Skrevet av Emne: Captains of Crush - Treningsprogram for grippers?  (Lest 10602 ganger)

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

Kjøpte meg en gripper fra ironmind.com fra serien crushed to dust: captains of crush. Disse folka sertifiserer folk som klarer å lukke nr 3 og 4, jeg kjøpte meg nr 1... Den har en fjærstyrke på 63kg.
Anyway, jeg lurer på, hvordan skal jeg trene med denne for å bli SKIKKELIG sterk i klypa? Noen som har program for sånne? Skal trene litt wristcurls og pinch grip (løfte vektskiver ved å holde dem mellom tommel og de andre fingrene) i tillegg. Målet mitt er å bli den letteste personen (og kanskje yngste, hvem vet?) som har klart å lukke disse gripperne etterhvert.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Her er et forslag:

Ta den gripperen du kan lukke, og gjør 1-2 reps på hver hånd.
ta så den gripperen du ikke klarer å lukke, og gjør 4-6 forsøk på hver hånd med god pause mellom (2-3 min, mer hvis du føler for det).
Sett gripperen så langt inn som du får den med begge hender. Klem alt du kan i 1-3 sek. Klarer du å bevege litt på den kan du sette den litt lengre ut neste gang.
Avslutt med å lukke den gripperen du klarer 4-5 ganger så eksplosivt du klarer.

Gjør dette tre ganger  pr uke.

Anbefaler boken "Captains of Crush- what they are and how to close them". Fås på Ironmind.com den også.

Ellers kan du jo høre med 2strong har på forumet som er sertifisert på nr3 gripperen.

Stå på!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Tren mye overarmmarkløft!! Deal
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

Kjøpte meg en gripper fra ironmind.com fra serien crushed to dust: captains of crush. Disse folka sertifiserer folk som klarer å lukke nr 3 og 4, jeg kjøpte meg nr 1... Den har en fjærstyrke på 63kg.
Anyway, jeg lurer på, hvordan skal jeg trene med denne for å bli SKIKKELIG sterk i klypa? Noen som har program for sånne? Skal trene litt wristcurls og pinch grip (løfte vektskiver ved å holde dem mellom tommel og de andre fingrene) i tillegg. Målet mitt er å bli den letteste personen (og kanskje yngste, hvem vet?) som har klart å lukke disse gripperne etterhvert.

Kan bare vise til egen erfaring. Trening for grep for meg var relativt motsatt av tradisjonell trening. Dvs jeg fant ut at mengde og lavere intensitet ikke ga noen effekt, ble tvert i mot svakere. Det som har fungert for meg var lite mengde med høy intensitet.

Ellers er det bare å henvise til 2strong som bør være autoriteten på dette her i gården.
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget bkm

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Hvor mange reps må man klare på #2 for å klare #3? Vet dette blir veldig omtrentlig, men hadde vært fint med en pekepinn.

Bold

  • Gjest
Vet ikke om noen av dere har lest boka: The Gripmaster's Manual av John Brookfield. Jeg har ikke, men den er avertert i det siste Powermag fra Crain. Bare som opplysning.

2strong

  • Gjest
Jepp har lest den.
En bok med mange fine øvelser for å styrke diverse aspekter med grepet.
Men de som ønsker en bok for å lære å bli sterk med CoC gripperne blir nok skuffet.

dave the brave

  • Gjest
kult at noen på forumet interesserer seg for grep. har noen av dere hørt om Heavy Grip 300? har også en captains of crush nr 1 som er blitt myka opp litt=) tips for pinch: bruk gamle, rustne jernskiver uten mønster i, dvs helt rette/flate, uten lakk, så sklir dem ikke så lett. kanskje vi kan ha en løpende, innbyrdes treningsforumkonkurranse innen grep? noen som tør? Wink

dave the brave

  • Gjest
noen som liker å trene tung lockout i mark? suverent for markgrepet. har gjort 2x400, men med stropper. BUUUUUUUU!!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
kult at noen på forumet interesserer seg for grep. har noen av dere hørt om Heavy Grip 300? har også en captains of crush nr 1 som er blitt myka opp litt=) tips for pinch: bruk gamle, rustne jernskiver uten mønster i, dvs helt rette/flate, uten lakk, så sklir dem ikke så lett. kanskje vi kan ha en løpende, innbyrdes treningsforumkonkurranse innen grep? noen som tør? Wink

Har lånt Powerslaves HG300, og den er nok noe lettere enn en CoC #3.
Min erfaring er at den er fin å trene på når CoC #2 er lett, men #3 er for tung. Jeg er milevis unna å lukke min CoC #3, men har god bevegelse på HG300.

Så var det sagt  Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Hadde vært moro med en bildetråd med grip-bilder... bolt-bøying, boks sprenging og katalog-riving.. you name it..

2strong

  • Gjest
Det må vi få til, har mange bilder fra "gamle" dager da jeg trente grep. Smiley

Får prøve å legge de ut snart, men skal på firmatur til Kiel denne helgen så det får bli en gang i neste uke.

dave the brave

  • Gjest
takk for målestokk, 2strong. påtar meg å lukke CoC#3 i nær fremtid. kan godt legge ut bilder av grepstrening/øvelser. hvem pincher mest? hvem holder mest på stanga, med likt og omvendt grep? jeg utfordrer hele verden;) haha

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
kult at noen på forumet interesserer seg for grep. har noen av dere hørt om Heavy Grip 300? har også en captains of crush nr 1 som er blitt myka opp litt=) tips for pinch: bruk gamle, rustne jernskiver uten mønster i, dvs helt rette/flate, uten lakk, så sklir dem ikke så lett. kanskje vi kan ha en løpende, innbyrdes treningsforumkonkurranse innen grep? noen som tør? Wink
Ja jeg.. Grin
Nordisk mester i håndbak 2014.


2strong

  • Gjest
Man skal holde det man lover... Her er bildene :






















Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!