avstemning
Spørsmål: Har jeg sjans og slå Håkon Opdal i Styrkeløft innen 1 år?
Ja! - 32 (61.5%)
Tja - 20 (38.5%)
Stemmer totalt: 51

Skrevet av Emne: Hurricane Harila, is Going hard and not home! Veien mot det perfekte keeperspill  (Lest 51652 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Ja, seigheten din mht løping er det nok ikke noe å si på Harila! Smiley

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Trening tirsdag 5 februar.

Fotball med Kollen:

Oppvarming, jogging, flekibilitets øvelser.
jobbe sideveis og ned og holde ball

Keeper trening: 1.Innlegg så slåes fra sia og inn i 5 metern
                        2. skudd som kommer i midten, når jeg står ved stolpen
                        3 skudd som kommer rett på når jeg jobber sideveis.


Spill: 11 mot 6.  jeg var i mål på 6`er laget.
                        her telte vi ikke mål, men hadde fokus på kontring

Avsluttinger 3 mot 2: jeg starta treigt på denne øvelsen, fikk høre det av de andre, og da skjerpa jeg meg, men det er synd at heletsbilde av denne treninga får en så sur ettersmak, for det var egentlig ikke så                                               dårlig 

Konklusjon, så var dette egentlig en god trening, men pga de dårlige minuttene på slutten, så blir det

 MIDDELS +
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Flott trening i dag. Video kommer til deg snart.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Treining 6 Februar

Med Pål A.

Økt 1

KEEPERTRENING:

Denne treninga gikk basic ut på at han skulle se hva jeg kunne, og han lærte meg masse nye triks, som gjorde det 3 til 4 ganger lettere å stå i mål! og etterhvert som treninga gikk så fikk jeg det for meg "ingen scorer på meg, på langskudda!" og i feltet har jeg vel mest å gå på, spesielt på bakerste stolpe, men for all del, dette var veldig lære rikt, og morsomt! og jeg koste meg veldig på trening!

Konklusjon: Veldig glad for å endelig få til lære en teknikk som funker bra!

karakter: BRA+
                 

Økt 2

Treinng med Åskollen:

Her prøvde jeg ut ny teknikken som jeg hadde lært tidligere i dag, og jeg var spent,  Vi varma opp, og spilte kortbane etter det, og her
Vant jeg 5,    1 uavgjort, og 4 tap, forbedring fra forrige kortbane, fornøyd, men hva jeg er mest fornøyd med er at jeg merker den teknikken jeg lærte tidligere i dag funker så absolutt, og jeg var sjef når noen prøvde noen lang skudd, sleit litt mer nærskudda med den nye teknikken, men det er mest sannsynlig for at jeg ikke fikk den helt til hele tiden (det hendte at jeg fikk den til på nærskudd, og da redda jeg mersterlig)

Konklusjon:
Alt i alt fornøyd:

Karakter: BRA
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Trening 7 Februar

SPENST:

Ankelhopp: 4 * 5

Knebøyhopp: 2 * 3

Lengdehopp: 4 * 3

180 gradershopp: 2 *3

Ettbenshopp: 3 * 3

Fallhopp: 3 * 3

STYRKE:

FRONTBØY:

40 kg * 10
50 kg * 5
70 kg * 3
80 kg * 2
90 kg * 2
Lett

KNEBØY:

100 kg * 3
110 kg * 3
115 kg * 2
120 kg  5 * 5
(alt dette ble kjørt uten belte)

130 kg   2 * 2
135 kg *  1 (meget lett)
(dette med belte)


BENK: 84 kg 4 *3
          79 kg *3
          79 * 10
          (ble lagt på feil på slutten, så jeg tok litt for lite, men fikk kjørt maks reps på siste)

Militærpress:

40 kg * 5
50 kg * 5
55 kg 2 * 3
55 kg * 5

Muskelvendinger:
50 kg 5 * 3 (superlett) (kjørte 3 reps frontbøy på de 2 siste settene, etter vendingene)

Jacknifes   10 reps
     +
Russian Twist  10 reps             * 3  (alt dette ble kjørt sammenhengende, total 90 reps)
     +
Sidehevkropp  10 reps


Konkulusjon: Fornøyd, bøyen blir bedre og bedre, og jeg hadde noen veldig bra serier i bøyen, og 135 kg var veldig deilig og kjenne var så lett! Fornøyd med benken, og alt det andre i dag, ikke noen spesielle perser, men torsdags treningene begynner å ta seg opp!

