Skrevet av Emne: Kan man se det på en persons kroppsbygning at han er dopet?  (Lest 31324 ganger)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Jeg siterer fra http://www.dagbladet.no/sport/2006/06/02/467905.html:

"Norges beste sprinter, John Ertzgaard, deler ikke Ben Johnsons oppfatning om at 9,77 er en umulig tid uten å være dopet.

- Et trent øye ser veldig raskt om de er «på noe» eller ikke. Kroppsstrukturen til Powell og Gatlin er ikke slik som Ben Johnsons var. Ut i fra det jeg kan se, presterer de med naturlige kropper. Det er mulig å løpe på 9,77, sier Ertzgaard til Dagbladet.no."


Hvordan i all verden kan man se om en person er dopa eller ikke? Med mindre man ser det på overdrevent store bitch tits eller kviser, så skjønner jeg ikke helt hvor man kan se det... Kan noen opplyse meg?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Er en tråd om akkurat dette fra før, og konklusjonen der var nok at man aldri kan være 100% sikker Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Jeg siterer fra http://www.dagbladet.no/sport/2006/06/02/467905.html:

"Norges beste sprinter, John Ertzgaard, deler ikke Ben Johnsons oppfatning om at 9,77 er en umulig tid uten å være dopet.

- Et trent øye ser veldig raskt om de er «på noe» eller ikke. Kroppsstrukturen til Powell og Gatlin er ikke slik som Ben Johnsons var. Ut i fra det jeg kan se, presterer de med naturlige kropper. Det er mulig å løpe på 9,77, sier Ertzgaard til Dagbladet.no."


Hvordan i all verden kan man se om en person er dopa eller ikke? Med mindre man ser det på overdrevent store bitch tits eller kviser, så skjønner jeg ikke helt hvor man kan se det... Kan noen opplyse meg?

Det kan ikke noen se Wink
Bitch-tits trenger ikke å komme av aas engang, så det der er tull!

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Altså, tror ikke anadrol er tingen for sprintere, så det du sier om kviser og gyno er bare tull..
Disse bruker isåfall (vill gjetting fra min side) en form for bloddoping, uten å begrunne det mere.
Vil tro at det går å se om en person er dopet, ta feks. Johan Müleg ? på ski for noen år tilbake. Så ut som løper fra en annen verden, var lett å se at denne mannen hadde drukket noe annet enn sportsdrikke før treningen.
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Når du snakker om Anadrol, Raphaug.
Så ekstrem vannretensjon vil jo være en ganske god indikator på om du bruker aas, som du får av bla. dette stoffet Wink

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Sant det du sier Mr.Larssen, men la oss gå tilbake til topic, så den ikke sklir bort! Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sant det du sier Mr.Larssen, men la oss gå tilbake til topic, så den ikke sklir bort! Smiley
Det var jo et svar på topicen da Wink
Han spurte om man kunne se om en bruker aas, kraftig vannretesjon er en god indikator på det, selvom den ikke kan være 100% sikker.. Smiley

Utlogget Binais

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 190
  • Honnør: 462
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 190

  • Team Kaliber Gym KFK
Det var jo et svar på topicen da Wink
Han spurte om man kunne se om en bruker aas, kraftig vannretesjon er en god indikator på det, selvom den ikke kan være 100% sikker.. Smiley

Okey, trodde du siktet dirkete til mitt innlegg om drol, og ville starte en diskusjon ut ifra det! Tongue
Da trekker jeg tilbake det første jeg sa! Smiley
Member of Kaliber FKK
www.kalibergym.no



Bildeprofil

"The off season. What a fuckin' misrepresentation… I call it the growth season."

Konkurerende utøver i Athletic Fitness.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Disse bruker isåfall (vill gjetting fra min side) en form for bloddoping, uten å begrunne det mere.

Hmm.. Høres litt rart ut at en sprinter som er ute etter å bli eksplosiv skal bloddope seg. Men ikke vet jeg va bloddoping gjør med kroppen Smiley

Utlogget Molde

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Hmm.. Høres litt rart ut at en sprinter som er ute etter å bli eksplosiv skal bloddope seg. Men ikke vet jeg va bloddoping gjør med kroppen Smiley


Det er vel ikke bare snakk om sprintere, langdistanseløpere har jo ABSOLUTT bruk for mer blod. Mer blod=Mer oksygen til hjerte/lunger=mer utholdenhet..
Holder på, holder på. Bare vent!

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Det var snakk om sprintere..

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

utseendemessig kan man vel ikke være 100% sikker før personen ser ut som Ronnie Coleman  Doktor
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget hardworker

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sitat
Hmm.. Høres litt rart ut at en sprinter som er ute etter å bli eksplosiv skal bloddope seg. Men ikke vet jeg va bloddoping gjør med kroppen Smiley



I følge Treningslære pensumet på vgs idrett er bloddoping en metode der man for eksempel:
1. Tapper en viss andel av sitt eget blod  6 uker før konkurranse, for så og dypfryse det. Så produserer kroppen nye blodlegmer. Når man fører blodet tilbake før konkurranse (sprøyte) vil man derfor ha mange flere røde blodlegmer = mer Hemoglobin_ kan transportere mer O2 til muskelcellene. Gir en prestasjonsøkning på 2-4%.
2. Motta blod fra annen person med lik blodtype.
3.Kunstig hemoglobin.
4. Epo - stoff som øker produksjonen av røde blodlegmer i beinmargen. Kan øke prestasjonsevnen med opp til 15%
Hehe, har hatt eksamen i dag..

Men å øke O2 transporten vil ikke ha noe særlig for seg på 100 m sprint, siden det er en anaerob øvelse (dvs uten tilstrekkerlig O2).

Anabole sterioder vil på sikt fremme den maksimale muskelstyrken, og det er langt mer relevant for en sprinter.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Beste indikatoren på doping er å titte i resultatlistene til utøveren det dreier seg om.Der vil du se om progresjonen står i stil til de andre utøverne.

Ellers får jeg høre hver sommer at jeg er dopet,ja det er fint at det blir opplyst av "kyndig" personale.Jeg blir bare glad da(tar det som et komplement),fordi jeg må være så ufattelig mye bedre enn det jeg tror selv. Cheesy
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget oniko

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

Tror nok ikke man kan se det. Min mening er at man ikke kan beskylde noen for dopingbruk uten å være sikker på det - ihvertfall ikke bare begrunne det med utseende.

Mulig jeg er naiv, men jeg tror fortsatt man kan komme til topps uten å jukse  Gull
Schütze Nikko

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!