Skrevet av Emne: Bodybuiling - bol?  (Lest 18422 ganger)

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Bodybuiling - bol?
« #15 : 11. november 2005, 13:24 »
Poenget er nok at en coleman på halve vekta ganske enkelt ikke ville solgt slik han gjør... Folk forventer massiv fremgang fra år til år, virker det som. Og i første omgang ville nok sporten mistet litt popularitet... Men om folk etter en tid begynte å bli fasinert av mer estetiske byggere igjen, som ikke nødvendigvis måtte tatt noe for å bli bra, så hadde jo ingenting vært bedre enn det. Men særlig de siste årene har det vært størrelse som har vært viktig....
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

SV: Bodybuiling - bol?
« #16 : 11. november 2005, 13:27 »
Det er som 25årstrening sier, at mengden kroppsfett er en viktig faktor. I styrkeløft finner en flere gedigne bamser på 110-120 kg med 'moderat' fettprosent som aldri har rørt dop, men når det er snakk om å kombinere enorm muskelmasse med en nærmest fraværende fettprosent, da er kroppen en hel del mer motvillig.

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Bodybuiling - bol?
« #17 : 11. november 2005, 13:34 »
Dere setter fingeren på et par av de viktigste poengene her. Som 25årstrening og aiwass nevner, så er den lave fettprosenten utrolig vanskelig å oppnå med en slik muskelmasse. Og som Franklin86 nevner, så hadde sporten neppe vært den samme med mye mindre utøvere heller, spesielt ikke om Ola Nordmann doper seg, og er større enn de som konkurrerer. Noe av "problemet" ligger jo i at folk vil se det største og mest naturstridige man kan få til...

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Bodybuiling - bol?
« #18 : 11. november 2005, 13:47 »
Dere setter fingeren på et par av de viktigste poengene her. Som 25årstrening og aiwass nevner, så er den lave fettprosenten utrolig vanskelig å oppnå med en slik muskelmasse. Og som Franklin86 nevner, så hadde sporten neppe vært den samme med mye mindre utøvere heller, spesielt ikke om Ola Nordmann doper seg, og er større enn de som konkurrerer. Noe av "problemet" ligger jo i at folk vil se det største og mest naturstridige man kan få til...

Meget korrekt vinkling på saken. Mange av dagens `pro`s tjener grovt på salg av treningsvideoer osv.

Ville Ronnie Solgt så mange videoer dersom han veide 85-90kg og tok noen set på 200-250 i knebøy og beinpress med 500kg?

(mot nåverende 360kg bøy og 1200kg reps i beinpress(!!!!)

Freaks selger. Slik er det blitt. Også i strongman er det bare mere og mere show om å gjøre "umulige" ting og være størst mulig..

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Bodybuiling - bol?
« #19 : 11. november 2005, 14:01 »
Det er vel strengt tatt ikke så mange som hadde klart å få solgt unna så fryktelig mange videoer uansett med de målene og vektene du lister opp der, Lars Helge.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget sterno87

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 71

SV: Bodybuiling - bol?
« #20 : 11. november 2005, 14:15 »
Dette er det jeg har sagt helt ifra begynnelsen da jeg begynte å trene. Det er synd at kroppsbygging har blitt slik som det har blitt. Tenk hvor bra det hadde blitt dersom noen hadde fått i gang realistisk kroppsbygging. Det handler om å bli størst, og det er bllitt umulig nå som alle doper seg. føler det er en konkurranse om AAS. Hva som funker best osv. Nå har jeg også kommet inn på tanken om å begynne med AAS. og jeg vet selv at det dumt, men slik som det har blitt, blir det sånn.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Bodybuiling - bol?
« #21 : 11. november 2005, 14:17 »
Lett å svare på trådstarters innlegg. Alle proffe kroppsbyggere, uansett kjønn, bruker dop. Alle proffe fitnessutøvere bruker dop (litt anabole og enkelte andre midler som øker fettforbrenningen). Blant amatørbyggere i alle land, inkludert Norge, doper minst 9 av 10. De som ikke gjør det kommer på sisteplass. Blant amatørfitnessutøvere bruker også minst 9 av 10 dop.

Jeg kjenner/vet om flere som har konkurrert i fitness eller kroppsbygging her i Norge og den eneste jeg vet om som har stilt ren på en fitnesskonkurranse er Jan Arthur Aune som kom på sisteplass og ble ledd av for få år siden. Soje tror jeg på at heller ikke har brukt noe, etter min mening, uetiske midler.

