Skrevet av Emne: vet dette ikke er optimalt, men greit nok for i de hele tatt legge på seg muskle  (Lest 1891 ganger)

Utlogget NaKJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

vet dette ikke er optimalt, men greit nok for i de hele tatt legge på seg muskler?  Embarrassed

07:00 står opp, 5dl melk + proteinpulver+gainer, ( eg er aldrig sulten om morgonen, klarer ikke mat som eg må tygge Undecided Lips Sealed ) + 2tabletter ytex
09:00 Lunsjpause, der eg heller ikke klarer spise noe Sad
11:30 .. 5-6dl melk med 3-4 grove skiver med makrell/skinke++
15:30 middag, litt forskjelligt. poteter,fisk,kylling,grønnsaker,kjøtt++ 3-4 dl melk med proteinpulver og gainer, + 2 ss olivenolje
17:00 1 banan så > trening
19:00 en boks med makrell fordelt på 3-4 grove skiver, frukt
22:00 gainer+protein+ 3-4dl melk, 3tab zma og 2tab ytex
Alder 22 Høyde: 1.87 Vekt: 88

BP: 120
ML: 180
KB: 165

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sorry mac, med mindre du er ei jente på 50 kg så er nok det der alt for lite..
Mer mat, bro`... Men hadde hjulpet MYE med en skikkelig frokost og lunch.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget NaKJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

huff, om eg prøver og presse i meg mer, så er det fare for at det kommer opp igjen  Embarrassed Embarrassed
iriterer meg at eg ikke er sulten om morgonen... men har hørt at eg ikke er alene om og dårlig matlyst om morgonen
Alder 22 Høyde: 1.87 Vekt: 88

BP: 120
ML: 180
KB: 165

Utlogget NaKJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

hvordan få bedre matlyst????????
« #3 : 15. mars 2006, 03:07 »
 Huh ???hvordan få bedre matlyst?HuhHuh?
Alder 22 Høyde: 1.87 Vekt: 88

BP: 120
ML: 180
KB: 165

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Du kan jo begynne med å redusere bruken av spørsmålstegn..

Dårlig matlyst om morgenen er ikke så veldig uvanlig nei. Men dette kan forandres med å faktisk begynne å spise selv om man ikke er sulten. Og så spise mer og mer. Frokost er _utrolig_ viktig og du bør ikke erstatte den med feks en shake. 150 gram havregryn eller så, pluss en halvliter melk & deretter rosiner på toppen er kongefrokost. Kan i tillegg ta multivitaminer og en liten shake. Men den shaken skal være i _tillegg_, og ikke _i stedet for_, ikke sant. Men begynn med litt havregryn og øk sakte men sikkert mengden til du kommer opp på et "normalt" nivå. Rundt 150 gram er vel rimelig normalt på en frokost, vil jeg tro..
I det heletatt, prøv å spis mer havregryn. Hjelper på matlysten.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget NaKJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh?-ok¨ done  Grin

ja får prøve de da, havregryn blandet med yougert og rosiner smaker godt..
begynner med et glass da  blush
Alder 22 Høyde: 1.87 Vekt: 88

BP: 120
ML: 180
KB: 165

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Morten

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 761
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 761

  • Eat when it´s time, not when you´re hungry!
Det kommer jo litt an på. Gainer, 1 dose 1100 kcal. 55g protein. Om du tar dette to ganger daglig. Og spiser litt til så er det ikke helt på bærtur det du spiser.
Men du burde prøve  å få i deg litt mer.

Utlogget oyvindskog

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 288

Huh ???hvordan få bedre matlyst?HuhHuh?

Du skal være glad for at du kan spise så mye du bare orker uten å bli feit.
Trøkk i deg en burger av å til, mens du enda kommer unna med det.
Du må gjøre spising til en positiv opplevelse, ikke noe du føler deg tvunget til å gjøre fordi du vil bygge muskler.

Når det er sagt synes jeg ikke det der så ut som så lite mat egentlig. Prøv å spis litt klokka 9 så blir vel ikke det der så verst?

Utlogget NaKJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Du skal være glad for at du kan spise så mye du bare orker uten å bli feit.
Trøkk i deg en burger av å til, mens du enda kommer unna med det.
Du må gjøre spising til en positiv opplevelse, ikke noe du føler deg tvunget til å gjøre fordi du vil bygge muskler.

