Skrevet av Emne: Benk NM  (Lest 12311 ganger)

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

SV: Benk NM
« #45 : 07. august 2006, 02:49 »
Ja.

Utlogget vamonos

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 116

  • 91 kg and increasing!
SV: Benk NM
« #46 : 07. august 2006, 03:07 »
Er det slik at alle bruker skjorte, eller er det noen barskinger som løfter uten?
Lift heavy or go home!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Benk NM
« #47 : 07. august 2006, 09:10 »
Er det slik at alle bruker skjorte, eller er det noen barskinger som løfter uten?

Det er vel en og annen idiot som gjør det, men det er ikke mange av dem. De fleste styrkeløftere er rimelig intelligente.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Benk NM
« #48 : 07. august 2006, 10:52 »
"Barskingene" som løfter uten er ofte på sisteplass og skryter av at de hadde blitt topp3 om de løftet med skjorte.... :Smiley
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Benk NM
« #49 : 07. august 2006, 10:58 »
"Barskingene" som løfter uten er ofte på sisteplass og skryter av at de hadde blitt topp3 om de løftet med skjorte.... :Smiley

Utstyrsfri løfting er for tapere! Det sa min mor.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Benk NM
« #50 : 07. august 2006, 12:58 »
"Barskingene" som løfter uten er ofte på sisteplass og skryter av at de hadde blitt topp3 om de løftet med skjorte.... :Smiley


 
Finn fem feil.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

SV: Benk NM
« #51 : 07. august 2006, 13:26 »
uhm?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Benk NM
« #52 : 07. august 2006, 13:34 »
uhm?

Det er fullt mulig å vinne NM uten skjorte, hvertfall i ungdom\ junior klassene...Å det er barskt...Røper sikkert at jeg ikke er noen fan av skjorta på ett generelt basis....
Finn fem feil.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
SV: Benk NM
« #53 : 07. august 2006, 14:27 »
Ja de fleste løfter med skjorte.

Desverre er det noen som nesten ikke får noe ut av den ofte av tre grunner:
- Ikke sterke nok i toppen av løftet
- Lite trening med skjorte, kloss, kjetting eller gummistrikker
- Litt for gammel modell, utslitt modell eller for stor modell.

Uansett bør du prøve, det er moro å løfte tungt.

2strong

  • Gjest
SV: Benk NM
« #54 : 07. august 2006, 22:52 »
"Barskingene" som løfter uten er ofte på sisteplass og skryter av at de hadde blitt topp3 om de løftet med skjorte.... :Smiley


Du tar feil... "Barskingene" er de som forteller om hvor mye de kunne løftet hvis de meldte seg på et stevne, men velger å avstå pga skjorta.

Mange av disse tar jo mere enn de som konkurrerer med skjorte uansett, så hvorfor de ikke melder seg på skjønner jeg ikke ?
Må nok være av medlidenhet til de som bruker skjorte, slik at de ikke føler seg svake når en uten slår de ?  what

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Benk NM
« #55 : 08. august 2006, 01:20 »
Du tar feil... "Barskingene" er de som forteller om hvor mye de kunne løftet hvis de meldte seg på et stevne, men velger å avstå pga skjorta.

Mange av disse tar jo mere enn de som konkurrerer med skjorte uansett, så hvorfor de ikke melder seg på skjønner jeg ikke ?
Må nok være av medlidenhet til de som bruker skjorte, slik at de ikke føler seg svake når en uten slår de ? what

Skulle vært to paralelle NM, en for utstyrs-sympatisører, og en for de som bare har lyst å løfte raw!
Alle som har litt vikingblod i seg tror jeg ville stilt på det sistnevnte, selv om resultatet hadde blitt endel nedjustert...snakka med Harald Haug. i dag, han hadde "bare" 190 (110kg åpen klasse) uten skjorte, men hadde rundt 240 med...han syns det var latterlig selv...
Finn fem feil.

