Skrevet av Emne: Forholdene i Bergen!  (Lest 19770 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Forholdene i Bergen!
« #105 : 17. oktober 2005, 22:32 »
La meg sitere ein god venn "vektløfting handlar jo berre om å ta eit halvtungt markløft, og kaste seg under stanga!".  Erter

Jeg har vært både vektløfter og styrkeløfter, og det er korrekt det din venn sier.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Forholdene i Bergen!
« #106 : 17. oktober 2005, 22:34 »
Gi meg en stang med 92 kg som ikke roterer, så skal jeg pinadø meg løfte den også..

Øøøh, har du noen gang prøvd å løfte en stang som ikke roterer?


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
SV: Forholdene i Bergen!
« #107 : 17. oktober 2005, 22:37 »
Har nok det, det suger og gjør vondt i hendene.. Det er sinnsykt ustabilt osv. Ikke til å anbefale, men om det er det det står på, så kunne jeg gjort det EN gang, for å vise at det er mulig.. Er litt for bestemt av meg, så jeg hadde nok brukket et håndledd eller to, og revet opp det jeg hadde av hud i hendene..
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Forholdene i Bergen!
« #108 : 17. oktober 2005, 22:39 »
Har nok det, det suger og gjør vondt i hendene.. Det er sinnsykt ustabilt osv. Ikke til å anbefale, men om det er det det står på, så kunne jeg gjort det EN gang, for å vise at det er mulig.. Er litt for bestemt av meg, så jeg hadde nok brukket et håndledd eller to, og revet opp det jeg hadde av hud i hendene..

Skjønner hva du sier, men hvis du hadde klart 92 uten rotering så betyr det at 92 ikke er den virkelige maksen din med roterende stang...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

SV: Forholdene i Bergen!
« #109 : 17. oktober 2005, 22:57 »
Jeg har 140 kg, i benk på stevne uten skjorte, og 200 med. Når noen spør meg hva jeg har i benk sier jeg selvfølgelig 200 kg. Kan jo til og med dokumentere det.

Utlogget mr wolfyboy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

SV: Forholdene i Bergen!
« #110 : 17. oktober 2005, 23:05 »
 rofl
Jeg har 140 kg, i benk på stevne uten skjorte, og 200 med. Når noen spør meg hva jeg har i benk sier jeg selvfølgelig 200 kg. Kan jo til og med dokumentere det.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Forholdene i Bergen!
« #111 : 17. oktober 2005, 23:06 »
Jeg har 140 kg, i benk på stevne uten skjorte, og 200 med. Når noen spør meg hva jeg har i benk sier jeg selvfølgelig 200 kg. Kan jo til og med dokumentere det.

 2thumbsup 2thumbsup 2thumbsup 2thumbsup 2thumbsup ::

Jeg har en kompis som er spydkaster. Han trener mye styrkevending, men har problemer med å relatere løftene sine til vektløfter-styrkevendinger. Hvor mye tar du i styrkevending med dårlig førstedrag, krokete armer i både første og annetdraget, og hopping en halv meter bakover under løftet? Han har også litt kort rygg. Hvor mye hadde du løftet med kortere rygg?
 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Forholdene i Bergen!
« #112 : 17. oktober 2005, 23:09 »
Hvor mange som ikke driver styrkeløft kan sette seg rett ned på do uten å holde i vasken foran seg, og så gå opp igjen uten å vippe kroppsvekta fremover? Dette kan enhver idiot relatere seg til.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
SV: Forholdene i Bergen!
« #113 : 17. oktober 2005, 23:10 »
 Offtopic

Ang. rullende stang; det er likt for alle

Ang. fysiske forskjeller, det kan ikke jeg gjøre noen med what

Ang. teknikken til din bekjente spydkaster; den kan han i såfall jobbe med selv, om det er så viktig. Regner med at det ikke er noe han konkurrerer med i spydkastingen.

 Offtopic
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget Zhenja

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 78
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 78

SV: Forholdene i Bergen!
« #114 : 17. oktober 2005, 23:11 »
Vel, jeg synes de teite vektløfterne bør gå tilbake til stenger som ikke roterer jeg altså.. teite som de er.. ødelegger jo sporten at de har roterende stenger.. Sad Tenk om mannen i gata tror de løfter med en fast stang..?

