Skrevet av Emne: Hjelp med høstens treningsopplegg  (Lest 809 ganger)

Utlogget Thrusthamster

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hjelp med høstens treningsopplegg
« : 18. juli 2006, 19:02 »
Hei, dette er faktisk det første innlegget mitt her på forumet.
Tidligere treningserfaring: Har trent siden 5. klasse (går VKII om noen måneder), trent aktivt siden ungdomsskolen og halvseriøst på VGS. Har trent styrke de siste årene, men nå vil jeg satse mer på utholdenhet og utholdende styrke.
Siden mars har jeg trent med marinejeger.no sitt program, men måtte stoppe på grunn av frykt for belastningsskader og mangel på tid. Egentlig skulle jeg gjøre det ferdig i ferien, men da forsvant tiden igjen.

Jobber nå i en lukrativ sommerjobb, og har planer om å kjøpe meg noe treningsutstyr. Meldemskapet i S.A.T.S er sagt opp, så det eneste jeg har akkurat nå er vekter (hantler) med nok til 20 kilo på hver stang. Har tenkt til å kjøpe meg heavybag (vet egentlig ikke helt hva det heter på norsk), chin-up-stativ og kanskje noen sånne stenger til å ta armhevinger med.

Så, spørsmål nummer 1:
Jeg har tenkt til å trene med heavybagen en halvtime hver morgen før jeg drar på skolen, løpe 1 mil 3 ganger i løpet av uka og kanskje litt kosesykling i helgene. Kosesykling = 2 mil på 1 time på treningssykkel, ikke veldig høy vanskelighetsgrad. Altså, ikke helt hardkjør, ikke helt oppvarming.
Jeg har faktisk aldri løpt 1 mil, har løpt 8 km, som går uten noen problemer, så jeg er ganske sikker på meg selv der. Det jeg lurer på er om syklingen i tillegg blir litt for mye? Det siste jeg vil er å overtrene.

Spørsmål nummer 2:
Med dette opplegget og skolen i tillegg, så får jeg problemer med å presse inn overkroppstrening (sit-ups, push-ups og pull-ups). Har 4 timer på meg om ettermiddagene før jeg må sove (trenger mye søvn), og minst 2 av de vil jeg bruke på skole. 1 time går til middag. Noen forslag?

Spørsmål nummer 3:
Jeg har problemer med å gjøre sit-ups. Gjøre nok sit-ups. Har holdt på med det siden jeg begynte å trene, og når jeg gjorde MJK-programmet så klarte jeg å få gnagsår nederst på korsryggen etter sit-upstrening. Har dere noen alternative øvelser jeg kan gjøre rundt i huset?

Spørsmål nummer 4:
Noen forslag til ryggtrening?

EDIT:
Har aldri vært noe god på kosthold, hvis dere kunne komme med noen ting jeg må huske på så hadde det vært snilt. Vennligst med eksempler (havregryn har jeg spist om morgenen før, men hver gang jeg gjør det over lengre tid ender jeg opp med å brekke meg), siden jeg ikke har snøring på hva som inneholder trege karbohydrater f. eks.

Tusen takk til de som kan hjelpe.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!