Karakter: 9/10
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Flott ført logg. Bøyen var en drøm i dag!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Trening 8 Februar

SPRINT:

10 M * 5

15 M * 5

20 M * 5

30 M * 2

Keepersprint (løpe rundt 16 metern) * 1

Konklusjon: bra løpt, når løpes, men det bør utføres raskere!

Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Bra millitærpress i dag! Smiley

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Kamp

Kollen - Lommedalen  1 - 4 ( 0-1 )

jeg stod andre omgang.

Her var det frykelig dårlig spill, for min egen del, så spilte jeg min dårligste kamp siden mai i fjor, så det sier litt om hvor dårlig det hele var. Lommedalen var et svakt lag, med meget lavt tempo (no offense). Og vi virka som vi ikke hadde lyst å til å spille, vi fikk i oppgave til mandag og tenke på hva som gikk galt, og det har jeg i ettertid funnet ut av.

For det første, så er alle veldig sløve, og virker ikke som vi har lyst til å krige!

Jeg mener, at vi 2 min før kamp start, bør gå bort til hverandre, ta og slå hverandre i huet (med håndflata), si ting som gjør oss forbanna, som skaper adrenalin, som igjen skaper, aggrisivitet! og som igjen gjør at vi:

1. Vinner flere dueller
2. tar flere tyngre løp
3. Vi gjør alt med ballen, med mye større tempo,
Tror jeg!

For egen del vet jeg at det funker, for jeg blir alltid skjerpa uansett av det! Hvis ikke laget mitt har lyst å gjennomføre dette forslaget, så skal jeg sørge for at jeg neste gang får noen til å "denge løs" så jeg virkelig våkner, før det er for seint!

Karkater for meg: SVAK MINUS

KOLLEN WARRIORS BE BACK!!!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Trening 10 Februar                            Dagens Fokus: Aggrisivitet og intensitet

Opparming div øvelser: forntbøy med stang, pushpress med stang og 40 kg etc


Muskelsnatches    +   Chins               6 * 3

Utfall 50 kg 2 * 3+3  (lett og bra)

Frontbøy 70 kg 2 * 5 (suupalett)

Markløft:
80 kg *10
100 kg * 10
120 kg * 5
140 kg * 5
160 kg * 3
(alt dette uten beltet)
175 kg * 5

(dårlig trykk i marken, så jeg er egentlig ganske fornøyd med å krige opp 5 rep i dag)

Militærpress:
50 kg * 5
55 kg * 5
57.5 kg * 3
60 kg * 8


Sirkeligtrening for mest for mage

Nordic Hamstrings
         +
Roman Chair                                                * 4   (først 2 runder pause, også to siste rundene)
         +
Hanging legraises
         +
Double snatches (at 12 kg, easy weight, YES)

Konklusjon: Jeg er veldig fornøyd, selv om jeg hadde sikkerlig dårlig trykk i mark, så drar jeg det opp! meget fornøyd, fornøyd med det jeg ville ha fokus på, aggersivitet og intensitet, Og Militærpressen var også veldig bra
10/10 (tross dårlig trykk) !
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Du trener jevnt og trutt, men du må erstatte de tunge øvelsene med eksplosive drag og vendinger. Det er de øvelsene med eksplosiv utførelse man blir eksplosiv av.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Du trener jevnt og trutt, men du må erstatte de tunge øvelsene med eksplosive drag og vendinger. Det er de øvelsene med eksplosiv utførelse man blir eksplosiv av.

takk for konstruktiv tilbakemelding! Smiley

Hvilke øvelser ville du bytta ut, og hvilke øvelser ville du satt inn?
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Du trener jevnt og trutt, men du må erstatte de tunge øvelsene med eksplosive drag og vendinger. Det er de øvelsene med eksplosiv utførelse man blir eksplosiv av.

