Skrevet av Emne: Utrolig historie fra VM Benkpress  (Lest 5273 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Utrolig historie fra VM Benkpress
« : 06. juli 2006, 02:39 »
Sjekk denne historien skrevet av David Holmberg på ett svensk fora 7.juni 2006.

Er det noen norske som så denne mannen det er snakk om? Han poserte visstnok med det Ungarske landslaget...  Grin

Utrolig historie!

----

När Amit kom hem från bänkpress-VM ringde han mig och berättade en historia som inte direkt var glädjande. Fredag eller lördagsmorgon under tävlingsveckan gick han ner för att äta frukost. Han träffade då en välklädd herre som gratulerade honom för hans fina insats någon av dagarna innan. Amit tackade honom och de började samtala. När Amit gick och satte sig för att äta följde mannen med och efter en stund frågade Amit honom vad han gjorde där då det var tydligt att han inte var lyftare eller ledare.

Mannen berättade att han var chef för ett stort företag som tillverkade anabola steroider och att han var på bänkpress-VM för att skapa kontakter. Amit trodde inte sina öron, ursäktade sig med att han var dålig på engelska och frågade igen vilket ärende mannen hade. Han fick samma svar igen och började känna ett stort obehag eftersom han satt vid samma bord och andra lyftare kunde dra felaktiga slutsatser av deras samtal. Mannen berättade också att han gjort liknande besök på handikapp-VM, och skulle vidare till Asiatiska Mästerskapen.

Amit ifrågasatte mannens tvivelaktiga moral och fick till svar att det var upp till lyftarna att avgöra om de villa köpa hans produkter eller inte, själv ansåg han inte att han begått något fel. Mannen påpekade också att alla lyftare använde anabola steroider och att det därmed var mer eller mindre ”okay”, även om idrottens lagar hävdar det motsatta. Amit sade då att han själv aldrig använt anabola steroider och att han tyckte att det var fusk. Amit gjorde sig sedan ett ärende upp till hotellrummet för att komma ifrån mannen.

När han kom till tävlingsarenan berättade han för Johnny Wiklund vad som framkommit i diskussionen och Johnny sammankallade IPFs styrelse. De gick och frågade mannen vad hans ärende var i tävlingsarenan, och de fick samma svar som Amit tidigare fått. Styrelsen kallade på polisen. När de kom till hallen sade de att inget kunde göras eftersom mannen inte sålt några otillåtna preparat. Han hade bara skaffat sig kontakter i olika länder och det var inte olagligt.

IPF valde då att avvisa mannen från arenan, men på hotellet fortsatte mannen att träffa lyftare och försöka sälja sina produkter. Mannen hade också vid den tidigare frukosten berättat att han inte hade några hormoner med sig, men han sökte lyftare att sponsra. Vinsten av detta var att lyftarna fick gratis hormoner mot att de sålde mannens produkter på hemmaplan. Det framkom också att hormonförsäljning inte på något sätt var olagligt i mannens hemland, Thailand.

Hur skall IPF gå tillväga för att motverka detta? Vad kan/vill förbundet göra för att dopningen inte skall sprida sig ytterligare i en redan drabbad idrott? När man hör historier av detta slag blir man nästan mörkrädd. Man förstår att SL på internationell nivå ligger väldigt långt efter bl.a. Sverige.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #1 : 06. juli 2006, 15:54 »
Helt utrolig  Shocked
Trodde ikke slikt foregikk i dag!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Bigmc

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 855
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 855

SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #2 : 06. juli 2006, 16:01 »
nei han der mannen traff jeg ikke. Tror ikke jeg hadde greid å holde meg like rolig som amit.  Grin

 
MÅL: 312,5 i benkpress

Jeg er benkpresser og stolt av det.
Benkpress er toppidrett

Utlogget Power.Tomren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 921
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 921

SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #3 : 06. juli 2006, 16:14 »
Utrolig historie. Skjønner ikke at det er mulig... Er det sant at hormontilskudd ikke er ulovlig i Thailand? Hadde jeg vært Amit hadde ikke fyren vært der lenge...
Loggbok



Giske Atletklubb

KB: XXX!
BP: XXX!
ML: XXX!

3. NM - 25. November 2006
2. KM - Møre og Romsdal - 13. Mai 2006

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #4 : 06. juli 2006, 17:03 »
forundre meg ikke i det hele tatt..

jeg vet om enkelte som drar/har dratt på div arangementer rundt om i europa for å knytte seg til kontakter slike som feks han duden der..
De jeg vet om som har gjort det trener ikke aktivt men skaffer "middler" til seg selv og selger endel for å finasiere egenbruk..



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #5 : 06. juli 2006, 17:06 »
Er det sant at hormontilskudd ikke er ulovlig i Thailand? Hadde jeg vært Amit hadde ikke fyren vært der lenge...

De selger alt mulig lovlig over/under evt vedsiden av disk (kall det hva du vil) på div apotek i thailand. Bla et meget effektivt slanke preparat som inneholder 50% amfetamin og 50% effedrin. Det er absolutt virkelig ikke å annbefale om du ikke vil se ut som en auswitch fange etterpå..

Verdt å merke seg at det er dødstraff å smugle narkotika til enkelte av nabolandene, mens den amf slankepilla selges lovlig innenlands..

