Skrevet av Emne: Hvor mye proteiner per shake?  (Lest 3771 ganger)

Utlogget Tronder'n

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Benzaholic...
Hvor mye proteiner per shake?
« : 17. mai 2006, 18:12 »
Har blitt fortalt at kroppen kun klarer å ta opp ca 30gram proteiner på en gang. Synes dette høres litt rart ut. Jeg veier ca 75kg og skal da ha i meg 150gram proteiner om dagen. Vanlig dose på shakene er jo 23gram. Betyr det at jeg må ta 6 shaker fordelt utover dagen, eller kan jeg ta dobble shaker 3 ganger om dagen?

Jeg spiser mye proteinrik mat. Dette er bare et hypotetisk spørsmål for å lære litt om kroppens opptak av proteiner! Kan jeg f.eks. ta en proteinshake rett etter et protinrikt måltid, eller vil det bare være bortkastet?
Høyde 168
Vekt 73 kg, mål 80kg
Benkpress 2RM 100kg
Trent i litt over ett år

Utlogget Kungen++

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Trainee
SV: Hvor mye proteiner per shake?
« #1 : 17. mai 2006, 18:48 »
Ta så mye som du kan 3 ganger om dagen, mer ville være et slit... At kroppen abre klarer å ta opp 30g proteiner om ganger r nok ikke helt riktig... Kroppen tar opp så den kan bygge opp musklene igjen, r nok en grense hvor mye men 30g r nok litt drøyt.
"What you have to do is plant your feet, bite down on your mouthpiece and say, 'Let's go.'”

Snart utdannet Treningsinstruktør! Wink

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Hvor mye proteiner per shake?
« #2 : 17. mai 2006, 20:28 »
Ta så mye som du kan 3 ganger om dagen, mer ville være et slit... At kroppen abre klarer å ta opp 30g proteiner om ganger r nok ikke helt riktig... Kroppen tar opp så den kan bygge opp musklene igjen, r nok en grense hvor mye men 30g r nok litt drøyt.

Hr du ik nok taztr på taztaturet til å skrive hele setningr? koz

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Hvor mye proteiner per shake?
« #3 : 17. mai 2006, 20:32 »
Har blitt fortalt at kroppen kun klarer å ta opp ca 30gram proteiner på en gang. Synes dette høres litt rart ut. Jeg veier ca 75kg og skal da ha i meg 150gram proteiner om dagen. Vanlig dose på shakene er jo 23gram. Betyr det at jeg må ta 6 shaker fordelt utover dagen, eller kan jeg ta dobble shaker 3 ganger om dagen?

Jeg spiser mye proteinrik mat. Dette er bare et hypotetisk spørsmål for å lære litt om kroppens opptak av proteiner! Kan jeg f.eks. ta en proteinshake rett etter et protinrikt måltid, eller vil det bare være bortkastet?

De 150 grammene skal jo ikke kun være fra proteintilskudd da! Det er ikkeno problem å få i seg 100 gram fra kosten, og du kan gjerne ta en shake med 50 gram etter trening.

Utlogget Tronder'n

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 39

  • Benzaholic...
SV: Hvor mye proteiner per shake?
« #4 : 17. mai 2006, 20:40 »
De 150 grammene skal jo ikke kun være fra proteintilskudd da! Det er ikkeno problem å få i seg 100 gram fra kosten, og du kan gjerne ta en shake med 50 gram etter trening.
Er klar over det. Derfor skrev jeg også at spørsmålet var hypotetisk! Har vel egentlig fått svar på spørsmålet mitt. Det jeg var usikker på var om kroppen benyttet f.eks alle 50gram proteiner i en shake, eller om den benyttet 30 og sendte resten i "potta".

Er det flere som har litt viten om dette?
Høyde 168
Vekt 73 kg, mål 80kg
Benkpress 2RM 100kg
Trent i litt over ett år

Utlogget Kungen++

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Trainee
SV: Hvor mye proteiner per shake?
« #5 : 20. mai 2006, 22:09 »
Hr du ik nok taztr på taztaturet til å skrive hele setningr? koz
Vis du snakker om abre eller r så kan jeg godt forklare hva det betyr og hvorfor hvis det er vanskelig å forstå for noen. Huh

abre = bare. Ganske logisk og skjønne sammen hengen og at dette er en skrivefeil.
r = er. En logisk msn forkortelse. Sier ikke mer. Deal

hvorfor? - Det går enten fortere, derfor det heter en forkortelse, eller så går det litt for fort.
Hvis dette plager deg bare si i fra så jeg kan rette på det, eller, ikke spør idiotiske spørsmål. what
"What you have to do is plant your feet, bite down on your mouthpiece and say, 'Let's go.'”

Snart utdannet Treningsinstruktør! Wink

Utlogget Kungen++

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

  • Trainee
SV: Hvor mye proteiner per shake?
« #6 : 20. mai 2006, 22:13 »
Er klar over det. Derfor skrev jeg også at spørsmålet var hypotetisk! Har vel egentlig fått svar på spørsmålet mitt. Det jeg var usikker på var om kroppen benyttet f.eks alle 50gram proteiner i en shake, eller om den benyttet 30 og sendte resten i "potta".

Er det flere som har litt viten om dette?
Har skjekka litt og virka som 45g om gangen vis du ikke tar Aminogen som kan hjelpe (Hvis jeg har fårstått riktig).
http://www.proteinfabrikken.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3480
"What you have to do is plant your feet, bite down on your mouthpiece and say, 'Let's go.'”

Snart utdannet Treningsinstruktør! Wink

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Hvor mye proteiner per shake?
« #7 : 20. mai 2006, 22:26 »
Har blitt fortalt at kroppen kun klarer å ta opp ca 30gram proteiner på en gang. Synes dette høres litt rart ut. Jeg veier ca 75kg og skal da ha i meg 150gram proteiner om dagen. Vanlig dose på shakene er jo 23gram. Betyr det at jeg må ta 6 shaker fordelt utover dagen, eller kan jeg ta dobble shaker 3 ganger om dagen?

Jeg spiser mye proteinrik mat. Dette er bare et hypotetisk spørsmål for å lære litt om kroppens opptak av proteiner! Kan jeg f.eks. ta en proteinshake rett etter et protinrikt måltid, eller vil det bare være bortkastet?

Kroppen tar rett og slett opp så mye den trenger. Det lureste for kroppsbygging er å ta flere små doser.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Hvor mye proteiner per shake?
« #8 : 21. mai 2006, 18:37 »
Vis du snakker om abre eller r så kan jeg godt forklare hva det betyr og hvorfor hvis det er vanskelig å forstå for noen. Huh

abre = bare. Ganske logisk og skjønne sammen hengen og at dette er en skrivefeil.
r = er. En logisk msn forkortelse. Sier ikke mer. Deal

hvorfor? - Det går enten fortere, derfor det heter en forkortelse, eller så går det litt for fort.
Hvis dette plager deg bare si i fra så jeg kan rette på det, eller, ikke spør idiotiske spørsmål. what

Forkortelser og msn/mobilspråk er mot forumets regler, så teknisk sett så kan du bli rapportert til moderator for å ikke skrive skikkelig, og retter du deg ikke etter det så blir du kanskje henvist til tenåringsforumet Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!