Skrevet av Emne: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....  (Lest 19535 ganger)

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #75 : 18. mai 2006, 20:51 »
Jeg ville bare rette på navnet til alle som ville finne filmer av han på videgoogle Grin Ikke noe personlig ment mot Hr.Thyve Wink

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #76 : 18. mai 2006, 21:15 »
Du er så omtenksom  I Love You

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget XarQi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 74

  • Etter trening...
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #77 : 18. mai 2006, 23:17 »
Se filmen
Bruce Lee - A Warrior's Journey (2002)

Der får du se 2 små klipp fra Bruce i ungdomstiden der han slåss på hus tak mot en man med kniv og en uten.. Er ikke så bra kvalitet på de 2 senene. Ser no ganske intenst ut.
Ellers er det ikke mye dokomentasjon tror eg.
"Fresh meat!"
   -Pudge

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #78 : 19. mai 2006, 17:25 »

Utlogget neven

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 436

  • ssk

Utlogget willyj

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #80 : 02. juni 2006, 12:32 »
Hei,

tenkte jeg skulle legge til litt mer info om Bruce og hans evner i praksis.

Men selv om du vet nøyaktig hvor mye han trente og hva han trente (siden du har fulgt ham gjennom livet Cheesy ) hvordan vet du at han var så god? Mannen testet jo aldri kunnskapene sine i en dokumentert ramme...

Bruce Lee drev med fullkontakt på 60-tallet og de eneste konkuransene som var i USA den gang var poengkamper med lite eller uten kontakt i Karate eller ren boksing. Bruce drev ikke med ren boksing og synes poengkamper var bortkastet tid. Han kalte det forøvrig "Swimming on dry land".

Fullkontakt kickboksing kom til USA i 1970, og da var Bruce tilbake i Hong Kong for å starte en filmkarriere og resten er som sagt historie. Den første kampen i fullkontakt var mellom Joe Lewis og Greg Baines. Joe Lewis vant på knockout. Joe Lewis var en elev av Bruce Lee.

Jeg tror heller ikke noen dere som driver med fullkontakt kickboksing, thai boksing eller mma ville ha konkurrert i en poeng kamp uten kontakt. Som en tidligere sa, mye har skjedd på over 30år. I disse dager så kan selv en amatør delta i amatør mma kamper i f.eks. danmark under BVT(Beginners Vale Tudo) eller andre steder, så utviklingen har kommet for å bli i allefall i utlandet. Her i landet spørs det vel om det noengang blir godtatt av kampsportforbundet osv, siden proff boksing ikke er det.

Se filmen
Bruce Lee - A Warrior's Journey (2002)

Der får du se 2 små klipp fra Bruce i ungdomstiden der han slåss på hus tak mot en man med kniv og en uten.. Er ikke så bra kvalitet på de 2 senene. Ser no ganske intenst ut.
Ellers er det ikke mye dokomentasjon tror eg.
Det er ikke Bruce Lee i de klippene. Bruce Lee eide filmklippet. Det er alt.


kan ikke akkurat si at Matt Thornton er en tilhenger av prinsippet om å blokke/slå ?
Å blokke/slå er ikke akkurat der fokusen til JKD ligger. Det var en stor og viktig del av Jun Fan Gung Fu som Bruce Lee sitt gamle system før JKD ble grunnlagt. Vi som driver med JKD i norge har rett og slett gjort en for dårlig jobb med å forklare hva det er og hvordan det funker.

-Willy

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #81 : 02. juni 2006, 15:56 »
Hei,

tenkte jeg skulle legge til litt mer info om Bruce og hans evner i praksis.
(...)

Synes ikke innlegget ditt var spesielt informativt i så måte. Det er unektelig et poeng at Bruce Lee hadde få muligheter til å konkurrere i fullkontakt, men det i seg selv sier ingenting om hvor bra han eventuelt ville ha prestert...

Utlogget willyj

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #82 : 06. juni 2006, 16:16 »
Hei, jeg kan ikke si deg så veldig mye mer enn det som Leif allerede har lagt frem. Jeg kan bare gi deg litt info jeg har fått vite etter å ha snakket med Leo Fong en annen av Bruce Lee sine elever. Leo Fong drev litt med boksing og gikk 25 kamper og vant 18 av de på knockout. Han sa også at Bruce var utrolig dyktig og at han personlig ikke hadde store muligheter mot bruce. Han var altså en meget habil bokser.

Så jeg tror at han var blant de bedre som var på den tiden, men best? Ikke godt å si for alle taper en kamp på en dårlig dag uansett. Samt at de fleste som spør sammeligner han med dagens fightere og det blir litt feil. Ta andre sporter der ute, det er ikke mange som kan hoppe inn over 30 år senere og fortsatt være best.

Hvis du derimot ønsker å få vite litt mer om Bruce Lee og se litt sparring fra 1967. Altså nesten 40 år siden gå til http://www.bruceleenorge.com

-Willy

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #83 : 06. juni 2006, 18:03 »
Det er ikke vi som spør, og som nekter å tro de som møtte og trente/gikk kamp mot ham.
Hvorfor tror du 80% av det som blir skrevet av JKD utøvere er klipp og lim? Om vi ikke hadde gjort det så hadde vi måtte ansette folk til å skrive poster for oss for å få tid til å trene selv.
Folk spør om nivået til en utøver som døde for 33 år siden, de får referert til utøverne som faktisk levde og trente, og holdt et godt nivå på den tiden. Vil du ikke tro på dem så får du finne opp en tidsmaskin og gå tilbake og finne det ut selv, for noe mer vil du ikke lære om ham og hans egenskaper i dag.

