Skrevet av Emne: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!  (Lest 12947 ganger)

Utlogget uvitende

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 0
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 0

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #30 : 28. mars 2006, 18:31 »
det handler om respekt..
Jeg syns det ikke var nødvendig å tegne "ufine" karikaturer av Muhammed, men syns også det var veldig overdrevet av muslimene å bli så sinte som de faktisk ble..
Skulle de kristne reagert og omtrent lagt krig, hver gang noen gjorde noe elle sa noe om Bibelen, Jesus eller andre kristne ledere, så hadde vi jo levd i konstant krig..
Otto Jespersen gjør alt for å få oppmerksomhet, her har han gjort det igjen, på en meget dårlig måte. No no
Jeg syns folk kan respektere at noen har annerledes tro og meninger enn andre..

Så jeg er for respekt  Bow

Men jeg lurer virkelig på hva som hadde skjedd om noen hadde brent Koranen...  Help

Skjønner ikke at folk sverger til en 2000 år gammel røverhistorie jeg ass

vil ikke kalle det en røverhistorie men... og den er faktisk eldre enn 2000år..  Tongue

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #31 : 28. mars 2006, 18:34 »
vil ikke kalle det en røverhistorie men... og den er faktisk eldre enn 2000år.. Tongue

Hvor gammelt mener du at det nye testamentet er, egentlig?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #32 : 28. mars 2006, 18:37 »
Hvor gammelt mener du at det nye testamentet er, egentlig?

Nå har ikke jeg lest hele diskusjonen her, men det var det gamle testamentet som ble brent.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #33 : 28. mars 2006, 18:38 »
Jeg lurer på det motsatte også. Hvor mange som syntes at ytringsfrihet var knall, så lenge de ikke selv ble støtt.
Blir jo ikke helt det samme da. Jeg er for ytringsfrihet _uansett_. Selvsagt kan man bli støtt, men man kan da også ta ting med en klype salt. Folk må ikke ta alt så veldig alvorlig... For, som sagt, hvor mange tar Otto seriøst? _Veldig_ få.

Mener bare at veldig få er konsekvente. Selv ble jeg ikke så veldig støtt av at Otto brente Bibelen, men synes det var litt unødvendig. Like unødvendig som å tegne Muhammed.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #34 : 28. mars 2006, 18:39 »
Dette har ingenting med saken å gjøre:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=39076.msg490015#msg490015
Vil at noen av de proffe analytikerne her på forumet skal lese gjennom og se hvem av meg og VikingThor som har rett Tongue

Ellers burde vi ha forskning og vitenskap som religion...
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #35 : 28. mars 2006, 18:41 »
Hvor gammelt mener du at det nye testamentet er, egentlig?
Det er 1973år,93dager,18timer,41min og 23sek...
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #36 : 28. mars 2006, 18:44 »
Det er 1973år,93dager,18timer,41min og 23sek...

For skikkelig flisespikking må du hensynta hva Pave Gregor II (??) gjorde.... Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #37 : 28. mars 2006, 18:48 »
Man kan jo si så mangt om religion, men det er ikke noe som helst tvil om at religion er skyld i mye ufred oppgjennom tidene. Det skaper jo også ufred her på forumet i form av opphetede diskusjoner. Dog er det ikke nødvendigvis kristne, jøder eller muslimer med sverd i hånd som lager ufreden her på forumet, men heller ateister som prøver å latterliggjøre all form for religion. Å kalle en religion for eventyr og oppspinn er respektløst og barnslig og ganske enkelt noe man burde holde seg for god til. Vi er da voksne folk og bør oppføre oss deretter.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

silentk

  • Gjest
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #38 : 28. mars 2006, 18:55 »
Nokså enig, Warlock. Men du kan vel ikke mene at det kun er ateistene som lager ufred her på forumet? Jeg ble ganske provosert da quinlan sa han ville bruke koranen som dasspapir -  en patetisk og respektløs uttalelse. Og ikke minst da denne loke-typen sa at Jesus var en destruktiv jævel. Ingen reagerte bortsett fra meg, kanskje fordi loke fokuserte mest på å svartmale muslimer - da var det liksom greit. Eksemplene er mange.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #39 : 28. mars 2006, 18:57 »
Nå har ikke jeg lest hele diskusjonen her, men det var det gamle testamentet som ble brent.

