Skrevet av Emne: proteinene i baconost  (Lest 2319 ganger)

Utlogget sulten

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

proteinene i baconost
« : 03. januar 2006, 15:44 »
Leste på en pakke med lett baconost fra kavli i dag, der det sto det at den inneholder 17g proteiner og 8g fett. Men etter å ha lest den posten her om at proteinene i bacon er "dårlige" så lurer eg på om det er det samme med proteinene i osten.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: proteinene i baconost
« #1 : 03. januar 2006, 15:48 »
Er proteiner i bacon dårlige? Er ikke proteiner fra dyr veldig bra? Det er jo en del fett i bacon, men det har ingenting å si for proteinet isolert sett...

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: proteinene i baconost
« #2 : 03. januar 2006, 15:49 »
Det kommer an på om det er bacon disse proteinene kommer fra, eller om de kommer fra en ingrediens med bedre biologisk verdi. Vil nok tro at de kommer fra bacon, og da er det ikke forskjell..

Er proteiner i bacon dårlige? Er ikke proteiner fra dyr veldig bra? Det er jo en del fett i bacon, men det har ingenting å si for proteinet isolert sett...

Er usikker på hvordan det finnes ut, men står flere steder at bacon har elendig biologisk verdi..
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget slogum

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 424
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 424

SV: proteinene i baconost
« #3 : 03. januar 2006, 15:55 »
Men så er tusenkronerspørsmålet: Hvor mye baconost spiser du? La oss si du har 50 g til et måltid (noe som er en halv tube?!). Det blir ca 8 g proteiner. Mao så har det ingen ting å si hvordan biologisk verdi disse proteinene har pga at det bare utgjør en pitteliten del av ditt daglige proteininntak.
Current Cycle:
6 meals ED
Heavy ass weights EOD
zzz EN

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: proteinene i baconost
« #4 : 03. januar 2006, 16:23 »
Den er jo grei nok. Men er greit å få frem at bacon har en crappy biologisk verdi, slik at en bygger ikke kjøper noen kg med bacon i godt tro pga proteininnholdet, og ikke vet at dette ikke vil gjøre noe fra eller til for musklene hans/hennes, annet enn å bidra med å skape et anabolt miljø i kroppen...
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: proteinene i baconost
« #5 : 03. januar 2006, 16:42 »
jeg mener å ha hørt at proteinene er bedre jo mer de ligner på menneskets egne, og grisen er jo biologisk sett veldig lik (grise-hjerte, forskning på grisekadaver for med-students, osv).
Dette støttes av det faktum at jo mer like aminosyrer inntaket tilsvarer inntaker jo bedre nytte gjør man seg av proteinene (som er lange aminosyrerekker).

Det ødelegger jo litt for fiskeproteinenes rykte da, men det er vel få som går til fiskekjøtt for hovedåre innen proteiner her inne.
Det finnes milioner av peptidbindinger (aminosyrebindinger), og alle blir spaltet ned til enkle aminosyrer som har en spesiell egenskap.

Det som blir skikkelig skummelt her er jo tanken på å knaske i seg jay cutler eller ronnie coleman Wink Det er førsteklasses kjøtt det, biologisk sett.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: proteinene i baconost
« #6 : 03. januar 2006, 16:47 »
Det kommer an på om det er bacon disse proteinene kommer fra, eller om de kommer fra en ingrediens med bedre biologisk verdi. Vil nok tro at de kommer fra bacon, og da er det ikke forskjell..

Er usikker på hvordan det finnes ut, men står flere steder at bacon har elendig biologisk verdi..
Er vel forskjell på baconcrisp(som er noe chipsaktig) og vanlig bacon.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: proteinene i baconost
« #7 : 03. januar 2006, 16:54 »
Er vel forskjell på baconcrisp(som er noe chipsaktig) og vanlig bacon.

Nei. Bacon generelt har såvidt jeg vet biologisk verdi så og si lik 0.

jeg mener å ha hørt at proteinene er bedre jo mer de ligner på menneskets egne, og grisen er jo biologisk sett veldig lik (grise-hjerte, forskning på grisekadaver for med-students, osv).
Dette støttes av det faktum at jo mer like aminosyrer inntaket tilsvarer inntaker jo bedre nytte gjør man seg av proteinene (som er lange aminosyrerekker).

Det ødelegger jo litt for fiskeproteinenes rykte da, men det er vel få som går til fiskekjøtt for hovedåre innen proteiner her inne.
Det finnes milioner av peptidbindinger (aminosyrebindinger), og alle blir spaltet ned til enkle aminosyrer som har en spesiell egenskap.

Det som blir skikkelig skummelt her er jo tanken på å knaske i seg jay cutler eller ronnie coleman Wink Det er førsteklasses kjøtt det, biologisk sett.

Spennende teori, men likheten i utseende medfører desverre ikke nødvendigvis likhet i aminosyrene. Vet at svinekjøtt egentlig er rimelig bra, så er usikker på hvorfor bacon er så dårlig.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
SV: proteinene i baconost
« #8 : 03. januar 2006, 17:10 »
var ikke helt seriøs der, men uansett, gris er proteiner som alt annet, bacon er jo tross alt grisespekk, så sånt sett er det dårlig med for høyt inntak Smiley

grisen er faktisk det dyret bortsett fra apen som ligner mest på mennesket når det gjelder dna, det er derfor vi bruker grise-involler som erstatning når menneskets går adundas Smiley
(vi skiller fra oss celler som kroppen ikke kjenner igjen som sine egne (se lymfocytter, plasmaceller, reguleringsceller og effektorceller), imunforsvaret er bygd opp på den måten, og derfor kan vi ikke bruke hva som helst som erstatning.
(Selvfølgelig blir også grise-celler skilt bort av og til, når operasjonen er uvelykket, og en kjører på en ganske heftig vaksine mot at akkurat dette skal skje.)
 
og grisen er bygd opp helt likt mennesket innvendig, derfor brukes grisekadaver til å lære kirurg-studenter å styre på med det der.

gjerne rett på meg vist jeg har feil, er ikke tøffere en att jeg kan innrømme rot i systemet Smiley

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: proteinene i baconost
« #9 : 03. januar 2006, 17:53 »
*Det røde baconkjøttet har ypperlig biologisk verdi
*Baconsvoren derimot (altså det "hvite" i baconet) inneholder derimot kollagenprotein med biologisk verdi tilnærmet 0. Det er svoren man lager baconcrisp av.
*Hovedandelen av proteinet i baconost er melkeproteiner (kasein og myse) - er kun spor av bacon i baconost.

H
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: proteinene i baconost
« #10 : 03. januar 2006, 17:55 »
*Det røde baconkjøttet har ypperlig biologisk verdi
*Baconsvoren derimot (altså det "hvite" i baconet) inneholder derimot kollagenprotein med biologisk verdi tilnærmet 0. Det er svoren man lager baconcrisp av.
*Hovedandelen av proteinet i baconost er melkeproteiner (kasein og myse) - er kun spor av bacon i baconost.

H

Takk for nok en ypperlig oppklaring. Beklager min skråsikkerhet... Skal lære meg å sjekke nøyere opp før jeg uttaler meg så skråsikkert...

Honnør!
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!