Her må jeg arrestere deg og dessverre fortelle deg at du er offer for en feilaktig, men dessverre vanlig misoppfatning om at idrettsutøvere bør trene eksplosive øvelser for å bli bedre i idretten sin.

Petter har nå også innledet et samarbeid med en tidligere landslagskeeper i fotball som han får privat-timer hos, så jeg kan love deg at han er i de beste hender. Et tverrfaglig samarbeid mellom keepertrener og personlig trener på styrke/spenst/hurtighet vil gjøre Petter til en av Norges beste keepere, garantert. Det er viktig med innspill, men direkte feilaktige innspill har ingen hensikt, selv om intensjonene er gode. Her har du en del forskning som støtter min filosofi, så om du er uenig i dette er det fint om du kan komme med forskning som kan vise dine synspunkter.

The Case Against Explosive Weight Training

A Rebuttal to the NSCA Position Paper on Explosive Training

by Ken Mannie, Strength and Conditioning Coach - Michigan State Spartans



Sitat
Introduction
The subject of explosive weight training is one that has been in the center of a maelstrom among strength and conditioning practitioners for quite some time. The National Strength and Conditioning Association (NSCA) recently published a position paper35 advocating the use of so-called explosive weight training movements, which purportedly offer trainees a distinct advantage in speed and power development over those who choose to incorporate more controlled movements. It is also suggested in the position statement that explosive weight training movements prepare the body for the exorbitant, potentially traumatic forces of competition more so than other strength training techniques.


For the purpose of this article, only the explosive lifts will be discussed. These include -- but are not solely restricted to -- the Olympic lifts (i.e., the snatch and clean and jerk), power clean, speed-squats, push jerks and any variations of these movements. Basically, any movement performed in a rapid, jerky manner where momentum plays a key role in the execution and/or completion of the movement would be included.


The intent of this paper is three-fold: (1) to elucidate the fact that ballistic weight training movements carry with them the highest injury potential of any resistance exercises performed in the weight room setting; (2) to dispute the erroneous notion that there exists a definitive physiological or biomechanical mechanism by which ballistic weight training movements result in a distinct and irrefutable advantage over controlled, high tension resistance exercises in producing and/or enhancing speed, power or athletic skill development; and (3) to offer safer, more efficient and more productive training alternatives.

Sitat
The Risk Factors
It is an accepted premise that all types of resistance modes and/or ideologies will have a certain degree of risk attached to them. This is why instruction and supervision are paramount in resistance training programs, regardless of the lifting movements being performed. There will also be contraindications regarding exercise prescription in isolated cases due to past injuries, structural abnormalities and other physical impediments. As with any physical activity, there exists an assumption of risk with strength training and this is why the participants must be well-schooled regarding lifting/spotting techniques and the myriad of safety guidelines which are of utmost importance in the weight room setting. With judicious care, the majority of the environmental risks associated with the weight room can be effectively controlled.


However, the aforementioned ballistic lifts are immersed in inherent dangers, even when supervision and correct techniques are evident. There exists a preponderance of evidence4,5,8,9,10,14,17, 21,22,23,29,33,34,38 indicating that so-called explosive weight training movements carry a high risk of injury, both acutely and cumulatively, to muscle tissue, fascia, connective tissue and bony structures. Westcott38 states that the acceleration and deceleration forces placed on involved tendons, ligaments, muscle fascia and bone create both initial and terminal stresses on these structures which are likely to produce training injuries.
Several of the lifts being examined here -- primarily the Olympic lifts, power cleans and their analogs -- cause repetitive forced hypertension of the lumbar spine. This forced hyperextension can lead to any number of physical anomalies and injury defects including lumbar sprain, strain, disc injury or a condition known as spondylolysis, which consists of a fracture of the pars interarticularis (an area between the superior and inferior articulating facet on a single vertebra). Dangles et al.3 noted a 44% incidence of spondylolysis in a group of 47 Olympic lifters, while Kotani et al.22 identified the condition in 30.7% of 26 male lifters. It is important to note that these were experienced lifters. Dr. Lyle Micheli, a past president of The American College of Sports Medicine (ASCM), has also indicated that ballistic weight training contributes to spondylolysis.14

