Skrevet av Emne: Para-olympics  (Lest 5177 ganger)

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Para-olympics
« : 11. mars 2006, 20:44 »
Det her står det stor respekt av Smiley













Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Para-olympics
« #1 : 11. mars 2006, 20:54 »
Helt enig. Beundrer de utøverne der. Følger mye med på paralympics, og blir skikkelig imponert hver gang.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Para-olympics
« #2 : 11. mars 2006, 21:16 »
For noen år siden var det en reportasje om en norsk sprinter på tv.(tror det var på NRK).
Han manglet den ene foten fra like over kneet.
Han hadde en carbonfjær på den foten han manglet,og med det utstyret løp han 100m på 13 blank.Da tenkte jeg,jøss det vil de fleste i Norge ikke ha sjanse på for det om vi har 2 føtter..
Jeg er imponert Bow
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget milo9000

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

SV: Para-olympics
« #3 : 11. mars 2006, 21:16 »
Det står mer respekt av paralympicsutøverne enn det gjør av de øvrige olympiske utøverne! Utrolig tøft gjort å spille ishockey på kjelke!
Kickboxer
Trener vekter
Løper
------
Visit Flingshot

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Para-olympics
« #4 : 11. mars 2006, 21:21 »
Det står mer respekt av paralympicsutøverne enn det gjør av de øvrige olympiske utøverne! Utrolig tøft gjort å spille ishockey på kjelke!
Det står like mye respekt av dem,du må huske "vanlige" utøvere trener masse de også,det er ingen som får sine res.gratis,uansett om de er funksjonsfriske eller ikke... Deal
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget milo9000

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

SV: Para-olympics
« #5 : 11. mars 2006, 21:31 »
Det står like mye respekt av dem,du må huske "vanlige" utøvere trener masse de også,det er ingen som får sine res.gratis,uansett om de er funksjonsfriske eller ikke... Deal
Nei, jeg sier absolutt ikke at det ikke står respekt av vanlige olympiske utøvere. Det står veldig mye respekt av de, men jeg synes paralympicsutøverne imponerer enda mer! For det første er de fleste øvelsene deres vanskeligere og mer fysisk krevende enn sine tilsvarende øvelser i vanlig OL, for det andre er det vanskeligere for paralympicsutøverne å trene seg opp til det nivået som kreves, og sist men ikke minst, det er utrolig stort å beholde motivasjonen selv med dårlige forutsetninger og manglende kroppsdeler. Det er rett og slett utrolig at de klarer å holde motivasjonen og humøret oppe.
Kickboxer
Trener vekter
Løper
------
Visit Flingshot

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Para-olympics
« #6 : 12. mars 2006, 10:43 »
Nei, jeg sier absolutt ikke at det ikke står respekt av vanlige olympiske utøvere. Det står veldig mye respekt av de, men jeg synes paralympicsutøverne imponerer enda mer! For det første er de fleste øvelsene deres vanskeligere og mer fysisk krevende enn sine tilsvarende øvelser i vanlig OL, for det andre er det vanskeligere for paralympicsutøverne å trene seg opp til det nivået som kreves, og sist men ikke minst, det er utrolig stort å beholde motivasjonen selv med dårlige forutsetninger og manglende kroppsdeler. Det er rett og slett utrolig at de klarer å holde motivasjonen og humøret oppe.
De ser ikke på seg selv som funksjonshemmet,men de har bare en litt annen livssituasjon enn vi som har alle lemmer i orden.
Jeg skal være enig i at de ofrer mye for å bli bra,men det et samme som driver dem som oss..Det samme vinnerinstinkt Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

SV: Para-olympics
« #7 : 12. mars 2006, 20:56 »
Jeg liker også det at de kan være gode forbilder for andre funsjonshemmede. At de - i stedet for å råtne vekk i rullestolen sin etc. - står på, og oppnår imponerende resultater. Jeg har jo tenkt tanken av og til, på hva jeg skal gjøre om jeg skulle bli utsatt for en ulykke, og miste muligheten til å trene som i dag. Da er det godt å se hva disse har klart, og jeg ser at det bare er å fortsette å stå på, om enn kanskje på en litt annen måte enn i dag. Respekt!  Bow

