avstemning
Spørsmål: Har jeg sjans og slå Håkon Opdal i Styrkeløft innen 1 år?
Ja! - 32 (61.5%)
Tja - 20 (38.5%)
Stemmer totalt: 51

Skrevet av Emne: Hurricane Harila, is Going hard and not home! Veien mot det perfekte keeperspill  (Lest 51633 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Det er bra, da blir den nok helt bra. Fått tak i boka Albertsen anbefalte? Husk, at alt har med psyken å gjøre! Stå på!

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

treninga i det siste har gått litt og opp ned,
Har slitt litt med overskudd, pga mye trening, og det har igjen ført til dårlig prestasjoner spesielt på banen.

Men jeg fikk overskudd nok etterhvert som forrige uke nærma seg slutten, og det endte med at jeg spilte en godkjent kamp, (tross 1-0 tap) Men hadde mange bra involveringer.

I går var det styrketrening, det var digg med overskudd!

Kommer tilbake til den når jeg har lappen foran meg

Her er en video fra treninga i går, Jørgen kjørte glimrende rykkbøy og persa LETT med 115 kg! Sinnsykt bra og more to come, også er det meg som perser i mark på 210 kg i videoen Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=LdXXuI3uXVM
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Klevs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

"Du virker ikke som en sjef", "du dekker ikke målet" osv. Er jo konstruktive tilbakemeldinger når det angår det å stå i mål. Du bør absolut ikke henge han fyren for hat pga det der. Og det er absolut viktig at han tør å være autoritær selv om han bare har sett deg i 5 min, en god trener kan se hva du er god på selv på kort tid. På en liten og intensiv øvelse som det virker at dette var, kan du jo ha opptil 15 - 20 defensive involveringer og  der du må være sjef.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

"Du virker ikke som en sjef", "du dekker ikke målet" osv. Er jo konstruktive tilbakemeldinger når det angår det å stå i mål. Du bør absolut ikke henge han fyren for hat pga det der. Og det er absolut viktig at han tør å være autoritær selv om han bare har sett deg i 5 min, en god trener kan se hva du er god på selv på kort tid. På en liten og intensiv øvelse som det virker at dette var, kan du jo ha opptil 15 - 20 defensive involveringer og  der du må være sjef.

Kortbane går på EN TING, redde skudda og komme nærme! han kunne i det tilfelle sagt nettopp det, i stede forr å si, du gjør ikke ditt og du gjør ikke datt. Det er greit å fortelle meg hva jeg ikke gjør, men det er viktig å også fortelle HVA JEG SKAL GJØRE ANDERLEDES, ikke bare fyre.
Hvorfor jeg følte at han var ute etter meg? vel, de 2 andre keeperne gjorde det samme, og de fikk ikke høre noe som helst!  og dette var en kar jeg hadde sett i 5 min?
Det å være keeper trener handler om å bygge opp, og det er greit å fortelle at, "nå var du ikke helt topp", men du MÅ kunne fortelle som en keeper trener HVA MAN SKAL GJØRE ANDERLEDES,
Men helt ærlig, så kan du si vurderinger av spill, når treninga er ferdig, det har litt med selvtilitt å gjøre Smiley
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Klevs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Kortbane går på EN TING, redde skudda og komme nærme! han kunne i det tilfelle sagt nettopp det, i stede forr å si, du gjør ikke ditt og du gjør ikke datt. Det er greit å fortelle meg hva jeg ikke gjør, men det er viktig å også fortelle HVA JEG SKAL GJØRE ANDERLEDES, ikke bare fyre.
Hvorfor jeg følte at han var ute etter meg? vel, de 2 andre keeperne gjorde det samme, og de fikk ikke høre noe som helst!  og dette var en kar jeg hadde sett i 5 min?
Det å være keeper trener handler om å bygge opp, og det er greit å fortelle at, "nå var du ikke helt topp", men du MÅ kunne fortelle som en keeper trener HVA MAN SKAL GJØRE ANDERLEDES,
Men helt ærlig, så kan du si vurderinger av spill, når treninga er ferdig, det har litt med selvtilitt å gjøre Smiley

Når han sier " Du ikke virker som en sjef" sier han vel på en måte at du må være mer sjef.
Du kan aldri gå utifra som keeper å bry deg om hva folk mener og sier om deg, begynner du å tenke på hva han eller andre har sagt, har du tapt som keeper. Du kan ikke la sånne "små" kommentarer ødelegge enn trening for deg, selv om han kun har sett deg i 5 min, og det er viktig at treneren gir deg tilbakemeldinger underveis på treningen slik at du kan justere teknikken din underveis i treningen.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Når han sier " Du ikke virker som en sjef" sier han vel på en måte at du må være mer sjef.
Du kan aldri gå utifra som keeper å bry deg om hva folk mener og sier om deg, begynner du å tenke på hva han eller andre har sagt, har du tapt som keeper. Du kan ikke la sånne "små" kommentarer ødelegge enn trening for deg, selv om han kun har sett deg i 5 min, og det er viktig at treneren gir deg tilbakemeldinger underveis på treningen slik at du kan justere teknikken din underveis i treningen.


