Skrevet av Emne: Jørgen Ljungberg utestenges?  (Lest 24084 ganger)

Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #15 : 24. april 2006, 02:38 »
Syndebukkene blir tatt til slutt.  Det er vel like bra uansett om han er svensk eller russisk Smiley
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #16 : 24. april 2006, 07:05 »
Det ER nok mulig at dette KAN være grunnet andre ting enn sprøyte i stumpen. Det KAN være tilskudd av den typen stallion nevner, men det er like fullt utøvers hele og fulle ansvar å holde sin sti ren.
En positiv prøve er en positiv prøve... Bare synd og leit dette...

Men dersom det er andre ting enn Stallion nevner, vil man alltid kunne finne metabolitter - så jeg antar at akkurat det spørsmålet bør være lett å finne svar til egentlig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #17 : 24. april 2006, 07:52 »
Nivåer sier vel bare at dette må man undersøke nærmere og dermed ser man etter nedbrytningsprodukter som UAC nevner her.

Soje

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #18 : 24. april 2006, 09:03 »
*sukk*

Hva skal man si egentlig.. får vente på endelig resultat for å se!
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #19 : 24. april 2006, 09:58 »
Sitat
Testosteronvärdet får inte överstiga 6,0 – Ljungbergs värden visade 68,1 respektive 40,1.

Ekstreme verdier? eller bare sær skala?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #20 : 24. april 2006, 10:02 »
10 ganger normalverdi ved første test.... 20 minutter senere 7 ganger normalverdi...  Shocked

 what Seriøst høye resultat.... skal endel "forurensing" til for å greie det der...  what

Utlogget Ensomme Arm

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 646
  • Honnør: 119
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 646

  • Alt går!
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #21 : 24. april 2006, 10:18 »
10 ganger normalverdi ved første test.... 20 minutter senere 7 ganger normalverdi... Shocked

 what Seriøst høye resultat.... skal endel "forurensing" til for å greie det der... what
Når C.J.Hunter ble dopingtatt etter Bislett Games 2000 var hans verdier "noe" annerledes:
  "CJ Hunter has returned a positive test for steroids as a result of a meet in Norway in July. The most disturbing element is it would appear that Hunter's testosterone reading was 1000 times the legal limit." Doktor
'262,5-55-100   Alt går!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #22 : 24. april 2006, 10:21 »
Joda, men at Hunter ble testet kun kort tid etter at han satte sprøyta med esterløs testo, og Jørgen kanskje flere timer etterpå. gjør ikke 10 ganger normalverdi til et lavt resultat.... Man kan tygge hele bokser med Tribulus og alle andre produkter som visstnok skal øke testoverdien og man vil nok aldri greie mer enn å øke nivået med mer enn desimalen 1...  what

Igjen synsing fra min side.. jeg kan ikke utregningen på slike ting.. Trist sak...           

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #23 : 24. april 2006, 10:22 »
Det kan vel i så tilfelle bare tyde på at Hunter var noe mindre forsiktig enn Ljungberg ?

Spør du meg, lukter dette av esterløst testosteron. Kjapt inne og raskt ute uten særlige spor, og man må taes de få timene dette faktisk er i kroppen.

10 ganger normalen skyldes neppe forurensing, forurensing så snakker vi om mikroskopiske verdier som ikke medfører et så stort avvik fra normalen.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #24 : 24. april 2006, 10:22 »
Jeg synes det var rart hvordan resultatene forandret seg så utrolig mye på en halvtime. Hva om de ventet en halv time til. Deretter en time igjen etterpå? Hadde han hatt normalverdier etter 3 timer f.eks.? Og tok de seriøst to tester i løpet av en halv time - eller sjekket de testene sine med en halv times mellomrom? Har det blitt normalt med to dopingprøver på samme dag nå?

Jeg skjønner ikke helt dette. Uansett så håper jeg for Jørgen sin skyld at han er uskyldig. I hele min tid som styrkeløfter har jeg hørt så mange lovord om Jørgen. Jeg har også møtt han og alle de fine ordene jeg har hørt om han som person fikk jeg bekreftet. Han er en flott styrkeløfter og ett flott menneske. Hvis han har dopet med vilje så er det ett hån mot alle nordens styrkeløftere - men jeg tror ikke han har dopet med vilje. Det er rett og slett nesten ikke mulig. Han har vært aktiv så lenge og alltid vært en dopingmotstander. Har blitt testet hele tiden. Både på og utenfor konkurranse.

Jeg har blitt fortalt en historie om at Jørgen tidligere i karrieren ble tatt for doping. Den gangen reiste han selv, på egen regning, til dopinglaboratoriet for å følge med når B-prøven ble analysert. Han oppdaget da at det sto navnet til en annen utøver på pisseprøven! Håper slike feil er historie hos dagens doplaboratorier, men det er klart det kan skje mange feil den dag i dag også. Jørgen har mange ankepunkter på prosedyrene ved sin egen test.

Jørgen er en gammel mann nå og har aldri hatt oppsiktsvekkende forbedringer. Jevn og stødig framgang.

