Skrevet av Emne: Hva er normal fettprosent?  (Lest 7859 ganger)

Utlogget Bønna34

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

Hva er normal fettprosent?
« : 06. oktober 2005, 13:19 »
Hva ligger en normal fettprosent på? Jeg er mann, 34 år. 176 høy, 91kg. Har målt prosenten og fikk den til å bli ca 20%.
Good or bad?
Dop er for tapere.

Utlogget Woody

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 036
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 036

SV: Hva er normal fettprosent?
« #1 : 06. oktober 2005, 13:23 »
Tror det optimale er 12% for menn. Men det kommer jo helt an på hva du holder på med. Er du en kroppsbygger kan det hjelpe å ha litt lavere Smile

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: Hva er normal fettprosent?
« #2 : 07. oktober 2005, 03:17 »
12-15% er vel å regne som normalt slank, +/- 20% er mer som menn "flest" har dersom de ikke trener eller er i mye aktivitet ellers. Fra ett helsemessig syn burde du tenke på å fjerne litt "spekk", en god deff og litt trening  så blir du i stor form.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Bønna34

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

SV: Hva er normal fettprosent?
« #3 : 07. oktober 2005, 11:09 »
12-15% er vel å regne som normalt slank, +/- 20% er mer som menn "flest" har dersom de ikke trener eller er i mye aktivitet ellers. Fra ett helsemessig syn burde du tenke på å fjerne litt "spekk", en god deff og litt trening så blir du i stor form.

Saken er den at jeg har siden før sommeren trenet ganske hardt og bra. Men jeg har nå i det siste begynt å stige i kroppsvekt. Men jeg har jo steget jevnt i styrke og utholdenhet hele tiden, samt t-skjortene mine har begynt å bli trangere. Tror nok noe av økningen kan skyldes at jeg bruker opp en boks med veight gain, og grunnen til at jeg bruker den opp er fordi den inneholder masse proteiner.  Må bruke dette før jeg kjøper ren protein blanding.Har ikke merket noe økning i fett, men måtte bare måle det slagget som var for å få kontroll.  Grin   Det tilskuddet + kreatin, ribbose, glutamin har gjort at jeg er kommet ganske bra i form styrkemessig. Får tune inn fettprosenten til neste sommer.  hehe
Dop er for tapere.

Utlogget Bønna34

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

SV: Hva er normal fettprosent?
« #4 : 07. oktober 2005, 11:21 »
Saken er den at jeg har siden før sommeren trenet ganske hardt og bra. Men jeg har nå i det siste begynt å stige i kroppsvekt. Men jeg har jo steget jevnt i styrke og utholdenhet hele tiden, samt t-skjortene mine har begynt å bli trangere. Tror nok noe av økningen kan skyldes at jeg bruker opp en boks med veight gain, og grunnen til at jeg bruker den opp er fordi den inneholder masse proteiner.  Må bruke dette før jeg kjøper ren protein blanding.Har ikke merket noe økning i fett, men måtte bare måle det slagget som var for å få kontroll.  Grin   Det tilskuddet + kreatin, ribbose, glutamin har gjort at jeg er kommet ganske bra i form styrkemessig. Får tune inn fettprosenten til neste sommer.  hehe

Nåja... der hørtes jeg ut som en skikkelig noob.
Jeg har trent hardt i OVER et år, men det er siden før sommeren er det jeg har hatt god økning i masse og styrke.   Dips Weightlifter3
Dop er for tapere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!