Når det er sagt synes jeg ikke det der så ut som så lite mat egentlig. Prøv å spis litt klokka 9 så blir vel ikke det der så verst?

du har et poeng der Smiley men akkurat nå for tiden prøver eg og ta kostholdet på alvor, føler eg kan få mye bedre resultat om kostholdet er i orden!
Har trent siden sommer i fjor, med ikke så veeeldig stor fremgang, føler eg da.. andre som ser meg mener eg har fått fremgang men eg mener ikke det selv. Men ikke så lett og stå forran speilet hver dag og legge merke til noe fremgang til hver trening Tongue

Alder 22 Høyde: 1.87 Vekt: 88

BP: 120
ML: 180
KB: 165

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
Du skal være glad for at du kan spise så mye du bare orker uten å bli feit.

Kan for mange være like vanskelig at man sliter med legge på seg som det er for andre at de sliter med å gå ned i vekt. Jeg er drittlei av å høre hvor heldig jeg er som kan spise så mye jeg vil og hva jeg vil uten å legge på meg. Heldigvis har jeg fått et avslappet forhold til kroppen min nå i forhold til da jeg for 6 år siden veide 12kg mindre enn jeg gjør i dag. Men jeg også ser jo det tragikomiske i at på jobb så sitter hun ene (168cm og 80kg) og nekter seg selv å spise mer enn 2 ostesmørbrød fordi hun vil redusere vekta mens jeg (175cm, 62kg) dytter innpå 8 ostesmørbrød og er sulten igjen 2 timer senere.
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget oyvindskog

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 288

Men ikke så lett og stå forran speilet hver dag og legge merke til noe fremgang til hver trening Tongue


Det er derfor jeg mener at det er bedre å vurdere treningsframgangen sin ut i fra om man blir sterkere. Der kan man se forskjellene relativt fort. Mye mindre frustrasjon på den måten. Dersom du har blitt sterkere har du også blitt større. Det er dessuten ikke spesiellt manndig å stå å speile seg hele tiden.


Kan for mange være like vanskelig at man sliter med legge på seg som det er for andre at de sliter med å gå ned i vekt. Jeg er drittlei av å høre hvor heldig jeg er som kan spise så mye jeg vil og hva jeg vil uten å legge på meg. Heldigvis har jeg fått et avslappet forhold til kroppen min nå i forhold til da jeg for 6 år siden veide 12kg mindre enn jeg gjør i dag. Men jeg også ser jo det tragikomiske i at på jobb så sitter hun ene (168cm og 80kg) og nekter seg selv å spise mer enn 2 ostesmørbrød fordi hun vil redusere vekta mens jeg (175cm, 62kg) dytter innpå 8 ostesmørbrød og er sulten igjen 2 timer senere.

Helt enig i at det kan være like vanskelig, men det løser seg jo den dagen man innser at man faktisk kan dytte innpå ostesmørbrød. Ting blir så mye lettere hvis man ser mulighetene istedenfor begrensningene.

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

ved å bytte ut karbs med proteiner på kvelden vil jeg tro du får bedre matlyst på morgenen, dette funker for meg hvertfall

Utlogget NaKJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Det er derfor jeg mener at det er bedre å vurdere treningsframgangen sin ut i fra om man blir sterkere. Der kan man se forskjellene relativt fort. Mye mindre frustrasjon på den måten. Dersom du har blitt sterkere har du også blitt større. Det er dessuten ikke spesiellt manndig å stå å speile seg hele tiden.


Helt enig i at det kan være like vanskelig, men det løser seg jo den dagen man innser at man faktisk kan dytte innpå ostesmørbrød. Ting blir så mye lettere hvis man ser mulighetene istedenfor begrensningene.

Tar et eksempel på bryst, når eg starta. Trente eg med 10kg manualer på hver hand x 10 reps (benkpress) Har økt til 15kg 20kg 25kg og nå tar eg 30kg x 10 reps Wink
Mandig og stå og se seg selv i speilet? Ikke det eg mente, eg dusjer hver dag, og når eg er ferdig barberer eg meg forran speilet.  Wink
Alder 22 Høyde: 1.87 Vekt: 88

BP: 120
ML: 180
KB: 165

Utlogget oyvindskog

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 288
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 288

Det er jo bra framgang siden i fjor sommer det. Når du har såpass bra styrkeframgang, tror jeg du trygt kan gå ut i fra at du spiser nok.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!