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Para-olympics
« #8 : 13. mars 2006, 13:37 »
Det eneste som faktisk er synd med Paralympics er at media i praksis ikke dekker det overhodet. Utøverene får overhodet ikke den dekkningen de fortjener.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Para-olympics
« #9 : 13. mars 2006, 13:39 »
Det eneste som faktisk er synd med Paralympics er at media i praksis ikke dekker det overhodet. Utøverene får overhodet ikke den dekkningen de fortjener.

Media gir paralympics altfor lite oppmerksomhet. Syns også IOC burde ivareta Paralympics bedre, bare at de ikke får lov til å kalle det "Olympics" viser mangel på respekt fra IOC sin side.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget BebigBeCut

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 244
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 244

SV: Para-olympics
« #10 : 13. mars 2006, 21:03 »
Det er som er respekt er blindefotball, det er utrolig underholdende. De værste er at de faktisk treffer ballen selv om det ser ut som de gjør det på måfå Tongue
Fighting over the internet is just like the Paralympics. Even if you win, you're still a retard...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Para-olympics
« #11 : 13. mars 2006, 22:51 »
Samfunnet i dag er slik at det er ikke rom for de"svake",det skinner igjennom overalt.
Allt skal være så flott og perfekt.
Det at handikappede IKKE får være med der fullt funksjonsfriske folk er synes jeg er trist.For det er ingen som er mere iøynefallende og driver mere reklame enn folk som er handikappet,være seg toppidrett eller ikke.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Para-olympics
« #12 : 15. mars 2006, 02:10 »
Det at handikappede IKKE får være med der fullt funksjonsfriske folk er synes jeg er trist.

Nå har det seg faktisk slik at 25 særforbund har hittil overtatt ansvaret for idrett for funksjonshemmede og flere forbund følger etter ( http://www.nfif.no/t2.asp?p=50900 ). Dette innebærer at særidrettene også må gi plass til de funksjonshemmede utøverne og gi de et tilbud på lik linje som de funksjonsfriske. Min idrett er som de fleste sikkert har fått med seg gym og turn. Gymnastikk- og turnforbundet er et av de særforbundene som har påtatt seg dette ansvaret og siden da har det blitt fokusert mye på integrering. Jeg har som trener hatt mange utøvere med ulike funksjonshemminger, bl.a. barn med CP, ADHD, astma, hjertefeil, autisme, synshemming, hørselshemming eller ulike lærevansker. Dette har aldri vært noe problem, det har heller vært en positiv utfordring! Jobben min som trener er uansett å kunne se hvert enkelt barn, lære de å kjenne, gi dem følelsen av mestring samtidig som de stadig får nye utfordringer uavhengig av funksjonsnivå og hvor langt de har kommet motorisk eller sosialt.

Jeg skulle ønske flere kunne prøve å se mulighetene og ikke fokusere på begrensningene, dette gjelder både idrettene og andre arenaer i samfunnet.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Para-olympics
« #13 : 15. mars 2006, 02:19 »
Vil også legge til at et menneske i seg selv ikke er funksjonshemmet, det er samfunnet som gjør at mange blir funksjonshemmet.


Det fins mange ulike definisjoner på funksjonshemming men i Regjeringens handlingsplan 1990-1993 ble følgende definisjon benyttet:

”Funksjonshemming er et misforhold mellom individets forutsetninger og miljøets krav til funksjon på områder som er vesentlig for etablering av selvstendighet og sosial tilværelse”.

Idretten kan med god tilrettelegging og ved å la alle få mulighet til å delta på sine egne premisser gjøre mange mindre funksjonshemmet.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Para-olympics
« #14 : 16. mars 2006, 00:52 »
Bilder fra Paralympics 2006 i Torino:

Lacey Heward (USA) i Super G (sittende):


Daniel Cintula (Slovakia) i Super G (synhemmede):
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!