Skrevet av Emne: Rep `? Set ? Hvor mange øvelser ? Hvor lenge mellom hver rep ?  (Lest 2489 ganger)

Utlogget ebbis13

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 169

Hei...
Trener hardt 4-5 ganger i uka... Jeg vil gjerne forme kroppen min mer bulkete, større og selvsagt sterkere.
Men jeg lurer på noen ting ? Hvor mange øvelser burde man ha på hver muskelgruppe ? hvor mange rep, og sett... Og hvor lenge skal man vente mellom hver repetisjon ?

Tusen hjertelig takk for svar, setter stor pris på dette..=)
Hilsen ulrik.. biggrin
*^¨Ulrik^¨*

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Hei du!

Her må du først ta stilling til hvor mange ganger i uka du vil gå igjennom hele kroppen. 2 ganger vil fungere bra, om du trener rimelig hardt som du sier, og da vil en 2-splitt fungere topp. Da deler du kroppen i 2, og trener halve en dag, og andre halvdel en annen. Da er det smart å trene f.eks mandag, tirsdag, torsdag, fredag. Fridagene kan du jo bruke til kondisjonstrening. Jeg ville lagt meg på 3 - 4 øvelser pr muskelgruppe, og 2-3 strukturerte arbeidssett pr øvelse. Videre ville jeg lagt meg på 10-12 reps pr øvelse. Da mener jeg at om du prøver på nr 13, så er det pin umulig. Du mener nok hvor lenge man skal vente mellom hvert sett. Jeg ville sagt at du bør la pulsen roe seg en del. Altså, det bør du se an selv, for dette varierer..

Lykke til!
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Timmi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 9

Sitat fra: Franklin86 link=topic=31445.msg401228#msg401228
  Jeg ville lagt meg på 3 - 4 øvelser pr muskelgruppe, og 2-3 strukturerte arbeidssett pr øvelse. Videre ville jeg lagt meg på 10-12 reps pr øvelse.

Reps kommer ann på hvordan du vil trene muskelen, volum eller styrke. Ut i fra det jeg har hørt og lest ( selv om det er delte meninger om dette emnet ) så er 4-8 reps styrke, mens over 8 reps blir volum trening. Går ut i fra dette selv når jeg trener ...
Great actions speak great minds

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

Reps kommer ann på hvordan du vil trene muskelen, volum eller styrke. Ut i fra det jeg har hørt og lest ( selv om det er delte meninger om dette emnet ) så er 4-8 reps styrke, mens over 8 reps blir volum trening. Går ut i fra dette selv når jeg trener ...

Takk for at du fremhevet dette Tongue som du ser i trådstarters innlegg, så er det nettopp størrelse han ønsker seg, og derfor anbefalte jeg 10-12 reps Wink
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!