Stakkars den som glemmer av at han/hun har det med seg om en skal krysse grensa LOL..



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #6 : 06. juli 2006, 21:22 »
De selger alt mulig lovlig over/under evt vedsiden av disk (kall det hva du vil) på div apotek i thailand. Bla et meget effektivt slanke preparat som inneholder 50% amfetamin og 50% effedrin. Det er absolutt virkelig ikke å annbefale om du ikke vil se ut som en auswitch fange etterpå..

Verdt å merke seg at det er dødstraff å smugle narkotika til enkelte av nabolandene, mens den amf slankepilla selges lovlig innenlands..

Stakkars den som glemmer av at han/hun har det med seg om en skal krysse grensa LOL..



Minner meg litt om filmen Vennskapets pris...
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #7 : 06. juli 2006, 21:25 »
Minner meg litt om filmen Vennskapets pris...

hø?
den har jeg ikke sett...
e den verd å se?


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #8 : 06. juli 2006, 21:27 »
De selger alt mulig lovlig over/under evt vedsiden av disk (kall det hva du vil) på div apotek i thailand. Bla et meget effektivt slanke preparat som inneholder 50% amfetamin og 50% effedrin. Det er absolutt virkelig ikke å annbefale om du ikke vil se ut som en auswitch fange etterpå..

Verdt å merke seg at det er dødstraff å smugle narkotika til enkelte av nabolandene, mens den amf slankepilla selges lovlig innenlands..

Stakkars den som glemmer av at han/hun har det med seg om en skal krysse grensa LOL..



En jeg kjenner brukte mye penger på diverse tilskudd i Thailand, men da han fikk vite at han skulle mellomlande i Singapore så ble alt dritten igjen i Thailand, en del penger rett i dass der. Men ellers kan det jo være noe for bolerne og dra på en 12 ukers byggeferie i Thailand da, bo billigt, spis billigt, billige "kosttilskudd" og så kommer du hjem med bra tan. Pre-Contest Holiday kan de kalle det Wink
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #9 : 06. juli 2006, 21:33 »
hø?
den har jeg ikke sett...
e den verd å se?


Nja, det er jo drama da så kanskje litt kjedelig. Men handler om 3 kompiser som er på ferie i Thailand. De røykte hasj eller hva det nå var der. Han ene kompisen hadde bestemt seg for å bli i landet og studere apekatter. De 2 andre dro hjem. Litt senere fikk de beskjed om at kameraten deres hadde blitt dømt til døden for bruk av narkotika. Enten det eller at de 2 kameratene kom tilbake og tjente 6 år i fengsel hver...
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Power.Tomren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 921
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 921

SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #10 : 07. juli 2006, 01:23 »
Haha, sjuke saker!
Loggbok



Giske Atletklubb

KB: XXX!
BP: XXX!
ML: XXX!

3. NM - 25. November 2006
2. KM - Møre og Romsdal - 13. Mai 2006

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #11 : 07. juli 2006, 16:09 »
Nja, det er jo drama da så kanskje litt kjedelig. Men handler om 3 kompiser som er på ferie i Thailand. De røykte hasj eller hva det nå var der. Han ene kompisen hadde bestemt seg for å bli i landet og studere apekatter. De 2 andre dro hjem. Litt senere fikk de beskjed om at kameraten deres hadde blitt dømt til døden for bruk av narkotika. Enten det eller at de 2 kameratene kom tilbake og tjente 6 år i fengsel hver...

Tipper han ene ikke har lyst, og han andre er en som holder moralprekener for han som ikke vil. Så til slutt sier han som ikke har lyst: "Come on, lets do this thing"   Cheesy
Back From the Dead...

... or something like that.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #12 : 07. juli 2006, 19:08 »
Tipper han ene ikke har lyst, og han andre er en som holder moralprekener for han som ikke vil. Så til slutt sier han som ikke har lyst: "Come on, lets do this thing" Cheesy

Ikke dårlig gjettet, but your wrong. Wink
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget DangerMouse

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 618
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 618

  • The secret of steel - Its heavy!!!
SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #13 : 07. juli 2006, 20:41 »
Forunder meg ikke. Med så mye penger innvolvert, og uheldigvis så mange drittsekker i denna verden så forundrer det meg ikke.

Litt synd at han ikke ble kasta i bur da Angry
En ting er folk som vil ha greiene, men å kjøre på som en innpåsliten telefonselger... >:Devil I tell you, evil >Cheesy
Min treningslogg - sterke saker
BILDER - Ta en titt Smiley
Maks per 5.7.2006    Mål til jul 2006
---------------------------------------------
KB:  170 kg (180kg)      200 kg
BP:  150 kg (165kg)      170 kg
ML:  170 kg  MÅL NÅDD 200 kg

Er dette mulig? Klart det er Grin

Utlogget Nickname

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 511
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 511

  • Relativt anonym
SV: Utrolig historie fra VM Benkpress
« #14 : 08. juli 2006, 17:55 »
Skal være rimelig dumdristig hvis man prøver å overtale vektløftere til noe, angående ett så følsomt tema... Når noen har holdt seg unna slikt  hele karrieren fordi de vet det er dumt, så kommer en idiot å plager dem med det rett opp i trynet. Skulle tvunget han på benken, hevet på 350 kg å løftet det av statiet...
Back From the Dead...

... or something like that.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!