Konklusjon: nesten alle som driver fitness og kroppsbygging bruker dop i forskjellige former. Kun unntak hevder seg i amatørenes rekker. Ingen kan bli proff uten.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget rustad

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 283
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 283

SV: Bodybuiling - bol?
« #22 : 12. november 2005, 09:57 »
Er det virkelig så ille?
slik som ronnie og jay er jo lett å se. de er jo helt enorme!
men de som stiller i NM, boler de altså?

Det vil jeg ikke tro på !  Huh

Men hvorfor kjører de ikke hyppige dopingtester da? Fordi da vil interressen synke?
Jeg kjenner en som har vært NM-mester i bygging for mange år siden, og han bekrefter dette med at det var mange som dopa seg.
Member of: Sagtjernets Helter


Kanaris !

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Bodybuiling - bol?
« #23 : 12. november 2005, 10:12 »
økonomiske forhold ligger bak det at det ikke er ekstensiv testing på BB-NM
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Bodybuiling - bol?
« #24 : 12. november 2005, 10:30 »
Holder da å teste de første plassene. Er de som er interessante, er det ikke?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Bodybuiling - bol?
« #25 : 12. november 2005, 10:43 »
Les Einar sitt innlegg om igjen dere som tviler, eller nekter å tro. Det mannen sier stemmer, og det er ikke noe å bælje over. Slik er byggingen, og uten bodybuildingen ville ingen av oss hatt gym å trene på idag, vi ville ikke hatt kosttilskudd og treningsutstyr i den grad vi har, vi ville sett ut som Tore på sporet hele gjengen, og brukt ettermiddagene til å pusle i hagen, eller gått spasertur med hatt og stokk.

Life is too short to be small!! At byggere og fitnessutøvere stikker, får være deres sak, det er de som jager dette sirkuset videre, og jeg personlig har ingen problemer med akkurat det. Jeg kaster ikke bort dyrebar energi på misunnelse, misunnelse er den minst nyttige følelsen som fins.

INGEN får noe gratis her i verden, ikke bolerne heller! Smiley

Mvh
Egil

Utlogget Raffen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 261
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 261

SV: Bodybuiling - bol?
« #26 : 12. november 2005, 12:57 »
Lett å svare på trådstarters innlegg. Alle proffe kroppsbyggere, uansett kjønn, bruker dop. Alle proffe fitnessutøvere bruker dop (litt anabole og enkelte andre midler som øker fettforbrenningen). Blant amatørbyggere i alle land, inkludert Norge, doper minst 9 av 10. De som ikke gjør det kommer på sisteplass. Blant amatørfitnessutøvere bruker også minst 9 av 10 dop.

Jeg kjenner/vet om flere som har konkurrert i fitness eller kroppsbygging her i Norge og den eneste jeg vet om som har stilt ren på en fitnesskonkurranse er Jan Arthur Paulsen som kom på sisteplass og ble ledd av for få år siden. Soje tror jeg på at heller ikke har brukt noe, etter min mening, uetiske midler.

Konklusjon: nesten alle som driver fitness og kroppsbygging bruker dop i forskjellige former. Kun unntak hevder seg i amatørenes rekker. Ingen kan bli proff uten.

Dette er sterke påstander du kommer med. At proffe utøvere bruker dop tviler jeg ikke på, men at 9 av 10 amatør fitness utøvere i Norge bruker dop høres ekstremt ut. Du nevner navn på en utøver som du vet ikke bruker dop, betyr dette at du mener resten ikke er rene?

Utlogget Styrke loggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 461
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 461

SV: Bodybuiling - bol?
« #27 : 12. november 2005, 13:16 »
Dere sier at det er umulig å ha mye muskelmasse, og ha lav fettprosent uten å bruke dop.

Men forbrenningen øker jo bl.a. desto større muskelmasse man har.
Jeg har alltid trodd at desto mer muskler, desto høyere forbrenning, og dermed lettere å holde en lav fettprosent.

Tar jeg feil?? Er ikke meningen å være spydig mot dere eller noe!

Spørr rett og slett fordi jeg lurer Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Bodybuiling - bol?
« #28 : 12. november 2005, 14:25 »
Flere av de utøverne som nå indirekte blir diskutert er her på forumet... syns vi bør stanse diskusjonen, eller bli enda mer generelle. Smiley
Ingen grunn til å starte en inkvisisjon.
Hva hver og en av oss personlig tror, mer eller mindre kvalifisert, får være våre egne meninger... Ingen mener å henge ut noen. Samtidig må jeg få lov til å uttrykke at skylappene kan taes av. Wink

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Bodybuiling - bol?
« #29 : 12. november 2005, 16:29 »
Jeg har alltid trodd at desto mer muskler, desto høyere forbrenning, og dermed lettere å holde en lav fettprosent.
Dette er sant, men for å oppnå størrelse og fettprosent á la Coleman, Cutler og Yates skal det mye til...
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!