Skrevet av Emne: Doping i sykkelsporten...  (Lest 7174 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Doping i sykkelsporten...
« : 03. juni 2006, 14:28 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304693

Hushovd støtter Lance...  :Smiley Jeg lurer på hvorfor...

Ifølge en semiproff, så er dopingbruken i SEMI-proffenes rekker så utbredt, at flere ikke har råd til skikkelig transport mellom konkurransene.. alt a vpenger går til doping og administrering av det...

Påstand fra samme semiproff.. de 100 beste er GARANTERT dopet. Deal

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Doping i sykkelsporten...
« #1 : 03. juni 2006, 15:21 »
Slike ting er vanskelig å bevise,da det ligger mye teknologi bak for å skjule slike ting.
Jeg synes det er unødvendig å forfølge folk på denne måten uten tilstrekkelig med bevis.
Han har nå lagt opp,så det er vel umulig å finne ut noe nå.
Men sykkelsporten har vært gjenstand for enkelte store dopingsaker som er med på å forsterke dette intrykket på organisert dopingbruk i sporten,og det er med på å sverte de som gjør dette rene.Men toppidrett i dag er råttent,det er for mye penger og prestige i det,som gjør at folk går over lik for å oppnå seier.Desverre.
Derfor sier jeg,er man ikke tatt!er man ikke dopet. No no
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Doping i sykkelsporten...
« #2 : 03. juni 2006, 17:47 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304693

Hushovd støtter Lance... :Smiley Jeg lurer på hvorfor...

Ifølge en semiproff, så er dopingbruken i SEMI-proffenes rekker så utbredt, at flere ikke har råd til skikkelig transport mellom konkurransene.. alt a vpenger går til doping og administrering av det...

Påstand fra samme semiproff.. de 100 beste er GARANTERT dopet. Deal

Tror du Hushovd er dopet, siden du lurer på hvorfor han støtter lance?
Du faller ikke for fristelsen til å generalisere og stigmatisere nå da
?, akkurat slik mange gjør med styrkeløft.
Det har utvilsomt vært mye doping begge steder, men å komme med insinuasjoner mot Hushovd er ikke likt deg expedite...Du som pleier å være slik en fornuftig og rasjonell kar da.....

Kan godt ta mer på pm vi vettu..... ;-)
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
SV: Doping i sykkelsporten...
« #3 : 03. juni 2006, 18:06 »
Det er jo forståelig at WADA gjør alt for å ta Lance, de er vel ute etter samme effekten som de fikk da Ben Johnson ble "tatt" for doping. Skitne triks blir jo brukt fra begge sider.

Resultatet av all denne dopingjakten er vel egentlig mest dårlig omtale rundt enkeltpersoner og idretter generelt. Foreløpig er all dopingjakt i idretter med mye penger et håpløst arbeid. Testing på amatørnivå (f. eks testingen av styrkeløftere i Norge) er kjempebra, men der stopper det. De har ikke det minste sjanse per idag til å hindre utøvere med ressurser i å være dopa hele OL, vinne, og teste negativt. Om man stoler på utøvernes moral når det gjelder valget mellom ære, berømmelse og fet bankkonto, eller tap, er opp til en selv.

Heldigvis for dopingjegerne er de dyktige til å bruke media for å skape et intrykk av at de har kontroll, og er "på rett vei". Synd og unødvendig at de av og til sverter sporter og enkeltpersoner når de vet de er dopa, men ikke kan bevise det.

Det er jo dette som gjør doping så moro å diskutere... Ingen kan bevise noe Smiley

Thor Hushovd er norsk, ergo kan han ikke være dopet. Det sier seg selv. Han er et genetisk vidunder som ved hjelp av en oppvekst med brunost og melk fra Tine klarer å tråkke ifra dophuer fra skumle land.
question everything

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Doping i sykkelsporten...
« #4 : 03. juni 2006, 22:42 »
Tror du Hushovd er dopet, siden du lurer på hvorfor han støtter lance?
Du faller ikke for fristelsen til å generalisere og stigmatisere nå da
?, akkurat slik mange gjør med styrkeløft.
Det har utvilsomt vært mye doping begge steder, men å komme med insinuasjoner mot Hushovd er ikke likt deg expedite...Du som pleier å være slik en fornuftig og rasjonell kar da.....

Kan godt ta mer på pm vi vettu..... ;-)
Atter engang prøver du å lage et poeng ut av ingenting.. Wink Og vi trenger ingen PM-diskusjon, da du har null argumenter å komme med i denne sammenheng. generalisering er en menneskerett, og den dagen Hushovd og noen av syklistene i Touren er rene, den dagen fryser helvet over... Det er ikke mulig...  Nei, jeg har ingen egenerfaring, eller juridisk gylig bevis, men i motsetning til WADA, så trenger jeg ikke det heller. Smiley

Utlogget Ventura

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 636
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 636

SV: Doping i sykkelsporten...
« #5 : 03. juni 2006, 23:01 »
Herregud, hvor mange ganger tror dere ikke disse syklistene har blitt testet? Når man har vunnet så mye er det mange som prøver å ta han for doping, derfor blir han testet for alt.

