Skrevet av Emne: Deff, noen som kan se over?  (Lest 892 ganger)

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Deff, noen som kan se over?
« : 12. februar 2006, 02:57 »
Skal fra og med kommende uke kjøre et litt mer ryddig kosthold, å kalle det deff er vel å ta hardt i. Målet er å få frem rutene på magen sånn passe samt ha et godt grunnlag for kommede trening. Jeg har vært mer el mindre på bulk siden jeg begynte å trene tålig seriøst, det har medført endel unødig vekt. Jeg er ca 180cm høy og veier for tiden pluss minus 95kg. jeg antar at om jeg kommer meg ned til ca 85kg vil jeg være i en form som tilsvarer målet for denne dietten.

Dietten eller matgildet som det sikkert kan se ut som for vanlige folk preges av at jeg har spist veldig mye mat den siste tiden og tenkte jeg skulle begynne pent. Jeg har da i allefall god tid. Så her ser det i allefall ut:

1.      100gram havregyn, 30g proteinshake, 2 ss rapsolje, 200g melk.
2.   5 egg, 1 brødskive, 2 ss rapsolje.
3.   200g kyllingfileet, kjøtt, el lignende, 70g ris
4.   50g mandler/nøtter, halve treningshaken (25g), 1 eple

            - Trening-

5.    Proteinshake 25g, 2 bananer el lignende.
6.    200g karbonadedeig, 100g ris.
7.    Proteinshake 40g


Dette vil tilsvare:
Til sammen: P: 270g F: 106g K: 250g

Kcal:    P:  1080kcal
            F:   954kcal
            K: 1000kcal

Tilsammen: 3034kcal.

Vil gjerne ha kommentarer. Har aldri kjørt noe form for diett noen gang. Jeg veit jeg ligger ganske høyt på kcal, men det kommer av jeg studerer idrett og har ca 4,5time med fysisk aktivitet på en middels- høy intensitet i uka. Styrketreningen skjer 4 ganger i uka. I tillegg til dette kommer jeg til å kjøre noe kardio i form av gåing etter styrkeøktene. Jeg er nødt for å ha endel energi for å kunne gjennomføre all treningen.

Er det forsatt for mye mat? Noen måltider som bør flyttes på? Evt hvor bør jeg kutte på maten om det viser seg at jeg ikke går i kcal underskudd.


Håper på konstruktiv kritikk.



Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

SV: Deff, noen som kan se over?
« #1 : 12. februar 2006, 03:11 »
Jeg vel egentlig ikke kvalifisert til å bedømme oppsettet ditt, men jeg synes det ser stort sett bra ut. Men jeg synes at du har litt lite grønt. Hva med litt mer epler, appelsiner, pærer, kålrot, gulrøtter, brokkoli og diverse salat?

Utlogget xander

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 260
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 260

SV: Deff, noen som kan se over?
« #2 : 12. februar 2006, 17:47 »
1. Kutt ut rapsoljen
2. kutt ut brødskiva og lag en omlett i stedet
3. syntes du skal ha mer ris, 80-100 g istedet
4. kutt ut mandlene og tilsett 60 g havregryn i en shake, eller dropp eplet istedet
5. minst 40g proteiner i shaken og 70-80 g maldodextrin og druesukker 50/50 istedet for bananene
6. ok, så lenge det er lite fett i den og du steker i en teflon panne uten fett i
7. legg til en spiseskje linfrø olje i shaken.

ikke tenk så mye på kaloriene men pass på og ikke spise fett og karbohydrater i samme måltid og ikke karbohydrater på kvelden.
dropp fettforbrenningstrening etter styrketreninga. og legge heller til 45 min på tom mage om morgenen i moderat tempo istdet. ta en liten proteinshake i vann først bare og stor kopp kaffe eller grønn te

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

SV: Deff, noen som kan se over?
« #3 : 12. februar 2006, 18:50 »
Takk for svaret. Har et par spm:
Hvorfor kutte ut brøskiven i måltid 2? Selvom det egentlig er et protein- fett måltid er det vel ikke noe galt å ha noe karbohydrater såvidt representert? Grunnen til at det er lagt ved er for å gi litt metthetsfølelse.

Hvorfor blir kjøre maltodextrin og druesukker i forhold til banenene? Vil ikke det være svært så marginal forskjell?

Når det gjelder første måltidet ser jeg flere kjører litt fett på morgenen i tillegg til karbohydrater og proteiner, blandt annet tricepsmann. Hva annet enn at det ikke blir et reint karbohydrat protein måltid utgjør det`?

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Deff, noen som kan se over?
« #4 : 12. februar 2006, 20:43 »
Jeg er ikke enig i at det skal forandres så veldig mye her. Ser veldig bra ut for en ikke så veldig seriøs deff.

En ting vil jeg likevel pirke på, flytt 50g mandler fra 4 til 7.

Soje

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

SV: Deff, noen som kan se over?
« #5 : 13. februar 2006, 00:47 »
Jeg er ikke enig i at det skal forandres så veldig mye her. Ser veldig bra ut for en ikke så veldig seriøs deff.

En ting vil jeg likevel pirke på, flytt 50g mandler fra 4 til 7.

Soje

Når du sier det skjønner jeg hva du mener! den flyttes..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!