganiserte trimmere, er viktig både mht moral og til en viss grad for folkehelsa.

Det er sinnsykt moro å være i en bedre form enn du noen gang ville greid å være i naturlig, men det er en kortvarig glede, og det viktigste er i mine øyne å trene og leve slik at en kan bedrive det "livet ut".


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #37 : 09. september 2005, 10:42 »
At bruk av AAS skader idretten er ett faktum, men viktigere det skader brukeren også!

At voksne kroppsbyggere velger å bruke AAS er en ting, men at uvitende 15 åringer, fullstendig uten ambisjoner om å bli kroppsbygger, bruker AAS det mest skremmende.
Her begynner det å vises spor av perspektiv på ting... Smiley


Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #38 : 09. september 2005, 15:57 »
Man skal da ikke se ned på andre mennesker fordi om de tar andre valg enn det en selv gjør?? Greit nok at disse skal utestenges, men offentliggjøring og uthenging av ett menneske er etter mitt skjønn ikke annet enn dårlig moral.....da er man ikke bedre enn dem som stikker sprøyta i rompa spør du meg Wink

Peace!

De vet hva konsekvensene er før de stikker den første sprøyta eller tar de første tablettene, så jeg synes ikke akkurat synd på dem. Kunne ønsket at jeg ikke ville synes noe mindre om dem for det, men når folk som er mine "forbilder" blir tatt i systematisk juks, så kan jeg ikke noe for at synet mitt på den personen blir forandret. Så dårlig person er jeg  Undecided .

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #39 : 09. september 2005, 16:40 »
De vet hva konsekvensene er før de stikker den første sprøyta eller tar de første tablettene, så jeg synes ikke akkurat synd på dem. Kunne ønsket at jeg ikke ville synes noe mindre om dem for det, men når folk som er mine "forbilder" blir tatt i systematisk juks, så kan jeg ikke noe for at synet mitt på den personen blir forandret. Så dårlig person er jeg Undecided .

Dersom du begynner å se på disse individene som mennesker og ikke som "ting", basert på idiotiske og irelevante idrettslig prestasjoner, så kan det jo hende at du blir et noe bedre menneske selv med tiden også...  Wink

Jeg er så umoralsk at jeg faktisk synes synd på en fyr som Ben Johnson. Å utsette ham for en så vanvittig heksejakt, all den tid alle innerst inne viste at resten av heatet med sikkerhet gjorde de samma idiotiske tingene som han blei hekta for, synes jeg rett og slett er ufattelig patetisk og umoralsk.
Men men verden vil jo ha syndebukker.........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #40 : 09. september 2005, 19:28 »
Dersom du begynner å se på disse individene som mennesker og ikke som "ting", basert på idiotiske og irelevante idrettslig prestasjoner, så kan det jo hende at du blir et noe bedre menneske selv med tiden også...  Wink


Ja, jeg får arbeide hardt for det! Kommer kanskje med alderen..?  Wink

Utlogget AntiDopingNorge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

  • Stiftelsen Antidoping Norge
SV: "Bolere" får kjøreforbud?
« #41 : 09. september 2005, 19:39 »

Når man står oppe i en dopingsak er det alltid HANDLINGEN og ikke MENNESKET man skal ta avstand fra.

Når man har med mennesker å gjøre så må man huske mennesker gjør feil!

Når noen her skriver at "man vet hva man gjør når man setter den første sprøyta" så vet jeg at man tar feil. De aller fleste vet ikke hva de gjør første gang.

Det dere i dette forumet må huske på er at det faktisk en god del ungdom som ikke er kroppsbyggere, styrkeløftere eller "treningsnarkomane" som tester ut AAS..

Når man skal forebygge bruk av AAS er det to helt forskjellige strategier som må velges når man snakker med "vanlig" skoleungdom og ungdom på treningssentre...



Har du spørsmål eller informasjon kan du kontakte Antidoping Norge på 2102 9200 eller post@antidoping.no. Mer informasjon finner du på www.antidoping.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!