Skrevet av Emne: Competition SW "Ghetto Fights"  (Lest 4762 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #15 : 02. juni 2006, 22:14 »
Vel.. De som har trent så lenge setter låser både raskt OG teknisk bra, slik at man ikke får god tid til å tappe.. Noe som gjør at skaderisikoen for en som IKKE er erfaren og da IKKE kjenner igjen en teknisk god lås blir stor.... Smiley Du og Kira må gjerne komme med diverse forsøk på barnslige personangrep for meg, men jeg foretrekker å ha helsen i behold.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget GungFu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #16 : 02. juni 2006, 22:25 »
Har du tenkt å konkurrere Thyve ?

Peer Smiley
Well... Gung Fu is Gung Fu...

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #17 : 03. juni 2006, 00:32 »
Jeg kunne tenkt meg det, om det var noen som helst slags form for sikkerhet når det gjelder matching.. Wink Jeg har like mye i en ring med Jon Olav Einemo (for å sette det på spissen) å gjøre, som du har i en ring med Jerome LeBanner, fint lite mao.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget GungFu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #18 : 03. juni 2006, 01:13 »
Jepps, det kommer ann på hvor seriøst er dette er - om er det 'hardcore underground' eller blir det under mer kontrolerte former... Vi får smøre oss med tolmodighet og vente til Kira forteller mer om dette stevnet.

Peer
Well... Gung Fu is Gung Fu...

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #19 : 03. juni 2006, 09:02 »
Jepps, det kommer ann på hvor seriøst er dette er - om er det 'hardcore underground' eller blir det under mer kontrolerte former... Vi får smøre oss med tolmodighet og vente til Kira forteller mer om dette stevnet.

Peer

En turnering i _submission wrestling_ som annonseres på flere offentlige Internett-fora er nok ganske sikkert ikke så "hardcore underground".

Utlogget GungFu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #20 : 03. juni 2006, 09:33 »
En turnering i _submission wrestling_ som annonseres på flere offentlige Internett-fora er nok ganske sikkert ikke så "hardcore underground".

Jeg satte det 'på spissen' ved skrev det i gåseøyne Pål_t_er_geist Deal

Peer
Well... Gung Fu is Gung Fu...

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #21 : 03. juni 2006, 09:44 »
Jeg satte det 'på spissen' ved skrev det i gåseøyne Pål_t_er_geist Deal

Peer

Du må jobbe mer med tegnsettingen din før du prøver deg på slike språklige virkemidler.

Utlogget GungFu

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 185

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #22 : 03. juni 2006, 09:47 »
Du må jobbe mer med tegnsettingen din før du prøver deg på slike språklige virkemidler.

Er vi på vei i off-topic igjen rofl

Peer
Well... Gung Fu is Gung Fu...

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #23 : 03. juni 2006, 13:04 »
Vel.. De som har trent så lenge setter låser både raskt OG teknisk bra, slik at man ikke får god tid til å tappe.. Noe som gjør at skaderisikoen for en som IKKE er erfaren og da IKKE kjenner igjen en teknisk god lås blir stor.... Smiley Du og Kira må gjerne komme med diverse forsøk på barnslige personangrep for meg, men jeg foretrekker å ha helsen i behold.. Wink

Er uenig her faktisk, en erfaren utøver vil vite hvor grensa går og ikke rykke inn en leddlås. Har du sett mange hopper inn i en armbar og skyter hofta opp med engang for å skade mest mulig? ikke jeg ihvertfall....
Det er faktisk nybegynnere som ikke helt vet hvor grensa ligger som du må passe deg for!

Personangrep? hehe...at det finnes nok av unnskyldninger for å ikke delta kalles vel neppe for et personangrep! men hvis det såret deg så må jeg bare beklage thyve.... Smiley

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #24 : 03. juni 2006, 13:13 »
Jeg ble på ingen måte såret.. Wink Videre kan jeg nevne at en av de mer merriterte utøverne i Norge har ødelagt albuen min to ganger.. Tongue Fordi jeg ikke var sikker på om låsen satt eller ei... Så denne saken har nok to sider, minst, som så mangt annet.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #25 : 03. juni 2006, 13:33 »
Tap or snap, da vil jeg jo si at det var din feil, ikke hans.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #26 : 03. juni 2006, 13:37 »
Jeg skal prøve en gang til, sakte..

1) Jeg er relativt uerfaren, jeg har grapplet noen år nå, men ikke med like kvalifisert motstand til enhver tid, og den senere tiden har mye av grapplingen blitt akkompagnert av slag/strikes på bakken, noe som gjør det hele ganske anderledes, bottom line: lite erfaring med ren teknisk submission wrestling.

2) En erfaren utøver setter låser mye raskere og mer teknisk enn jeg er vant til... altså, låsene sitter saktere og uten "muskling" eller "krangling"...

DERFOR... er det uvant for en som er uerfaren å gå, i konkurransesammenheng, mot en som har tenkt å vinne og har langt mer erfaring...

Hvorvidt det var min eller hans feil vet for øvrig du absolutt ingenting om, så det kan du vel droppe å kommentere.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #27 : 03. juni 2006, 13:55 »
Det er bra du tok det sakte :p

Hvis du har holdt på såpass lenge så synes jeg det er litt rart at du ikke vet når låsen sitter...om du er usikker på om låsen sitter så er det bare å tappe? med mindre du har et veldig stort ego da Wink Men men....nå begynner vi å dra det litt langt

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #28 : 03. juni 2006, 13:57 »
Joda, på trening tapper jeg alltid om jeg tror en lås sitter, men i konkurransesammenheng kan man ikke tenke slik.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Competition SW "Ghetto Fights"
« #29 : 03. juni 2006, 14:06 »
Det er bra du tok det sakte :p

Hvis du har holdt på såpass lenge så synes jeg det er litt rart at du ikke vet når låsen sitter...om du er usikker på om låsen sitter så er det bare å tappe? med mindre du har et veldig stort ego da Wink Men men....nå begynner vi å dra det litt langt

Vel, jeg deltok selv i en SW-konkurranse for et par år siden, etter å ha trent shootfighting i noen få måneder. Man kan trygt si at jeg hadde lite der å gjøre, og var en forholdsvis sjanseløs kasteball i to kamper.

I den første kampen holdt albuen på å ryke til helheimen, fordi jeg unnlot å tappe på en figure four-lås som satt ganske godt. Dette var ikke fordi min betydelig mer erfarne motstander satt den for fort eller brutalt (han var snill, sånn sett), men snarere fordi jeg var ruset på adrenalin og irrasjonell nok til ikke å tappe i tide.

Hva skyldtes denne momentære og for mitt vedkommende sjeldne mangelen på rasjonalitet? Jo, manglende erfaring. Med tid lærer man når man skal tappe, og man lærer å skille pur smerte fra skadevarslende smerte. Adrenalingearet og kampklar må man jo alltid være når man bryter, hvis ikke ser jeg ikke vitsen i å melde seg på slike konkurranser. Jeg skal si meg enig i at Submission Wrestling er _forholdsvis_ ufarlig dersom man er litt edruelig, men det er feil å si at man ikke kan gå på en smell uansett hvor lite erfaring man har.

Merk at jeg slett  ikke mener at Thyve er så uerfaren og uklar for SW som jeg var den gangen (så langt, langt der ifra) - jeg uttaler meg på generelt grunnlag.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!