Skrevet av Emne: gerlija kardio  (Lest 1554 ganger)

Utlogget eta_mer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 74

gerlija kardio
« : 18. februar 2006, 22:16 »
hvor ofte burde dette trenes? burde det trenes før eller etter en økt på gymmet? og hvis man tar det før en styrkeøkt, burde man spise noe før man starter på styrkeøkten? i tilfelle hva burde man spise?
benching 140 kg and rising..

Utlogget Thoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

SV: gerlija kardio
« #1 : 18. februar 2006, 22:30 »
Her står det ganske godt forklart hvordan du bør gjennomføre det.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

Hvis du skal ta det før eller etter en økt bør du nok ta den etter. Men det anbefales å ta den om morgenen før frokost når karbohydratlagrene er tomme. Mange synes dette er for hardt å gjennomføre på tom mage, men du kan jo  prøve å se om du klarer det.   

Men du må hvertfall presse deg skikkelig for maksimale resultater. Wink
Mvh. Thoz

Utlogget Thoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

SV: gerlija kardio
« #2 : 19. februar 2006, 00:27 »
Jeg sa at han skulle presse seg for å få maks resultater, ikke at han skulle løpe for å slå verdensrekord. Jeg skjønner også at man ikke kan yte maks om morgenen på tom mage, men selv om ikke forholdene for å løpe bra er gode så kan og burde man presse seg. Poenget er jo å gå ned i fettprosent, ikke å løpe fort.

Jo, jeg aner hvor lange de minuttene er for jeg har faktisk prøvd det selv på tom mage. Det var utrolig hardt og jeg løp ikke så bra som jeg vet jeg kan, men det var heller ikke poenget. Jeg presset meg selv, løp så godt jeg kunne ut fra omstendighetene og fikk gode resultater i fett%.

Hvis jeg, og sikkert mange andre, skal spise  to timer før jeg kjører det om morgenen så må jeg opp kl. 4, så det blir praktisk veldig vanskelig å gjennomføre.

Må innrømme at jeg ble litt overrasket over at du skriver om hvor hardt programmet er, ettersom du tidligere i dag så lettsindig skrev følgende, og jeg siterer:

"http://www.iform.no/pub/art.php?id=23

Les den å begynn heller med gerilja kardio, istede for den 30mins lange kjedlige gamle varianten. 12min hver dag er nesten ingenting og du kan egentlig gjøre det på alle dager."

Mvh. Thoz

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: gerlija kardio
« #3 : 19. februar 2006, 00:38 »
Hvorfor er det svært få fitness og kroppsbyggere som bruker denne typen kardio på diett,hvis den er så fantastisk bra? Huh
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: gerlija kardio
« #4 : 19. februar 2006, 12:07 »
Thoz: Å gjennomføre 8 omtrent ~120m - 130m på tom mage å like vel yte max er nærmere umulig. Det er bedre om personer som skal utføre kardioen spiser slik at han/hun får energi til å utføre treningen. Altså spise (el. drikke for den saks skyld). Snakker ikke om å proppe i seg en svær middag men bare slik at man hvertfall har energi til å yte max.

Man kan si "det er bare 4min med helvete", men du aner ikke hvor lang tid de fire minuttene tar med dårlig motivasjon. Så veldig enkelt å greit:

- Spis litt, vent 1-2 timer, gerilja kardio.
- Evt. etter ei styrkeøkt, men har du trent bein kan jeg låve deg at 80% ner nærmere umulig å utføre.


SITAT:
"Prøv å drikk en kopp kaffe eller godt brygget grønn te en time før du starter gerilja kardioen. Studier viser at koffein hjelper å frigjøre fettsyrer fra kroppens fettlagre, og dermed øker kroppens mulighet til å forbrenne fett. Det kan også øke styrken og "fokus" under treningen."

Kan ikke si meg enig i dette, jeg har kjørt GK på tom mage rett etter jeg har stått opp. 100 % intensitet og det var ingen problemer. 8 min på 50% max og 4 min på 100% er ikke noe problem. Det er jo uansett meningen å forbrenne fett og ikke kcal som du får i deg hvis du spiser før treningen.

Det med å drikke kaffe er jeg enig i.

Utlogget eta_mer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 74

SV: gerlija kardio
« #5 : 20. februar 2006, 10:36 »
takk for svar
benching 140 kg and rising..

Utlogget Onkel Jonas

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: gerlija kardio
« #6 : 22. mars 2006, 20:02 »
Hvorfor er det svært få fitness og kroppsbyggere som bruker denne typen kardio på diett,hvis den er så fantastisk bra? Huh

Fordi det er en metode for å miste fett% fort, ikke fpor å bli mer utholden? Det jeg tror hvertfall, er ikke proff så kan vel egentlig ikke utale meg så mye dypere, menmen..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!