Skrevet av Emne: Protein tilskudd og antall reps og set!  (Lest 1545 ganger)

Utlogget rosin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

Protein tilskudd og antall reps og set!
« : 09. mars 2006, 09:55 »

Hei.

Jeg bruker å ta protein pulver etter hver styrke trening. Jeg trener styrke 2-4 ganger i uka. Jeg merker at jeg har fått litt mer muskler og gått enda litt mer opp i vekt. Har brukt 10-12 reps og 3 set, altså litt volum trening. Målet med treningen er å bli mer markert, vedlikeholde formen og se bra ut.

Jeg trener en del kardio og, endel gym på skolen, jogging, litt fotball ++
Lurer på om det er bra for meg å ta protein pulver, og bør jeg ta det hver dag? Eller bare etter styrketreningene slik som jeg gjør nå?

Og nå vil jeg begynne å trene mer styrke å mindre volum med styrketreningen min, jeg bør vel ta protein fortsatt for å vedlikeholde å for å bli sterkere? Jeg bør vel bytte til 8-10 reps, og kjøre 3 eller 4 set?
Trening er livet! - du utsetter ikke en trening, du går glipp av en!

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Protein tilskudd og antall reps og set!
« #1 : 09. mars 2006, 12:36 »
Sitat
Jeg trener en del kardio og, endel gym på skolen, jogging, litt fotball ++
Lurer på om det er bra for meg å ta protein pulver, og bør jeg ta det hver dag? Eller bare etter styrketreningene slik som jeg gjør nå?
Hei

Bra du får trent endel kardio i tillegg til styrketreningen.
Om du trenger å ta proteinpuler hver dag kommer ant på om du klarer å få i deg nok protein gjennom kosten. Hvis du ikke klarer å få i deg nok protein gjennom mat så vil jeg anbefale deg å ta noen shaker protein hver dag.
Etter styrketreningene er det veldig greit å ta proteinpulver siden det går fort og greit å drikke det istedenfor å spise mat med mye proteiner, så det skal du bare fortsette med, (NB: husker du å få i deg raske karbohydrater etter treningen også?)

Du lurer på om du trenger å ta proteinpulver etter fotball og annen aerob trening, her kan du velge passer det bedre for deg å drikke en shake eller går det greit å sette seg ned å spise et proteinrikt måltid? Selv anbefaler jeg at du hovedsaklig prøver må spise så mye proteiner som du klarer og heller suplerer med pulver hvis du trenger det.

Sitat
Og nå vil jeg begynne å trene mer styrke å mindre volum med styrketreningen min, jeg bør vel ta protein fortsatt for å vedlikeholde å for å bli sterkere? Jeg bør vel bytte til 8-10 reps, og kjøre 3 eller 4 set?

Fortsett å ta proteiner og raske karbohydrater etter treningen, gjerne litt før også.
Siden du nå vil trene litt mer styrke kan du greit gå ned å kjøre 5-8 reps og heller bruke 3 til 4 sett. Husk å trene baseøvelser som: knebøy, markløft, militærpress, benkpress. Slike øvelser både bygger og øker styrken bra Smiley

Aktiv_af  Wink

Utlogget rosin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 186
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 186

SV: Protein tilskudd og antall reps og set!
« #2 : 09. mars 2006, 13:37 »
Ja bruker alltid å få i meg rakske karbohydrater etter treningen også, blir en del bananer  Smile

Etter aerob trening så bryter man musklene ned da også, bare ikke så mye som på styrketrening. Derfor må man ha proteiner for å bygge seg opp igjen, og jeg spiser helt sunt og normalt, skiver med forskjellige pålegg, havregryn, og en middag hver dag som varierer helt fra fisk til pizza, spiser og en del frukt.
Bør jeg kanskje ha en shake hver dag og da?
Tror 100% whey på protein fabrikken vil passe bra?
Takker for bra svar Aktiv_af!  Grin
Trening er livet! - du utsetter ikke en trening, du går glipp av en!

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Protein tilskudd og antall reps og set!
« #3 : 09. mars 2006, 18:32 »
Du kan sikkert legge inn en eller to shaker på ca 40-50g protein per dag uten at du direkte overskrider dagsbehovet, men prøve heller å få i deg mer proteinrik mat slik som, kylling,tunfisk, karbonadedeig osv Smiley

Bruker selv 100% whey fra PF, dette er et veldig godt alternativ som ikke koster så alt for mye heller Smiley Anbefaler dette

Aktiv_af

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!