Skrevet av Emne: Håkon tror han kan bli sterk  (Lest 914 ganger)

Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Håkon tror han kan bli sterk
« : 16. mars 2010, 22:59 »
Litt om meg:
Jeg heter Håkon og er styrkeløfter (liker hvertfall å tro det) hos Bergen SK. Jeg har trent litt av og på siden jeg var 15/16. I dag er jeg 21 mer eller mindre useriøst fram til i høst når jeg begynte i BSK.
Da jeg begynte veide jeg 63kg og var 188cm,- typisk den som var mest pingle av kompissene..
I dag er jeg 194cm og løfter i 110kg klassen junior. Pr dags dato er jeg rundt 108 med kreatin, vann og det som er, ikke direkte markert,- men dugelig.

Personlige rekorder pr 16.03.10
Benkpress, 135kg godkjent på stevne uten drakt
Benkpress 155kg i gymmet med drakt
Markløft 160x10
I knebøy vet jeg ikke enda.

Jeg er egentlig midt i oppkjøringen til NM så noen voldsomme arbeidssett kommer nok ikke med det første.
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: Håkon tror han kan bli sterk
« #1 : 19. mars 2010, 00:37 »
19.mars
Kjørte egentlig en lett trening i dag. 3x5 100kg markløft, 80kg kabelroing 3x10. 
Benkpress: oppvarming+ 130kg en rep uten skjorte. med skjorte: 140kg med kloss for å få skjorten til å sette seg, fail på 160. 150 gikk fort og greit.
3sett mage til smerteterskel, 3x8 50kg skråbenk med smalt grep. 3x12 7,5kg sidehev for skulder.

Kommentar: Forholdsvis lite vekter på sidehev, men denne øvelsen er ny for meg, og bakside skulder/midtre rygg/nakke er noe jeg nesten ikke har hatt fokus på tidligere..
Jeg hadde 155kg med skjorte i forgje uke forholdsvis lett. Pga taktikk til NM fikk jeg beskjed om å trykke i meg kcal til jeg ble over 110kg, og etter noen dl olivenolje fikk jeg kontrabeskjed om å bli værende i 110kg klassen.. Med den samme vridningen av ermene som jeg hadde i forgje uke failet jeg på 160 pga bom på banen. Dette skyldes at siden jeg har hatt en vekt/masse oppgang siden forgje uke, så slapp jeg deler av trykket og presset på albuene for å få den ned- noe som resulterte i at stangen kom i trynet. Jeg tok så av og på drakten igjen, og endret vridningen på ermene til 150kg løftet. Det gikk ganske greit, men vet nå enda bedre hvordan drakten skal sitte til NM. Jeg bytter også ut weightgaineren til kun proteinshake da jeg var ca 111kg i dag med alt mageinnhold jeg trenger før trening/stevne, da med klær, men jeg ønsker mer enn 0,5-1kg feilmargin for å beholde vektklassen. Forholdsvis lite å gjøre med nå, men det blir vel å bytte ut kcal kildene til noe med mindre så jeg er enda mer sikker på at vekten er på min side.. Jeg har alltid muligheten til å være sulten, ikke ha optimal vannmengde i kroppen på innveiing osv dersom jeg skulle være i tvil om innveiingen, men jeg syns det beste er å få roen før stevne istedet for mye styr med mat, shaker osv..
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Utlogget Hawkon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: Håkon tror han kan bli sterk
« #2 : 30. mars 2010, 23:12 »
Da var NM vel overstått.
Pga strategi valgte jeg å spise meg opp i 125kg klassen. 1liter vann, 1liter proteinshake, en halv stor pizza fra peppes og en del kyllinger var det som måtte til før jeg var 110,1kg på vekten..

Jeg endet opp på 3plass i 125kg junior med et løft på 155kg. Ettersom Tor Emil Gjøringbø bommet på alle løftene sine, ville jeg fått 2plass i 110kg klassen.. Mitt tredje løft på 170 skulle gått greit hadde det ikke vært for at dommeren ventet vel lenge med pressordre.

At jeg fikk vite 5min før første løftet mitt at puljen min og den forran hadde blitt slått sammen hjalp heller ikke særlig. Så jeg løftet på kalde muskler.. Ikke bra. Lørdagskvelden/natt ble relativt hardt preget av fest, så treningen på mandag ble ikke spesielt hard.

Kjørte litt mengde for å få i gang maskineriet igjen etter en lengre pause. Ble litt ymse ro øvelser og 5x100 6x120 6x120 i benken og 2x8 med markløft på 80kg.

Blir å sette opp et mengdeprogram nå. Driver å jobber litt med det nå, så blir vel det lagt ut her når det er ferdig.
3plass benkpress-NM 125kg junior
BP: 155godkjent-god for mye mer
ML:160x10
KB:usikker

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!