Skrevet av Emne: Heia Israel!  (Lest 16276 ganger)

Utlogget J.JohnSvenøen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 81

SV: Heia Israel!
« #60 : 30. juli 2006, 18:51 »
Göebbels, Komiske Ali og Hr.Thyve Wink Til og med Hr.Thyve vet når han kjemper en tapt kamp, selv om hans enorme selvtillit kombinert med en total mangel på selvinnsikt nok til tider gir parodiske utslag... Grin


Pressemelding fra Israels ambassade vdr de 37 drepte barna i dagens bombing;

"Israel avviser på det sterkeste at det var tilsiktet å drepe de 37 barna-det virkelige målet var en FN-bil som kjørte forbi i stor hastighet"
Medlem av foreningen for å bevare foreninger

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Heia Israel!
« #61 : 30. juli 2006, 19:12 »
Det som er tristest er jo den siviliserte verdens totale unfallenhet i forhold til de Israelske overgrepene som har foregått i årtier !
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Heia Israel!
« #62 : 30. juli 2006, 19:55 »
Pressemelding fra Israels ambassade vdr de 37 drepte barna i dagens bombing;

"Israel avviser på det sterkeste at det var tilsiktet å drepe de 37 barna-det virkelige målet var en FN-bil som kjørte forbi i stor hastighet"
rofl Det beste du noensinne har skrevet Svenøen... Wink

andreassk

  • Gjest
SV: Heia Israel!
« #63 : 30. juli 2006, 20:10 »
Dog Thyve skriver bra, tror jeg fortsatt jeg beholder Palestinasjerfet mitt.

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

SV: Heia Israel!
« #64 : 30. juli 2006, 21:44 »
Det er for meg utrolig at noen kan sympatisere med Israels krigspolitikk, med mindre de ikke bor i Israel og er offer for israelsk propaganda. Siden 1948 har Israel systematisk brutt menneskerettighetene, genevekonvensjonen og folkeretten. De har begått grusomme krigsforbrytelser uten å ha blitt stilt til ansvar. Usa har effektivt gjort FN handlingslammet ved å legge ned veto mot alle resolusjoner som fordømmer Israels politikk.

Bombingen i Quana i dag er trist, samme landsby ble også i 1996 bombet av Israel og 120 sivile ble drept. Da var det en FN-leir ( Fijis hovedkvarter ) som ble rammet. Over 1000 sivile hadde søkt tilflukt i FN-leiren. Israel styrte artilleriilden målrettet mot brakkene der de sivile holdt til.

Israels bombing de siste ukene fører bare til større hat og flere fiender, og man beveger seg enda lengre bort fra et håp om fred.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #65 : 30. juli 2006, 22:02 »
Tja.. Grunnen til at jeg "støtter" Israel, uten at det dermed er slik at jeg forsvarer de ugjerninger som også blir begått på Israelsk side, både av bevisste handlinger og "hendelige uhell" som noen over her ironiserer over.. Kan man vel finne i bøker som "the case for israel" av Dershowitz og min bakgrunn. Jeg har alltid interessert meg for Israel/midtøstenproblematikken, og har siden ung alder lest mye og prøvd å sette meg inn i situasjonen.. Derfor synes jeg det blir trist at man mener at jeg er "blindet av subjektivitet" fordi jeg mener at Israel skal ha rett til å forsvare seg. Akkurat som jeg synes det er trist at mange i stedet for å diskutere de problemene som eksisterer skal konkurrere om å finne de blodigste bildene for å bruke i propagandaøymed.

Konflikten i midtøsten er en utrolig infløkt konflikt og jeg, minst av alle, skal påstå at jeg vet alt og kan alt om denne, jeg liker dog å tro at jeg har en litt dypere innsikt enn den "jevne" mann i gata her hjemme i Norge. Problemet slik jeg ser det er at dette på ingen måte er en situasjon der Israel gjør alt det gale og alt det gale den andre parten gjør er kun en følge av dette.. En slik retorikk bidrar ikke til stort annet enn å demonisere Israel og heltegjøre motparten, noe som polariser bildet av situasjonen.

Mer spesifikt kan man selvsagt si at Israel overreagerer i mange tilfeller i den pågående konflikten, spesielt om man ser alt isolert sett. Likevel må man også være i stand til å se de lange og store linjene i konflikten. Et godt eksempel er f.eks Hamas og PLOs intensivering av terror før hvert eneste Israelske valg fra 1948 og frem til i dag.. De fleste av oss forstår hva som skjer når "erkefienden" initierer intensive terrorfronter i kort tid før et valg.. er det de liberale og moderate som vil ha fred som da får stemmer? Eller er det de mer høyreorienterte som da får stemmer? De som taler om kompromissløshet og en sterk hånd...? Hvorfor gjør da palestinerne dette? Påstår jeg at den jevne palestiner IKKE vil ha fred? Nei, selvsagt ikke.. men endel fanatikere, av både religiøs og politisk art, i toppskiktet (både religiøst, politisk og økonomisk) på "arabisk side" i regionen har et bestemt syn som involverer at det ikke skal eksistere et Israel.. Disse forlenger lidelsene til både den jevne Israeler OG den jevne Palstiner, fordi de kjemper for rigide idealer og står for en kompromissløshet de har til felles med høyresiden de hjelper i ethvert valg.. Som man kanskje kan forstå er ikke konflikten så enkel at man kan si "Israel har et sterkt og avansert militærapparat, derfor er de den slemme"..
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget Nero

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

SV: Heia Israel!
« #66 : 30. juli 2006, 22:30 »
Jupac13, Maui, Silentk, G.G, J.JohnSvenøen, JanB:

Slapp av, gutter!