Øh...Hallo!?Er ikke dette med rotering på stanga likt for styrkeløfterne også? Da blir det jo egentlig feil å si at dette er en fordel i vektløfting når det er likt for alle. Erter
Dessuten så vil jeg jo si at denne rotasjonen skal gjøre det lettere for utøverene å ha kontroll på stanga og er ikke ment at han/hun skal løfte mer(et slags sikkerhetsmoment rett å slett). Er da draktene ment som for å skåne utøveren for evt. skader og uhell eller for at en skal prestere bedre generelt? Etter min mening så kan en ikke sammenlikne disse to tingene. dry
Dæ æ jabnå så dræge!

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Forholdene i Bergen!
« #115 : 17. oktober 2005, 23:20 »
knebind skåner knær, benkskjorte skåner skuldre og forhindrer avrivninger, knebøydrakt stabiliserer kroppen og holder ryggen rettere osv.. Forøvrig roterer en vektløfterstang langt lettere enn en styrkeløfterstang.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Forholdene i Bergen!
« #116 : 17. oktober 2005, 23:21 »
Har nok det, det suger og gjør vondt i hendene.. Det er sinnsykt ustabilt osv. Ikke til å anbefale, men om det er det det står på, så kunne jeg gjort det EN gang, for å vise at det er mulig.. Er litt for bestemt av meg, så jeg hadde nok brukket et håndledd eller to, og revet opp det jeg hadde av hud i hendene..

Hva med en UDDEHOLM vektløfterstang fra 80-tallet som har så skarpe riller at den river hendene dine i filler? Jeg har løftet med en slik stang. I Tønsberg. I 1984. Hva hvis du hadde sveiset fast hylsene på den? Da tipper jeg du hadde slitt litt ja! Og i tillegg 5 kg for mye på den ene siden, men fremdeles 92 kg totalt, selv om det tidligere ikke var lov å løfte 92 kg med mindre det var et rekordforsøk?


Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Forholdene i Bergen!
« #117 : 17. oktober 2005, 23:25 »
knebind skåner knær, benkskjorte skåner skuldre og forhindrer avrivninger, knebøydrakt stabiliserer kroppen og holder ryggen rettere osv.. Forøvrig roterer en vektløfterstang langt lettere enn en styrkeløfterstang.. Smiley

Men Uddeholm stengene fra 80-tallet skånet ikke håndflatene, selv om de i reklamene i bladet "Nya Kraftsport" hadde bilde av styrkeløfteren Lars Hedlund, hvor han stod oppreist med en Uddeholm stang som hadde Eleiko låser!!!!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Аня Евелин :)

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 871
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 871

  • In it to win it
SV: Forholdene i Bergen!
« #118 : 17. oktober 2005, 23:26 »
Til opplysning kan jeg bare si at det var rekordforsøk i tillegg da.. Vektreglene har nettopp fornyet seg, slik at man høyner med hele kilo. (Noe jeg selv syntes er dumt, og lager mye arbeid for de stakkars skivepåsetterene)

Det om at stengene har forbedret seg er vel generellt det også da?

Og om du selv har løftet med vektene skjev, så har vi kanskje litt kvikkere skivepåsettere i dag da, sånn at vi slipper det.. Det har jo ingenting å si spesiellt for vektløftingen det egentlig.. Tenk å ta mark med 5 kg forskjell på hver side, og en stang som skraper opp hendene da?
-[][][]------------[][][]-

I didn`t fail, I just found 10.000 ways that didn`t work.

Utdatert treningsdagbok:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=46920.msg698519#msg698519

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

SV: Forholdene i Bergen!
« #119 : 17. oktober 2005, 23:28 »
Det er akkurat slik jeg løfter det. Kort rygg har jeg også. Har faktisk så kort rygg at jeg en gang hadde hemmorider i nakken.

Jeg har en kompis som er spydkaster. Han trener mye styrkevending, men har problemer med å relatere løftene sine til vektløfter-styrkevendinger. Hvor mye tar du i styrkevending med dårlig førstedrag, krokete armer i både første og annetdraget, og hopping en halv meter bakover under løftet? Han har også litt kort rygg. Hvor mye hadde du løftet med kortere rygg?
 
Sitat

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!