Skrevet av Emne: Er det farlig å gå opp og ned i vekt over kort tid?  (Lest 1684 ganger)

Utlogget Xvani

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Hei!

Har havnet i diverse diskusjoner der folk påstår at det ikke er bra for kroppen å gå opp og ned i vekt over "kort" tid fordi det ikke er "naturlig". Jeg mener at byggere lever LITT sunnere enn det gjennomsnittlige menneske...

Kan noen hjelpe meg i fremtidige diskusjoner?
Jeg er kanskje liten, men jeg er stor der det trengs!

Prissammenligning av proteinpulver!

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Det er vel heller ingen her som anbefaler at man skal satse på å gå opp eller ned mer enn 0,5kg i uka? Jeg har ikke kompetanse til å uttale meg om hvorfor det skal være "unaturlig" eller ikke bra å gå fort opp eller ned i vekt. Men de som de har hørt det fra mener kanskje at man legger på seg mye fett eller mister mye muskler hvis man gjør det fortere?

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Alt er jo farlig, tilogmed å stå opp fra senga.
Det er farlig å gå opp eller ned 6-10 kilo på en uke slik noen utøvere gjør for å komme seg til matchvekt før kamp (boksing).
Men å variere en 5-10 kg på ett helt år er ikke farlig, har du hørt overskriften; "la på seg tre kilo og døde?"

Du tenker nok på å sjokkslanking, hvor mennesker rett og slett slutter å spise herav bulimi/anorexi, som ikke er bra for kroppens stoffskifte.
En deff går på å spise litt sunnere i perioder for å gå ned som Andre sier en 0.5 kg i uka (for å beholde mest mulig muskelvekst)

Utlogget Xvani

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

det er deffing og bulking som proffe byggere og proffe fitness utøvere gjennomgår som er temaet Smiley

vet at det ikke er mye de går opp og ned, og det var derfor jeg skrev "kort" tid Smiley
Jeg er kanskje liten, men jeg er stor der det trengs!

Prissammenligning av proteinpulver!

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Hei!

Har havnet i diverse diskusjoner der folk påstår at det ikke er bra for kroppen å gå opp og ned i vekt over "kort" tid fordi det ikke er "naturlig". Jeg mener at byggere lever LITT sunnere enn det gjennomsnittlige menneske...

Kan noen hjelpe meg i fremtidige diskusjoner?

Det farligste i denne sammenhengen er å gå med et for høyt midjemål, les mer her:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=35332.0

Det er med andre ord sunnere å svinge mellom et høyt og et lavt midjemål slik mange byggere gjør, enn å ha et høyt midjemål hele tiden slik den gjennomsnittlige potetgullspisende sofasliteren gjør, men det sunneste er selvsagt å ha et forholdsvis lavt midjemål hele tiden. Dertil kommer helseeffektene av aktivitet/trening.  Smiley

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!