Konklusjonen er dermed at idrettsutøvere ikke bør trene hovedsaklig eksplosivt, fordi det gir et større skadepotensiale enn øvelser gjort i mer kontrollerte former. Flere fotballspillere burde lagt større vekt på kostholdet sitt og trent mer styrke. Petter sitt mål nå er å få opp fysikken på et nivå som kan matche de beste fotballkeepere i Norge, og samtidig ha vekt på og utvikle det rent keepertekniske.

Komplett rapport


Referanser:


1Adams, J.A., Historical Review and Appraisal of Research on the Learning, Retention, and Transfer of Human Motor Skills. Psychological Bulletin, 101, 41-74, 1987.
2Adler, J. Stages of Skill Acquisition: A Guide for Teachers. Motor Skills: Theory Into Practice, 1981.
3Aggrawal, N.D., Kaur, R., Kumar, S., Mathur, D. A Study of Changes in Weight Lifters and Other Athletes. British Journal of Sportsmedicine, 13, 58-61, 1979.
4Alexander, M.J.L. Biomechanical Aspects of Lumbar Spine Injuries in Athletes: A Review. Canadian Journal of Applied Sports Sciences. 10: (1), 1-20, 1985.
5American Academy of Pediatrics. Weight Training and Weight Lifting: Information for the Pediatrician. The Physician and Sportsmedicine, 11: (3), 157-161, 1983.
6American College of Sports Medicine. Guidelines for Exercise Testing and Prescription: 4th Edition. Lea and Febiger, 1991.
7Bell, G.J., Wenger, H.A. Physiological Adaptations to Velocity-Controlled Resistance Training. Sports Medicine, 13: (4), 234-244, 1992.
8Birk, T., Assistant Professor Departments of Medicine and Rehabilitation Medicine. The Medical College of Ohio, Conversation and Correspondence, 1992.
9Brady, T., Cahill, B.R., Bodnar, L.M. Weight Training Related Injuries in the High School Athlete. American Journal of Sportsmedicine, 10: (1), 1-5, 1982.
10Brown, T., Yost, R., McCarron, R.F. Lumbar Ring Apophyseal Fracture in an Adolescent Weightlifter. The American Journal of Sportsmedicine, 18: (5), 1990.
11Brzychi, M., A Practical Approach to Strength Training. Masters Press, 2nd Edition, 1991.
12Costill, D., Coyle, E., Fink, W., Lesmes, G., Witzmann, F. Adaptations in Skeletal Muscle Following Strength Training. Journal of Applied Physiology, 46: (1), 96-99, 1979.
13Drowatsky, J.N., Chairman & Professor, Health Promotion and Human Performance, The University of Toledo, Conversation, 1992.
14Duda, M. Elite Lifters at Risk of Spondylolysis. The Physician and Sportsmedicine, 5: (9), 61-67, 1977.
15Enoka, R.M. Muscle Strength and Its Development. Sports Medicine, 6: 146-168, 1988.
16Ferguson, R.J., McMaster, J.H., Stanitski, C.L. Low Back Pain in College Football Linemen. Journal of Sportsmedicine, 2: (2), 63-69, 1974.
17Hall, S. Effect of Attempted Lifting Speed on Forces and Torque Exerted on the Lumbar Spine. Medicine and Science in Sports and Exercise, 17: (4), 1985.
18Hoshina, H., Spondylolysis in Athletes. The Physician and Sportsmedicine, 3: 75-78, 1980.
19Jackson, D.W. Low Back Pain in Young Athletes: Evaluation of Stress Reaction and Discogenic Problems. American Journal of Sportsmedicine, 7: (6), 364-366, 1979.
20Jackson, D.W., Wiltse, L.L. Low Back Pain in Young Athletes. The Physician and Sportsmedicine, 2: 53-60, 1974.
21Jesse, J.P. Olympic Lifting Movements Endanger Adolescents. The Physician and Sportsmedicine, 5: (9), 61-67, 1977.