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Doping i sykkelsporten...
« #6 : 03. juni 2006, 23:02 »
Honnør for den siste her Expedite  2thumbsup

Herregud, hvor mange ganger tror dere ikke disse syklistene har blitt testet? Når man har vunnet så mye er det mange som prøver å ta han for doping, derfor blir han testet for alt.

Hvis vi tenker på f.eks teamet til Lance Armstrong så har det vel en god del mer penger enn WADA så det skal vel ikke så mye til og utvikle en måte å komme seg gjennom dopingkontroller når du har ti ganger mer ressurser enn dem som utfører testene?
 Kardio Doktor
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Doping i sykkelsporten...
« #7 : 03. juni 2006, 23:10 »
Uten å ha noe bevis, på samme måte som de som påstår Hushovd og Co er dopet, så vil jeg komme med min mening - og det er at mange nok er dopet. Jeg tror imidlertid at det er mange av syklistene som sykler Tour de France som er dopfrie. Deriblant Thor Hushovd. Jeg tror på Hushovd, Moen, Koss, Ulvang, Dæhlie, Rui, Randen og Grethe Waitz. Blir faktisk ikke overasket om Lance Armstrong har vært ren heller, selv om jeg har en liten tvil angående han. Men troen på at han er ren er nok sterkere enn at jeg tror han har vært dopet. Tror det er mye som er mulig i utholdenhetsidrett. Se på kenyanerne og etioperne. Jeg tror ikke de er dopet, men de knuser resten av verden i langdistanseløping. Lance kan være sykkelens svar på friidrettens kenyanere.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Doping i sykkelsporten...
« #8 : 03. juni 2006, 23:14 »
Klart han kan!
Det er jo det som er fint med usubstansierte uttallelser og skitslenging, det trenger ikke være sant.... at jeg tror 4 av de du nevnte har urent mel i posen betyr faktisk INGENTING.. og forblir bare synsing fra min side.

FLERE rene i TDF?? såpass...

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Doping i sykkelsporten...
« #9 : 03. juni 2006, 23:16 »
Uten å ha noe bevis, på samme måte som de som påstår Hushovd og Co er dopet, så vil jeg komme med min mening - og det er at mange nok er dopet. Jeg tror imidlertid at det er mange av syklistene som sykler Tour de France som er dopfrie. Deriblant Thor Hushovd. Jeg tror på Hushovd, Moen, Koss, Ulvang, Dæhlie, Rui, Randen og Grethe Waitz. Blir faktisk ikke overasket om Lance Armstrong har vært ren heller, selv om jeg har en liten tvil angående han. Men troen på at han er ren er nok sterkere enn at jeg tror han har vært dopet. Tror det er mye som er mulig i utholdenhetsidrett. Se på kenyanerne og etioperne. Jeg tror ikke de er dopet, men de knuser resten av verden i langdistanseløping. Lance kan være sykkelens svar på friidrettens kenyanere.

Koss var dopa, så å bruke han navn sammen med rui og randen er på grensa til skandale..
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Doping i sykkelsporten...
« #10 : 03. juni 2006, 23:26 »
Koss var dopa, så å bruke han navn sammen med rui og randen er på grensa til skandale..
Ble Koss tatt med en positiv dopingprøve?Hørte ikke!Nei...Aldri Deal
Hva ryktebørs o.l.måtte si,han var ren..
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Doping i sykkelsporten...
« #11 : 03. juni 2006, 23:26 »
Jeg hører folk si Koss var dopet, men det føler jeg nesten bare har blitt fakta utifra at folk har synset det så lenge nå. Det er vel ingen som har bevis på dette? Er beviset at han var i dårlig form tre uker før OL 94 og deretter satte mange verdensrekorder? Eller er det andre faktorer som gjør at man har så sterk tro på at han var dopet?
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Doping i sykkelsporten...
« #12 : 03. juni 2006, 23:28 »
Jeg hører folk si Koss var dopet, men det føler jeg nesten bare har blitt fakta utifra at folk har synset det så lenge nå. Det er vel ingen som har bevis på dette? Er beviset at han var i dårlig form tre uker før OL 94 og deretter satte mange verdensrekorder? Eller er det andre faktorer som gjør at man har så sterk tro på at han var dopet?

Det finnes mange faktorer, mannen er ein kuk enkelt og greit,  tidligare var han ein dopa kuk.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Doping i sykkelsporten...
« #13 : 03. juni 2006, 23:31 »
Det finnes mange faktorer, mannen er ein kuk enkelt og greit, tidligare var han ein dopa kuk.

Takk til Mr. Benkpress for en klar og overbevisende dokumentasjon!

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Doping i sykkelsporten...
« #14 : 03. juni 2006, 23:31 »
La oss få høre om disse faktorene da. Jeg liker Koss selv om jeg ikke liker kuk. Var han derimot dopet så vil jeg selvsagt ikke like han lengre Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!