En keeper trener bryr jeg meg om hva sier JA, hadde jeg ikke gjort det, hvordan skal jeg da blitt bedre hvis han skulle justert på teknikken?? Men poenget mitt var at han ikke prata noe kontruktivt på noen måte om værken teknikk el noe annet. "Du må være mer sjef", men hva innebærer for en keeper å være sjef? Innbærer det og stå i knebøy, og henda ut og flytte beina sideveis? det har ingenting med teknikk å gjøre, for det er teknikken som avgjør hva som presteres.
Jeg har lært min teknikk av CSKA Sofia sin a-lags keeper trener, som har hvert keeper trener i 30 år, JEG VET, hvordan en keepertrener bør opptre, og det er i hvertfall helt motsatt av hva han gjorde den dagen. Men jeg og han har prata ut om det, og han skjønte godt hva jeg mente, og vi er ferdig med den saken nå Smiley og jeg er ferdig med å diskutere på treningsforum om dette også:)


her har du litt av CV`en til Min personlige keeper  trener


http://inside.cska.bg/en/theclub/coaches/coach?pid=500000018

Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Klevs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

En keeper trener bryr jeg meg om hva sier JA, hadde jeg ikke gjort det, hvordan skal jeg da blitt bedre hvis han skulle justert på teknikken?? Men poenget mitt var at han ikke prata noe kontruktivt på noen måte om værken teknikk el noe annet. "Du må være mer sjef", men hva innebærer for en keeper å være sjef? Innbærer det og stå i knebøy, og henda ut og flytte beina sideveis? det har ingenting med teknikk å gjøre, for det er teknikken som avgjør hva som presteres.
Jeg har lært min teknikk av CSKA Sofia sin a-lags keeper trener, som har hvert keeper trener i 30 år, JEG VET, hvordan en keepertrener bør opptre, og det er i hvertfall helt motsatt av hva han gjorde den dagen. Men jeg og han har prata ut om det, og han skjønte godt hva jeg mente, og vi er ferdig med den saken nå Smiley og jeg er ferdig med å diskutere på treningsforum om dette også:)


her har du litt av CV`en til Min personlige keeper  trener


http://inside.cska.bg/en/theclub/coaches/coach?pid=500000018



Jeg synes det er flott at du HAR hatt en god keepertrener, men utifra hva jeg har lest ser det jo ut som det er lenge siden. Det viktigste er jo hva du i bunn og grunn prestrerer.
Hvordan vet du hvordan en keepertrener skal bør opptre, har du hatt veldig mange keepertrener ?

Men hvordan kom du i kontakt med han keepertreneren, og trente dere ofte ?
Har du vært på noe aldersbestemte landslag eller kretslag?

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
God bedring Petter, regner med å se deg snart tilbake i slag! Smiley

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Jeg synes det er flott at du HAR hatt en god keepertrener, men utifra hva jeg har lest ser det jo ut som det er lenge siden. Det viktigste er jo hva du i bunn og grunn prestrerer.
Hvordan vet du hvordan en keepertrener skal bør opptre, har du hatt veldig mange keepertrener ?

Men hvordan kom du i kontakt med han keepertreneren, og trente dere ofte ?
Har du vært på noe aldersbestemte landslag eller kretslag?


Jeg spurte om han (via en bekjent av meg) om han ville se på meg, (når han ikke trente et klubblag) og vurdere meg om hva han synes, bare for å få en erfaring, han ble imponert av hva jeg lærte og hvor fort jeg utvilka meg, og senere har kommet flere ganger til Norge og trent meg. Og jeg har hvert flere ganger bulgaria, og til og med fått treninger sammen med CSKA Sofia, og fått vudering av andre trenere der nede. 
Jeg har ikke hvert på aldersbestmte landslag. var tatt ut på krestlag når jeg var 13, men det ble nedlagt.

Jeg har også hatt andre keeper trener, Jeg har blandt annet Pål Albertsen  (stabæks keeper trener) og En annen keeper trener som heter Jøran Rise som trener meg nå om dagen.

Fra Før har jeg hatt Stefan TRifanov En annen bulgarsk keeper trener Smiley

Og ja, jeg jeg hvordan en keeper trener bør opptre Smiley


Hvis du har dine tvil (?) om at jeg er en god keeper

har du noe å lese på her

http://dt.no/article/20070314/SPORT/103140304

Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Klevs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Jeg spurte om han (via en bekjent av meg) om han ville se på meg, (når han ikke trente et klubblag) og vurdere meg om hva han synes, bare for å få en erfaring, han ble imponert av hva jeg lærte og hvor fort jeg utvilka meg, og senere har kommet flere ganger til Norge og trent meg. Og jeg har hvert flere ganger bulgaria, og til og med fått treninger sammen med CSKA Sofia, og fått vudering av andre trenere der nede. 
Jeg har ikke hvert på aldersbestmte landslag. var tatt ut på krestlag når jeg var 13, men det ble nedlagt.

Jeg har også hatt andre keeper trener, Jeg har blandt annet Pål Albertsen  (stabæks keeper trener) og En annen keeper trener som heter Jøran Rise som trener meg nå om dagen.