22Kotani, P.T., Ichikawa, N., Wakabayaski, W., Yoshii, T., Koshimuni, M. Studies of Spondylolysis Found Among Weightlifters. British Journal of Sportsmedicine, 6: 4-8, 1971.
23Kuland, D.H. The Injured Athlete. J.B. Lippencott Co., Philadelphia, pp. 158-159, 1982.
24Kulund, D.N., Dewey, J.B., Brubaker, C.E., Roberts, J. Olympic Weightlifting Injuries. The Physician and Sportsmedicine, 111-119, 1978.
25Lambrinides, T. Strength Training and Athletic Performance. High Intensity Training Newsletter, Spring/Summer, 1989.
26Leistner, K. Strength Training Injuries (Parts 1 and 2). High Intensity Training Newsletter, Spring/Summer, 1989.
27Lesmes, G.R., Benham, D.W., Costill, D.L., Fink, W.J. Glycogen Utilization in Fast and Slow Twitch Muscle Fibres During Maximal Isokinetic Exercise. Annals of Sports Medicine, 1: 105-108, 1983.
28Magill, R.A. Motor Learning: Concepts and Applications, 3rd Edition. Wm. C. Brown Publishers, Dubuque, Iowa, 1989.
29Mazur, L.J., Yetman, R.J., Risser, W.L. Weight Training Injuries: Common Injuries and Preventative Methods. Sports Medicine, 16(1): 57-63, 1993.
30Palmieri, G.A. Weight Training and Repetition Speed. Journal of Applied Sports Science Research. 1: (2), 36-38, 1987.
31Pipes, T.V. High Intensity, Not High Speed. Athletic Journal, 59: (5), 60-62, 1979.
32Riley, D. Strength Training by the Experts. Human Kinetics Publishing, Champaign, Illinois, 1982.
33Risser, W. Weight Training Injuries in Children and Adolescents. American Family Physician, 44: (6), 1991.
34Risser, W., Risser J., Preston, D. Weight Training Injuries in Adolescents. American Journal of Diseases of Children, 144, 1990.
35Stone, M.H. Literature Review: Explosive Exercises and Training (Position Statement). NSCA Journal, 15: (3), 1993.
36Watkins, R.G., Dillin, W.H. Lumbar Spine Injury in the Athlete. Clinics in Sports Medicine, 9: (2), 1990.
37Wenzel, R., Perfetto, E. The Effects of Speed Versus Non-Speed Training in Power Development. Journal of Applied Sport Science Research, 6: (2), 1992.
38Westcott, W. Strength Fitness: Physiological Principles and Training Techniques, 2nd Edition. Allyn and Bacon, Newton, Mass., 1987.
39Winter, D.A. The Biomechanics of Human Movement. Wiley and Sons Publishers, Chapter 7, pp. 165-189, 1990.
40Zemper, E.D. Four-Year Study of Weightroom Injuries in a National Sample of College Football Teams. NSCA Journal, 12: (3), 1990.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Trening Mandag 11 Februar

Økt 1 Fysisk økt med Kollen:


løping:

1.30 min * 7 (20 sek pause mellom hvert løp)

1.30 min * 7 (20 sek pause mellom hvert løp)


Cubasis

Høye kneløft (25 sekunder) * 2
Høye kneløft (venstre) Sideveis
Høye kneløft (høyre) Sideveis
høye kneløft Bakover

Krypende sittende stilling langs bakken, (uten å røre bakken med hendene) (framover)
Krypende sittende stilling langs bakken (sidelengs venstre)
Krypende sittende stilling langs bakken (sidelengs høyre)
Krypende sittende stilling langs bakken (bakover)

Froskehopp (25 sek) * 2

Hopping på leggene (framover) 25 sek * 2
hopping på leggene (bakover) 25 sek


Sprint:

ca 45 Meter * 7 (ca 50-60 sek pause)  (her var jeg raksest av alle på laget)

Konklusjon: veldig bra gjennomført, bra fokus på det jeg skulle gjøre, og dette ble en bra økt!
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!