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #84 : 06. juni 2006, 18:56 »
Det handler ikke om å tro eller ikke tro de som trente med ham. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor hans egenskaper i kamp osv er så utrolig interessant. Hva er det med Bruce Lee som gjör han så fantastisk?
Jeg har selv trent med utövere som har truffet og trent med ham, men det er totalt uinteressant for min del.
Fyren er död. Ingen som lever idag kan gi ett 100% riktig bilde av ham som utöver og person.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Macker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #85 : 07. juni 2006, 16:23 »
Det som i mine øyne gjør Bruce Lee til et snakkeemne er hva han har betydd for sporten i all ettertid. Han introduserte en ny filosofi og viste verden teknikker og hurtighet som ingen hadde sett før. Han har vært en inspirator for mange mennesker siden han var levende - ikke bare for hans ferdigheter innenfor kampsport men også for en ganske enestående fysikk. Vi snakker om Bruce Lee akkurat som vi kommer til å snakke om Muhamad Ali etter hans død. For å forstå hvor vi er i dag er vi nødt til å annerkjenne vår fortid og trekke lærdom av den. En paralell kan vel kanskje trekkes mot dagens MMA utøvere. Royce Gracie tapte nettopp en kamp mot Matt Hughes. Men spørsmålet er om Matt Hughes hadde vært den dyktige utøveren han er i dag om det ikke hadde vært for Gracie. Om 40 år kommer man sikkert til å se tilbake på MMAs spede dager og trekke fram noen individer som revolusjonerte sporten.

Det at det ikke er noen i dag som kan gi ett 100% bilde av hvordan han var kan jeg være enig i. Og spekulasjonene rundt hans livs- og kampfilosofi vil nok pågå i mange år til. Men jeg tror dette bare er bra da det kommer til å utvikle sporten til nye nivåer.

-M-

Utlogget roed89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #86 : 07. juni 2006, 19:42 »
Det som i mine øyne gjør Bruce Lee til et snakkeemne er hva han har betydd for sporten i all ettertid. Han introduserte en ny filosofi og ett viste verden teknikker og hurtighet som ingen hadde sett før. Han har vært en inspirator for mange mennsker siden han var levende - ikke bare for hans ferdigheter innenfor kampsport men også for en ganske enestående fysikk. Vi snakker om Bruce Lee akkurat som vi kommer til å snakke om Muhamad Ali etter hans død. For å forstå hvor vi er i dag er vi nødt til å annerkjenne vår fortid og trekke lærdom av den. En paralell kan vel kanskje trekkes mot dagens MMA utøvere. Royce Gracie tapte nettopp en kamp mot Matt Hughes. Men spørsmålet er om Matt Hughes hadde vært den dyktige utøveren han er i dag om det ikke hadde vært for Gracie. Om 40 år kommer man sikkert til å se tilbake på MMAs spede dager og trekke fram noen individer som revolusjonerte sporten.

Det at det ikke er noen i dag som kan gi ett 100% bilde av hvordan han var kan jeg være enig i. Og spekulasjonene rundt hans livs- og kampfilosofi vil nok pågå i mange år til. Men jeg tror dette bare er bra da det kommer til å utvikle sporten til nye nivåer.

-M-


den får du honnør for...

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #87 : 13. juni 2006, 13:20 »
For det første: Hva har Bruce lee betydd for martial arts? Du kan argumentere i fleng, men sannheten er at det ikke ville sett noe annerledes ut i fullkontakts og effektive kampsporter idag om Bruce lee aldri hadde levd! Bortsett fra dere som driver med JKD og andre lignende systemer, så har ikke Bruce Lee hatt noen signifikant betydning i det hele tatt og det er et faktum!

Og angående det sparringsklippet av Bruce, så er jeg ikke imponert i det hele tatt. Har alltid synes han så svak og dårlig ut på det klippet - for meg så bekrefter det egentlig bare at han aldri var en stor fullkontaktsutøver selv...

Utlogget ouch

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 608
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 608

  • What i lack in skill i make upp fore in will
SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #88 : 13. juni 2006, 14:38 »
For det første: Hva har Bruce lee betydd for martial arts? Du kan argumentere i fleng, men sannheten er at det ikke ville sett noe annerledes ut i fullkontakts og effektive kampsporter idag om Bruce lee aldri hadde levd! Bortsett fra dere som driver med JKD og andre lignende systemer, så har ikke Bruce Lee hatt noen signifikant betydning i det hele tatt og det er et faktum!

Og angående det sparringsklippet av Bruce, så er jeg ikke imponert i det hele tatt. Har alltid synes han så svak og dårlig ut på det klippet - for meg så bekrefter det egentlig bare at han aldri var en stor fullkontaktsutøver selv...

hvor kan jeg finne dette sparrings klippet?

har ellers sett klipp av lee  på sekk og han har ca like mye kraft som en kvinnelig amatørbokser.
he said he was god, i said lord your in the wrong place tonight

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bruce Lees evner i praksis? Noen som vet.....
« #89 : 14. juni 2006, 13:36 »
http://www.bruceleenorge.com

det ligger her inne som "et sparringsklipp fra 67"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!