Fra Før har jeg hatt Stefan TRifanov En annen bulgarsk keeper trener Smiley

Og ja, jeg jeg hvordan en keeper trener bør opptre Smiley


Hvis du har dine tvil (?) om at jeg er en god keeper

har du noe å lese på her

http://dt.no/article/20070314/SPORT/103140304



Ok. Så bra ut det der.
Har du spilt i noe høyere enn tredje div ?
Trener du mange timer i løpet av uka totalt ?

Ser at du kjører enn del lange intervaller dvs 90 meter, føler at du får noe igjen for å kjøre så lange ?

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Ok. Så bra ut det der.
Har du spilt i noe høyere enn tredje div ?
Trener du mange timer i løpet av uka totalt ?

Ser at du kjører enn del lange intervaller dvs 90 meter, føler at du får noe igjen for å kjøre så lange ?

Nei, jeg har ikke spilt høyere.

det har hvert vanskelig for meg å få sjansen, og vise meg fram i de klubben jeg har hvert i før, f.eks. i fjor fikk jeg bare 4 treningskamper for konnerud, og jeg fant senere ut hvorfor jeg ikke fikk mer enn det.
Det var fordi han andre keepern har i kontrakten sin at han skal spille alle obligatoriske kamper så lenge han er skadefri. Noe jeg ikke visste. så jeg har hatt en del uflaks, når det gjelder spilletid. Og når du ikke får vist deg fram i 3 div, er det vanskelig og ta steg høyere i divisjonene.

Men i år har jeg alle muligheter, og det er bare opp til meg selv nå!
og det morsomste hadde hvert å tatt steget opp i 2 div sammen med Åskollen Smiley
   


Ja, følte jeg fikk god utholdenhet, samtidig som jeg fikk meget god hurtighet. men det var veldig krevende noen ganger å motivere seg for det.
 
Jeg trener vanligvis 13 ganger (sprint, spenst, styrke, fotball), det vil vel si 15 treningstimer i uka, pluss kamp 45-90 min
ca 780-832 timer i løpet av et år.
Men det er av og til at jeg må "ro ned litt" på de fysiske treningene for å samle overskudd, for å få kvalitet på fotballen Smiley
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
claus:

Hyggelig at du engasjerer deg!

Petter er veldig motivert! Husk at det er hardt arbeid som gir resultater!

Angående 90m sprint, så har han ikke dette i år. Det er greit med løpskapasitet, men dette er ikke det viktigste for en keeper. De lengste sprintene han har nå er 30m.

Øvelsene han har i sin "øvelsesboks" for sprint nå er som følger:

10m sprint   
10m+10m (m/snu)   
15m sprint   
20m sprint   
30m sprint   
16m(fotballsprint)

Da med ulike blandinger av disse pr. sprint trening, og ulik intensitet. Det viktige for en keeper er å kunne aksellerere raskt over korte avstander.

Utlogget Klevs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Høres bra ut Cheesy
Ser at jeg trener ca like mye som deg. Er selv en 20 år gammel keeper, som nå spiller i 3 div. Klubben jeg spiller for har ambisjoner om 2. div i løpet at kort tid, men har selv høyere ambisjoner.
Er artig å følge med på hvordan andre keepere på samme alder og nivå trener, har du mål om spill i 1.div, tippeliga eller enda høyere? 

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Nå kan sikkert Petter svare på dette selv, men han får korrigere meg om det er noe han vil tilføye.

Petter sitt mål er å kunne spille på høgeste nivå i Norge, dvs. i øverste divisjon. Han har alle forutsetninger for å kunne klare dette på sikt. Hvor i landet holder du til claus?

Petter trener seriøst, både på styrke, spenst, keeperteknikk m.m., så dette kommer nok til å bli bra.

Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Høres bra ut Cheesy
Ser at jeg trener ca like mye som deg. Er selv en 20 år gammel keeper, som nå spiller i 3 div. Klubben jeg spiller for har ambisjoner om 2. div i løpet at kort tid, men har selv høyere ambisjoner.
Er artig å følge med på hvordan andre keepere på samme alder og nivå trener, har du mål om spill i 1.div, tippeliga eller enda høyere? 

oki, kult høre!
hvilken klubb spiller du for?

Mine ambisjoner er å klare tippeliagen, enten om jeg er 25 el 30 år Tongue
jeg skal bare ta steg for steg.
og jeg har del mål på den veien opp Smiley

mine mål for i år er å slippe inn færrest mål i avdeling Buskerud + Opprykk med Åskollen.  Og kanskje få flere artikeler i Drammens tidene, det hadde ikke gjort noe Cheesy
Nå skal det sies at halve avdelinga vår satser på opprykk Tongue
så det er en lang vei!




Kan med dele at Åskollen slo Eik Tønsberg 1-0

etter rapportene så rundspilte Åskollen  Eik i hele første omgang og kunne lett leda 3-0, Ande omgang ble ikke så dominerende fra Åskollens side pga mange spillebytter, men de hadde god kontroll.
Jeg spilte ikke kampen pga Rosen betennelse i leggen


Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!