Noe sier meg at det ikke ville bli mer fred i Midt-Østen om dere hadde styrt der.

Hva med å skrive litt om hvordan det kan bli fred, ikke bare om hvem som har ansvaret for at det ikke er det? Barak sitt forslag har f.eks. blitt nevnt.

Vennlig hilsen
Nero

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Heia Israel!
« #67 : 30. juli 2006, 23:37 »
Israel godtar 48-timers våpenhvile


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124939
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Jupac13

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

SV: Heia Israel!
« #68 : 30. juli 2006, 23:41 »
Hadde neppe vært mer fred i midtøsten hvis jeg hadde styrt ja, helt enig Cool

når det gjelder linker som jeg legger ut så er IKKE dette for å spre propaganda bare så det er sagt, men det har seg slik ta folk har en oppfattning at det palestinerne driver med er terrorisme og det Israel driver med er selvforsvar. Det er der det stikker, enten så driver begge sider med selvforsvar eller så driver begge sider med terror, den ene siden er ikke noe bedre enn den andre når det kommer til vold, men jeg føler at samfunnet har en oppfatning av at KUN araberne er terrorister. Folk må ikke missforstod. Selvom mine synspunkter kan virke sterke, så er jeg på ingen måte en jødehater, men enkelte konservative jøder deriblant rabbier, politikere og ekstreme jøder  gir meg bare avsmak grunnet deres syn på oss arabere.

Løsning på konflikten: Israel gir hisbollah deres fanger, Hisbollah gir Israel deres fanger. Israel trekker seg ut av Libanon, også selvfølgelig å få til en to statlig løsning i Palestina/Israel :Smiley



Thats it!

Utlogget Hr. Tang

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

SV: Heia Israel!
« #69 : 30. juli 2006, 23:52 »
Kjernen i konflikten ligger i Israels okkupasjon av palestinske områder og Israels opptreden som okkupasjonsmakt. Hvis ikke Israel trekker seg tilbake til de internasjonale anerkjente grensene fra 1967, kan det ikke bli fred i området.

Palestinerne lever under særdeles vanskelige forhold både på Gaza og vest-bredden, forhold som er skapt av Israel. Israel har med god hjelp fra vesten og ikke minst Usa bygd opp et enormt krigsapparat. Dette blir dessverre bla brukt til å undertrykke den palestinske befolkningen.

Israel skaper sine egne fiender med sin undertrykkende politikk. Hizbollah og Hamas er skapt som en direkte følge av okkupasjonene i henholodsvis Libanon og Palestina.

Det er ingen tvil om at partene i Midt-østen er i en vond terrorsirkel de ikke kommer ut av. Jeg støtter ikke selvmordsbombere som dreper sivile i Israel. Slike episoder blir behørig fordømt av verdenssamfunnet og FN. Når Israel går til "aksjoner" ( feks. drap på sivile og rasering av hus ) mot palestinere i Gaza eller på vest-bredden, Skaper det "bekymring" i FN, men blir ikke fordømt. Det er et problem at Usa og FN ikke er i stand til å fordømme Israel på samme måte.

Israels krigspolitikk fører ingen steder hen. Konflikten blir mer og mer fastlåst. Hvis man ønsker fred i regionen, kan man ikke støtte Israels politikk i dag. Man er nødt til å legge seg på en mer moderat linje. Da må selvsagt Hamas anerkjenne Israel ( noe som de var i ferd med å gjøre, før de siste ukenes bombinger ). Men også Israel må akseptere en palestinsk stat.



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

SV: Heia Israel!
« #71 : 31. juli 2006, 17:51 »
Hvor er alle FN landene??

Hvorfror har ikke de sagt nok er nok og stoppet Israel og stoppet Hamas å Hizbola??

Hvorfor??JO FORDI DE ER PINGLER.

At Israel er den store djevel der nede er jeg ennå enig i pga hva de har gjort mot sivile osv men de hadde ikke vært det hadde det internasjonale samfunnet hatt mer baller og faktisk gjort noe.

The end.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Heia Israel!
« #72 : 01. august 2006, 12:14 »
Noe jeg ikke forstår... Det er lov her å starte en sarkastisk tråd om Israel vedrørende situasjonen som nå har utviklet seg, men tråden som ble startet vedrørende Hizbollah(som jo tross alt utløste dagens situasjon), som gikk i en lignende gate, den stenges? Jeg bare lurer... Kan noen utdype dette? Har jeg oversett/misforstått noe?
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Heia Israel!
« #73 : 01. august 2006, 12:17 »
Den var en klar forskjell på hvordan de to trådene ble innledet. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Heia Israel!
« #74 : 01. august 2006, 12:30 »
Det er ikke stor forskjell på den posten og de postene flere her har postet.. om man da ikke regner pro-Israel/mot-Israel som en viktig demarkasjon.. Det illustrerer jo dog hvor dypt forskjellbehandlingen går.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!