Skrevet av Emne: Heia Israel!  (Lest 16478 ganger)

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #30 : 29. juli 2006, 09:51 »
Selvsagt har jeg en partiskhet, som de fleste andre, ingen evner å være objektive i noen situasjon J.J.S, det vet jo du like godt som meg.. Dine litt barnslige forsøk på å være ironisk blir bare litt for.. tja.. barnslige. Poenget her er at kunnskap om konflikten for mange i Norge dreier seg om "Israel er slemme, alt palestinerne gjør blir rettferdiggjort av dette"... Det blir selvsagt ikke riktig, og det er betegnende når jeg, som ligger relativt moderat mot sentrum av konfliktbildet blir fremstilt som en ekstremist av slike som J.J.S, samtidig som mennesker som tydeligvis mener at Hizbollahs handlinger er rettferdiggjorte og at terroranslag mot sivile som primærvirkemiddel er en god ting, så lenge målet er Israel.. Mediebildet er  skeivt, informasjonsflyten, spesielt i europa, er skeiv.. og det et trist.


Når det gjelder kjemiske våpen må dere selvsagt gi meg kilder som IKKE er libanesiske gråtekoner, uavhengige kilder, gjerne mer enn en halv, ville selvsagt vært fint. Nå er det ikke slik at Israel er uskyldsrene og ikke har noen svin på skogen, og dette KAN være et av dem.. problemet er bare at Israel er skyldig, selv om de enn måtte bevise det motsatt i de fleste tilfeller... det var ingen som snakket om tragisk uhell når det gjaldet FN-basen, men i stedet ble det fra første sekund fokusert på "hvorfor gjorde Israel dette"..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
SV: Heia Israel!
« #31 : 29. juli 2006, 09:54 »
Vel, det begynner jo å bli påfallende mange av disse "tragiske uhellene", da Wink

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #32 : 29. juli 2006, 09:56 »
Tja, i en krig ER det mange tragiske uhell, og de fleste land kommer "unna" med langt FLER tragiske uhell.. Amerikanske soldater har langt flere slike uhell i Irak, britiske soldater har langt flere, det understreker bare poenget mitt om en øyensynlig dobbeltmoral.. noe som igjen, er trist..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Heia Israel!
« #33 : 29. juli 2006, 10:01 »
Trist at folk ikke kan forstå at dette med FN var et hendelig uhell. Javel posten har stått på samme sted i 10-15 år, var avmerket på kart og man ble oppringt 10 ganger om samme sak, men det var et uhell selvfølgelig. Et 10 timer langt hendelig uhell. Alltid skal folk ta Israel.
 what 
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #34 : 29. juli 2006, 10:31 »
Igjen fremstiller folk det en hel del enklere enn det faktisk er.. Området rundt var befested med forskjellige hizbollahstillinger, disse ble bombet i 10 timer... At _en_ robot ble sendt ut av kurs er et hendelig uhell, og ingenting tyder på noe annet.. Igjen viser J.S.S akkurat hvilke holdninger jeg sikter til.. Israel har da absolutt ingenting å tjene på å gi ordre om å bombe FN-stillinger, hva skulle motivere Israel til å gjøre noe slikt? Anklagen er absurd og viser den dobbeltmoralen som ligger til grunn for humoren til slike som J.S.S..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

silentk

  • Gjest
SV: Heia Israel!
« #35 : 29. juli 2006, 11:10 »
Sammenlikner du situasjonen i Libanon med den i Irak? Det er ganske naturlig at det er langt flere uhell mtp. at det er et par hundre tusen allierte soldater der.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Heia Israel!
« #36 : 29. juli 2006, 11:26 »
Denne fra JJS tar Thyve`n litt på kornet Smiley


Sitat
Støtter ellers alle Hr.Thyves innlegg i sin helhet der han på en saklig, faktabasert og ikke-emosjonell måte kun påpeker fakta i denne saken. Det er gledelig at noen kan ha litt kjølig distanse til slike ting, slik at følelsene ikke tar overhånd. JEg synes ikke det ligger noen slags partiskhet i det som skrives fra hans side, så der skyter dere skivebom-som kritiserer ham. Dere som kritiserer ham er søte små barn som ikke vet bedre. Klappe_på_hodet_og_smile_til_dere
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #37 : 29. juli 2006, 11:38 »
Tja, folk må gjerne ironisere og prøve å være morsomme.. Smiley Det faktum at de ikke klarer å argumentere på saklig vis.. tar vel dem selv på kornet, om man skal bruke et slikt uttrykk..