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
SV: Benk NM
« #56 : 08. august 2006, 02:04 »
Det er fullt mulig å vinne NM uten skjorte, hvertfall i ungdom/junior klassene

Joda, det er lov å betale med småpenger selv om det finnes lapper Smiley

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

2strong

  • Gjest
SV: Benk NM
« #57 : 08. august 2006, 02:37 »
Skulle vært to paralelle NM, en for utstyrs-sympatisører, og en for de som bare har lyst å løfte raw!
Alle som har litt vikingblod i seg tror jeg ville stilt på det sistnevnte, selv om resultatet hadde blitt endel nedjustert...snakka med Harald Haug. i dag, han hadde "bare" 190 (110kg åpen klasse) uten skjorte, men hadde rundt 240 med...han syns det var latterlig selv...

Alle som ikke har ambisjoner om å stille internasjonalt ville deltatt på det "raw" stevnet.
Tror Benk-NM er stort nok som det er ?
Det siste vi trenger er å dele det opp i to grupper der vi har en "hobbyløfter" kategori og en åpen kategori.

De som har lyst til å konkurrere her hjemme på berget og løfte raw, får starte sitt eget forbund, er ikke værre enn det.
Høres ut som det er mange som er imot utstyret også, så tror ikke det skal stå på rekrutteringen !?  Smiley

Hva som er så "viking" med å løfte uten skjorte skjønner jeg heller ikke. Mere behagelig og mindre sjanse for å få stanga i kjeften !? Vil kalle det mere FuFu enn viking jeg.  Wink

Ser heller ikke hva som er latterlig med å ha 190 uten og 240 med.
Alle vet jo at skjorta hjelper endel hvis man trener på det og 240 er jo ikke akkurat en latterlig vekt ( ikke 190 heller ). Synes han du nevner burde vært stolt av at han har greid å fått 50kg på skjorta jeg... Er langt fra alle som får til det.

Med slik flott løfting vil han sikkert få andreplass på årets NM ( selv om det ikke var lov å bruke skjorte også Wink ) !?  Smiley

Mesterinne

  • Gjest
SV: Benk NM
« #58 : 08. august 2006, 09:20 »
Denne tråden handler om NM benkpress, og ikke utstyrsdiskusjon. Utstyrsdiskusjonen kan taes i egen tråd.  Offtopic

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
SV: Benk NM
« #59 : 08. august 2006, 11:46 »
Denne tråden handler om NM benkpress, og ikke utstyrsdiskusjon. Utstyrsdiskusjonen kan taes i egen tråd. Offtopic

Sorry...
Jeg er egentlig ikke så veldig engasjert i diskusjonen, syns det er konge at styrkeløftmiljøet\benkpress\strongman miljøet vokser, jeg håper det vil bare ta mer av, å jeg skal ikke være den som bremser noe som helst!
Gleder meg til å se resultatene fra NM, håper det blir mye spreke resultater, og at vi ser nye talenter vise seg fram!
Det eneste jeg kan se som positivt når det angår skjorta (bare for å skryte litt, ikke for diskusjonens del), er at ungdommer som trener med skjorta i sine spede tenår er kanksje mer sannsynlig å se i mange år fremover, nettopp fordi de invisterer mye penger (for en tenåring å være), å mye tid\energi for å trene med skjorta...De såkalte "talentene" forutsier Einar G. en tidlig "pensjon", det tror jeg han mye rett i. De "invisterer" ikke så mye mer enn å løfte fordi det er gøy (påstand), da er ikke motivasjonen for en langsiktig satsning like stor som de som tidlig er oppfostret på slitet og disiplinen det er å trene med utstyr (ikke alle har like gode forutsetninger av å være i ett miljø der det er lett å få hjelp, noen må trekke i en hel masse tråder for å få gjennomført sine skjorteøkter...)
Vi er i ett brytningspunkt når det gjelder benkskjorta, det var sikkert litt misnøye når mark\bøy drakter ble introdusert, men jeg tipper at med tiden vil nok også denne "diskusjonen" forvitre, å det vil bli helt naturlig  :Smiley
Jeg er dypt imponert over alle de som legger seg i selen å ofrer tid å krefter for å bli flink med skjorta, det har jeg aldri gjort selv, så det er vel kanskje jeg som er "svarteper"...  Ohmy
Resultatene er ikke noe mindre imponerende om det er med skjorte, men det er en egen "kategori" -"skjorteresultater"...
Ønsker alle som skal løfte på NM lykke til, husk å varme opp!!!  Wink
Finn fem feil.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!