Det er vel ikke lenge før han skulle legge opp nå, og da doper man seg bare ikke med vilje og velvitenhet. Eller gjør man det?

Synes iallefall det er viktig at man ikke kaller han syndebukk og jukser og slikt før alle kort er på bordet og at vi kan være sikre på at det ikke er noe galt med testen eller noe her også. Er han positiv er det tragisk.

Inntil videre støtter jeg Jørgen Ljungberg!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #25 : 24. april 2006, 10:29 »
Og tok de seriøst to tester i løpet av en halv time - eller sjekket de testene sine med en halv times mellomrom? Har det blitt normalt med to dopingprøver på samme dag nå?
En mulig forklaring er at prøven ikke var innenfor grensene for pH og spesifikk vekt, og at de dermed måtte ta en ny.
Fra http://www.antidoping.no/t2.asp?p=46975:
Sitat
Måling av urinprøvens pH-verdi og spesifikke vekt
Før prøven sendes til laboratoriet for analyse, skal dopingkontrolløren ha noen dråper av urinen for å måle pH-verdi og spesifikk vekt. For at prøven skal være mulig å analysere, må disse verdiene være innenfor gitte grenser. Dersom verdiene og volum av prøven ikke er innenfor de gitte grenser, kan dopingkontrolløren forlange at du avlegger ny prøve.
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #26 : 24. april 2006, 10:33 »
Eller at jegerne hadde fått tips om bruk av esterløs testosteron, og da er tester med litt mellomrom ganske så bra for å vise hva som faktisk har blitt brukt...

Det er helt greit å støtte en utøver som man kjenner, og som har vist skikkelige holdninger i en mannsalder.. men vi må heller ikke glemme at en positiv prøve er en positiv prøve, og at vi er for en dopingfri idrett, både i og utenfor konkurranse...  Deal

Edit: men jeg må innrømme at jeg også kjenner flere utøvere jeg ALDRI vil tro er dopet, selv om ADN skulle komme med et lass prøver... Så jeg skjønner Ljungberg er et slikt tilfelle for mange også... Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #27 : 24. april 2006, 10:53 »
testosterone compound which is used in power sports circles is Testosterone suspension. In the following we will describe the testerone dissolved in water. For athletes who readily and frequently work with the popular oily testosterone suspensions (Sustanon 250 or Testosterone Depot) this information might be something new. Besides, water-dissolved tes-tosterone was actually the first injectable steroid. In Europe during the 1940's injectable testosterone was used in the German armed forces to increase aggressiveness and stamina, and also in the recov-ery of undernourished prisoners of war. This was nothing else but crystalline testosterone mixed with water. Russian weightlifters be-gan experimenting with this testosterone compound during the late 1 940's and broke one world record after another. Since, at the time, pure testosterone without additional esters was used, the substance remained in the body for only a few hours requiring daily injec-tions, and often several per day By first injecting the testosterone molecules with an ester, such as for example isobutyrate (in Agovirin), it was possible to prolong the duration of effect up to about one week.

Since testosterone is dissolved in water the substance reaches the blood after only 1-2 hours so that it is unnecessary to wait longer for results, a circumstance that is advantageous to powerlifters. In the last one or two weeks before a competition testosterone suspen-sion is injected daily, often resulting in amazing strength gains. Of-ten Testo -suspension is even injected on the day of competition to increase the athlete's aggressiveness and self-esteem in order to ap-proach the difficult tasks with the right attitude. For this purpose, this rapidly effective testosterone is considerably more effective than methyltestosterone (see chapter "Methyltestosterone"). Among East European powerlifters and competing bodybuilders Testo-suspen-sion has always been a "last minute secret."

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #28 : 24. april 2006, 11:10 »
Når C.J.Hunter ble dopingtatt etter Bislett Games 2000 var hans verdier "noe" annerledes:
  "CJ Hunter has returned a positive test for steroids as a result of a meet in Norway in July. The most disturbing element is it would appear that Hunter's testosterone reading was 1000 times the legal limit." Doktor

Det var nandrolon nivåene hans som var 1000 ganger høyere, ikke testosteronverdiene. Pat Arnold, som "oppfant" norandro produktene har uttalt at selv ved så små mengder som man kan få i forurensede tilskudd så kan man få så høye verdier.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Jørgen Ljungberg utestenges?
« #29 : 24. april 2006, 11:12 »
Joda, men at Hunter ble testet kun kort tid etter at han satte sprøyta med esterløs testo, og Jørgen kanskje flere timer etterpå. gjør ikke 10 ganger normalverdi til et lavt resultat.... Man kan tygge hele bokser med Tribulus og alle andre produkter som visstnok skal øke testoverdien og man vil nok aldri greie mer enn å øke nivået med mer enn desimalen 1...  what

Igjen synsing fra min side.. jeg kan ikke utregningen på slike ting.. Trist sak...           

Som nevnt i et annet innlegg så var det nandrolon. Så hvis han satte en sprøyte med det han trodde var esterløs testo, så var det nok i virkeligheten testoløs ester han satte...
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!