"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #38 : 29. juli 2006, 11:39 »
Sammenlikner du situasjonen i Libanon med den i Irak? Det er ganske naturlig at det er langt flere uhell mtp. at det er et par hundre tusen allierte soldater der.

Hvis du tror at jeg er så dum at jeg IKKE mente prosentvis...vel, trenger jeg kommentere det ytterligere? Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #39 : 29. juli 2006, 12:08 »
http://www.nettavisen.no/verden/article695644.ece



http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=21786_Canadian_General-_UN_Observer_Post_Used_By_Hizballah&only
Sitat
Retired Canadian Major General Lewis Mackenzie was interviewed on CBC radio, and had some very interesting news about the UN observer post hit by Israeli shells; the Canadian peacekeeper killed there had previously emailed Mackenzie telling him that Hizballah was using their post as cover. (Hat tip: Isadore.)
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Jupac13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: Heia Israel!
« #40 : 29. juli 2006, 13:15 »
http://www.youtube.com/watch?v=M5PPc1fQSM8&search=israeli%20terror

Israelsk reklame mot terror Tongue

men hvorfor er det bare en palestiner som blir vist i reklamen?

hvorfor ikke en av disse israelerne også, er ikke disse terrorister?

http://www.youtube.com/watch?v=tW1-_JmXQt0&search=israeli%20terror

http://www.youtube.com/watch?v=ciHRtSwzV-k&search=Israel%20terror

http://www.youtube.com/watch?v=5cH5ZB4fTsE&search=Israel%20terror%20


Og når vi først var inne på det med "importerte jøder", så kan vi jo se på denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=NdkfYrYkpas&search=Israel%20terror%20

er et par statsministere som som er importerte ja biggrin


PS: Advarer mot sterke bilder i noen av klippene.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #41 : 29. juli 2006, 13:34 »
Man kan komme med grusomme bilder og videoklipp fra begge sider av konflikter til neste uke om det er ønskelig Jupac.. men gjør det annet enn å skape steilere fronter og gjøre dette til nok en populistdiskusjon...?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Heia Israel!
« #42 : 29. juli 2006, 13:47 »
Jeg skal holde meg unna selve diskusjonen, men kaster inn følgende påstand:

Verdens 5 største militærmakt, med verdens beste etteretningsvesen som samtidig bruker gode kikkerter og måloppdagingsutstyr visste MEGET GODT hva de gjorde da de beskjøt FN-op'en.

Israelske styrker vet hva som er i hvert minste skur på den grensa, og når de blå hjelmene begynte å flagre mellom granatene, så fortsatte de å skyte fra stridsvognene.

Å påstå at det var et uhell blir for dumt. Spesielt da det er pekt på grunner til at Israel ikke har hatt sans for FN sin "grensekontroll" av de hvite mercedesene...

Morsomt også at USA innbilelr seg at en FN-resolusjon vil hjelpe... Israel er kjent for å gi fullstendig blaffen i FN-resolusjoner.

Ingen retorikk kan gjøre mine utsagn falske.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #43 : 29. juli 2006, 13:55 »
Tja, du vet like godt som meg at alt fra en _eneste_ soldat med et personlig hat mot FN, produksjonsfeil, kommunikasjonsfeil og relativt mange andre faktorer kan spille inn i et slikt grusomt uhell.. Det at du vil forlede de uvitende til å tro at siktemidler og våpensystemer er ufeilbarlig GJØR at dine utsagn er falske.. Smiley

Jeg spør igjen.. HVA skulle være Israelske styresmakters motivasjon for å gjøre noe slikt bevisst..?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Heia Israel!
« #44 : 29. juli 2006, 17:26 »
"Retired Canadian Major General Lewis Mackenzie was interviewed on CBC radio, and had some very interesting news about the UN observer post hit by Israeli shells; the Canadian peacekeeper killed there had previously emailed Mackenzie telling him that Hizballah was using their post as cover. (Hat tip: Isadore.)"

Hallo. "Retired Major" ja. Og hvorfor retired? Jo! Fordi både han og pissekeeperen har Israelske tippoldefedre. CASE CLOSED!
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!