Greit nok, men selve "røverhistorien" må jo nesten henvise til kristendommen, og da kommer man vanskelig utenom det nye testamentet...

Celdiir

  • Gjest
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #40 : 28. mars 2006, 18:57 »
Blir jo ikke helt det samme da. Jeg er for ytringsfrihet _uansett_. Selvsagt kan man bli støtt, men man kan da også ta ting med en klype salt. Folk må ikke ta alt så veldig alvorlig... For, som sagt, hvor mange tar Otto seriøst? _Veldig_ få.

Mener bare at veldig få er konsekvente. Selv ble jeg ikke så veldig støtt av at Otto brente Bibelen, men synes det var litt unødvendig. Like unødvendig som å tegne Muhammed.

Ja, jeg er enig med deg jeg. Mener også at folk ofte er for lite konsekvente. Går mye i som Hr. Thyve påpeker at endel venstreorienterte skal behandle muslimske interesser som et spedbarn mens de kan spytte så mye de bare vil på kristendomen. (Takk Hr. Thyve, har gjort meg mer bevisst). Og omvendt, folk som bare frydet seg over tegningene og er såret over Otto-stuntet.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #41 : 28. mars 2006, 19:00 »
Nokså enig, Warlock. Men du kan vel ikke mene at det kun er ateistene som lager ufred her på forumet? Jeg ble ganske provosert da quinlan sa han ville bruke koranen som dasspapir -  en patetisk og respektløs uttalelse. Og ikke minst da denne loke-typen sa at Jesus var en destruktiv jævel. Ingen reagerte bortsett fra meg, kanskje fordi loke fokuserte mest på å svartmale muslimer. Eksemplene er mange.

For å si det slik, så sa Marx en gang nokså kjente sitat "Religion er opium for folket". Men folk ruset på opium er sjelden særlig kamplystne, noe kineserne sikkert kan fortelle alt om. Med andre ord tok Marx gruelig feil.

OK - det var en avsporing....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #42 : 28. mars 2006, 19:03 »
For å si det slik, så sa Marx en gang nokså kjente sitat "Religion er opium for folket". Men folk ruset på opium er sjelden særlig kamplystne, noe kineserne sikkert kan fortelle alt om. Med andre ord tok Marx gruelig feil.

OK - det var en avsporing....

Marxismen har da også, i likhet med visse religioner,  inspirert en god del djevelskap opp igjennom historien.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #43 : 28. mars 2006, 19:05 »
Nokså enig, Warlock. Men du kan vel ikke mene at det kun er ateistene som lager ufred her på forumet? Jeg ble ganske provosert da quinlan sa han ville bruke koranen som dasspapir -  en patetisk og respektløs uttalelse. Og ikke minst da denne loke-typen sa at Jesus var en destruktiv jævel. Ingen reagerte bortsett fra meg, kanskje fordi loke fokuserte mest på å svartmale muslimer. Eksemplene er mange.
Neida, det er klart. Det går begge veier. Jeg skrev da faktisk at "det ikke nødvendigvis var kristne, jøder eller muslimer som laget ufred". Dette er da en sannhet med visse modifikasjoner, men denne tråden er et eksempel på at det var ikke-kristne som laget mest bråk- i andre tråder er det de med religion som lager bråk. Så ingen er noe bedre enn noen andre. Men var heller ikke det jeg skulle frem til. Jeg skulle frem til at alle, på begge sider, må oppføre seg for folk og prøve å unngå slengbemerkninger, SÆRLIG i diskusjoner rundt tema som dette. Det handler om respekt. (Samme hvor klisjè det høres ut.)

Jeg står ikke inne for hva QuiN sier, det får han gjøre sjøl.

Celdiir: Jada Thyve har mye rett, selv om noen synes det til tider blir litt masete. Men det er bare å prøve å legge merke til det i media; _ofte_ er det slik at venstreorienterte tar vare på, og forsvarer, muslimene, men når feks Jespersern gjør stunt som dette så sier de ingenting. Man kan da lure på hvorfor.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: HVOR SKAL VI STARTE OPPTØYENE?!
« #44 : 28. mars 2006, 19:07 »
Marxismen har da også, i likhet med visse religioner, inspirert en god del djevelskap opp igjennom historien.

Ja - fanatisme leder sjelden til noe godt, uansett hva som driver det eller hva som er målet.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!