Skrevet av Emne: DC uten beintrening  (Lest 2085 ganger)

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
DC uten beintrening
« : 06. oktober 2005, 13:44 »
Jeg planlegger å legge beintreningen på hyllen i et par måneder. Jeg har kjøpt meg nye joggesko, og skal mate på med kardio i ukene framover (3-4 økter "vanlig" kardio, 1-2 intervaløkter). Hvis alt går etter planen, skal jeg utfordre en kamerat på 3000-meteren.

But I digress. Hvordan bør jeg legge opp DC-treningen i dette tilfellet? Dele overkroppen inn i to, eller trene hele hver tredje eller fjerde dag?
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC uten beintrening
« #1 : 06. oktober 2005, 13:47 »
Jeg tror jeg da hadde trent som 3-splitten men tatt fri de dagene du har bein. Så det blir en push-dag og en pull-dag, og så fri. Frekvensen må du finne ut av selv, men en fordeling på 2-1-2-2 bør vel passe skulle jeg tro.

Ved å dele overkroppen i to slik har du jo, mest sannsynlig, mer å gi på hver økt => mer mekanisk arbeid. Smiley


Uansett syntes jeg dette hørtes ut som en "slapp" unnskyldning for ikke å trene bein.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: DC uten beintrening
« #2 : 06. oktober 2005, 14:01 »
Jeg tror jeg da hadde trent som 3-splitten men tatt fri de dagene du har bein. Så det blir en push-dag og en pull-dag, og så fri. Frekvensen må du finne ut av selv, men en fordeling på 2-1-2-2 bør vel passe skulle jeg tro.

Ved å dele overkroppen i to slik har du jo, mest sannsynlig, mer å gi på hver økt => mer mekanisk arbeid. Smiley

Hvordan er 3-splitten? Dette så jo ut som voldsomt mye trening. Fire dager på rad?!

Sitat
Uansett syntes jeg dette hørtes ut som en "slapp" unnskyldning for ikke å trene bein.

Underkroppen min vokser bare jeg blåser på den, så jeg har aldri lagt så mye arbeid i den. Leggene mine er for eksempel 43-44 cm uten direkte trening på flere år. Jeg tviler på at jeg kommer til å miste mye, om noe i det hele tatt, ved å la den hvile en stund. Dessuten savner jeg å ha suveren kondisjon.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC uten beintrening
« #3 : 06. oktober 2005, 14:03 »
Nei, ikke trening 4 dager på rad. 2 dager på rad, 1 dag fri, 2 dager trening, 2 dager fri, og så starter du på nytt...

Du deler opp kroppen slik :

1: Bryst, skulder, triceps.
2: Biceps, underarm, rygg bredde, rygg tykkelse.

Og da i den rekkefølgen. Litt rart å trene biceps før rygg, men prøv. Tror du får deg en overraskelse - men det funker !!

Og her får du kjørt kroppen 2 dager i uken. er det for mye er det jo bare å kjøre sammen oppsettet, men med trening annenhver dag.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: DC uten beintrening
« #4 : 06. oktober 2005, 14:07 »
Nei, ikke trening 4 dager på rad. 2 dager på rad, 1 dag fri, 2 dager trening, 2 dager fri, og så starter du på nytt...

Du deler opp kroppen slik :

1: Bryst, skulder, triceps.
2: Biceps, underarm, rygg bredde, rygg tykkelse.

Og da i den rekkefølgen. Litt rart å trene biceps før rygg, men prøv. Tror du får deg en overraskelse - men det funker !!

Og her får du kjørt kroppen 2 dager i uken. er det for mye er det jo bare å kjøre sammen oppsettet, men med trening annenhver dag.

Jeg tror jeg går for hele kroppen, men hver tredje dag. Kjipt å dra på gymmen bare for 2-3 sett.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC uten beintrening
« #5 : 06. oktober 2005, 14:08 »
I så fall hadde jeg gått for hele overkroppen hver 3. dag. Men du vet jo selv hva du tåler.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: DC uten beintrening
« #6 : 06. oktober 2005, 14:09 »
Er kameraten rask på 3000 m? Hvor mye har du tenkt å løpe den på?

Aner ikke. Han drev med friidrett (mellomdistanse) for en del år tilbake, men han har trent med vekter siden den gang. Han har nok en del genetiske fortrinn.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC uten beintrening
« #7 : 06. oktober 2005, 14:17 »
Kjipt å dra på gymmen bare for 2-3 sett.

Men du vil jo nyte godt av all den kardioen du kan få da - her har du muligheten til å slå to fluer i en smekk. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
SV: DC uten beintrening
« #8 : 18. oktober 2005, 12:03 »
Oppdatering LP ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019352

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019137

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.

Omvendt curl

Trening11.11.2019145

Tren opp underarmene med omvendt curl.
Dette er pannekaker som er rike på fullverdige proteiner.