Skrevet av Emne: Fett blir gjort om til muskler!!! "HAH" sa jeg  (Lest 2289 ganger)

Utlogget Polly

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Fett blir gjort om til muskler!!! "HAH" sa jeg
« : 10. november 2005, 14:06 »
En kammerat av meg fikk det plutselig for seg at fett på kroppen blir gort om til muskler!
Jeg brast umidelbart ut i høylytt latter! Og sa at det ikke var tilfelle, men at det heller var omvendt. Muskler blir gjort om til fett hvis man slutter og trene.

Men tenk om jeg tar feil?? noen som kan svare meg på det?

"Blir altså fettet på kroppen gjort om til muskler når man trener? eller blir musklene til utelukkene av maten vi spiser"?

Mvh Pål
EAT BIG GET BIG... Arnold back in the days...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Fett blir gjort om til muskler!!! "HAH" sa jeg
« #1 : 10. november 2005, 14:11 »
Fett KAN ALDRI GJØRES OM TIL MUSKLER !!! Oppbygging av muskler foregår gjennom en proteinsyntese og der er ikke kroppsfett en bestanddel alene for å si det mildt.

Videre blir muskler heller ikke omdannet til fett direkte om du slutter å trene.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Fett blir gjort om til muskler!!! "HAH" sa jeg
« #2 : 10. november 2005, 14:13 »
Er det ikke ca 7000 kcal i 1 kg fett og ca 1000 kcal i et kg muskler..? Og 7000 kan ikke plutselig bli 1000, det sier seg selv.. Men hva hvis det hadde vært like mye kalorier i begge deler, teoretisk, hadde det da vært mulig å gjøre om fett til muskler?

Rent tankespinn fra min side, på en VELDIG trøtt dag  :18smileysleep: :18smileysleep:
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Fett blir gjort om til muskler!!! "HAH" sa jeg
« #3 : 10. november 2005, 14:16 »
Fett blir ikke gjort om til muskler.
Men det kan være lettere og bygge muskler hvis en har litt fett på skrotten. Grunnen til det er at en vil ha en noe gunstigere hormonprofil, samt at en kan tilate seg litt mer slurv med maten når en har et lite reservelager av energi i fettvev.
Det kan se ut som det er den gjyldene middelvei som gjelder her og. altså ikke for feit og ikke for tynn. For tynn- vansklig å bygge muskler. For feit- risiko for diverse helseskader, samt få holdepungter for at det gir noen fordel kontra bare litt feit

Utlogget Polly

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

SV: Fett blir gjort om til muskler!!! "HAH" sa jeg
« #4 : 10. november 2005, 14:22 »
Takk for gode svar.  Cheesy

Hehe, skal printe ut dette å trykke opp i trynet på kompisen min Cool
EAT BIG GET BIG... Arnold back in the days...

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

SV: Fett blir gjort om til muskler!!! "HAH" sa jeg
« #5 : 10. november 2005, 14:26 »
husk at du selv har påstatt det motsatte, som heller ikke er tillfelle da.....sånn sett, har dere tatt litt feil begge to.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: Fett blir gjort om til muskler!!! "HAH" sa jeg
« #6 : 13. november 2005, 02:39 »
1kg fett skal vel være 9000kcal. Men hvordan blir det når man tar med vannet i utregninga? Kroppen består jo av mye vann...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!