Skrevet av Emne: Hvor mye koster en dopingtest?  (Lest 5648 ganger)

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
Hvor mye koster en dopingtest?
« : 02. august 2006, 12:37 »
Hvor mye koster en dopingtest? Slik som blir tatt av styrkeløftere eller på treningskjeder... standardtesten til adn som tester for testo, deca, effedrin og det "vanlige" Huh
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #1 : 02. august 2006, 12:40 »
Jeg ringte og forhørte meg med et legekontor, men de sa jeg ikke fikk ta testen uten at det lå spesielle forhold til grunn, og av den årsak fikk jeg dessverre ikke ta testen. Som en liten digresjon vil jeg nevne at dette var for å vise til at jeg ikke hadde brukt noen form for ulovlige midler før jeg meldte meg inn i styrkeløftklubben jeg nå er medlem i.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #2 : 02. august 2006, 12:41 »
Sitat fra en på forumet her (tror Apaco)..

"men så lenge en dopingtest koster 3500 kroner å analysere, så vil man aldri ha penger nok til å få bukt med problemet"
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #3 : 04. august 2006, 09:05 »
Det kostet ihvertfall 3500 kr på hormonlabben på aker for 2 år siden (vet det siden kompisen min jobba der da med analysering).

Forøvrig finnes det jo fler forskjellige screeningmåter, noen mer nøyaktige enn andre. Både Gatlin og LAndis ble jo tatt gjennom en ny screeningmetode som wada har begynt å bruke innimellom nå. Jeg har hært masse rykter både blandt kroppsbyggere, idrettsutøvere og idrettsledere at det finnes "oppskrifter" på å skjule dopingbruk - så det er bra de utvikler nye screeningmetoder, men skremmende at dopede utøvere sannsynligvis fortsatt ganske greit kan slippe unna tester.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

DuMonde

  • Gjest
SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #4 : 04. august 2006, 10:31 »
Det er vel ikke så stort problem å unnslippe en dopingtest.. det finnes noen preparater som ikke kan oppdages ved dopingtest, + at hvis du endrer litt på molekylstrukturen til f.eks xxxxxxxxxx så vil du ikke kunne oppdage det med dagens metoder... en dopingtest er ikke i mine øyne noe som beviser "uskyld" på noen som helst Smiley

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #5 : 04. august 2006, 10:37 »
Det er vel ikke så stort problem å unnslippe en dopingtest.. det finnes noen preparater som ikke kan oppdages ved dopingtest, + at hvis du endrer litt på molekylstrukturen til f.eks xxxxxxxxxx så vil du ikke kunne oppdage det med dagens metoder... en dopingtest er ikke i mine øyne noe som beviser "uskyld" på noen som helst Smiley

Joda true true, vekst, igf-1 og insulin er vel enda meget lett og komme unna med, klarer de i det hele tatt og teste for dette? Men uansett, når jeg startet tråden tenkte jeg bare på en vanlig ordinær dopingtest, er den god nok for nsf og adn er den nok god nok for meg også Wink
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #6 : 04. august 2006, 10:42 »
NSF foretar ikke dopingtester Smiley

Det har jeg aldri sakt heller Wink

EDIT: Men NSF medlemmene blir testet av ADN og da går jo NSF god for at ADN sine dopingtester holder mål Smiley
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #7 : 04. august 2006, 11:02 »
Joda true true, vekst, igf-1 og insulin er vel enda meget lett og komme unna med, klarer de i det hele tatt og teste for dette?

Jepp - det går an å teste for dette i dag. Dyrt, men det går.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #8 : 04. august 2006, 11:20 »
En dopingtest bestilt av utøveren selv vil jo ikke han noen som helst verdi- bortset fra og vise at i det øyeblikket testen ble tatt hadde ikke utøveren tatt de stoffene han ønsket å teste seg for.
For at testing skal ha noen verdi, må utøverene kunne testes når som helst på trening, konkurangse og ellers.
Kansje er det viktigste at utøveren er i et miljø hvor doping blir sett ned på.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #9 : 04. august 2006, 17:53 »
En dopingtest bestilt av utøveren selv vil jo ikke han noen som helst verdi- bortset fra og vise at i det øyeblikket testen ble tatt hadde ikke utøveren tatt de stoffene han ønsket å teste seg for.
For at testing skal ha noen verdi, må utøverene kunne testes når som helst på trening, konkurangse og ellers.
Kansje er det viktigste at utøveren er i et miljø hvor doping blir sett ned på.


Hvis du kanskje henviste noe til mitt innlegg ville jeg bare vise til at jeg i allefall ikke hadde brukt noe i tida like før jeg meldte meg inn i klubben. Naturligvis har jeg ingenting imot å bli testet når eller hvor som helst, og jeg er klar over at en test bestilt av utøveren ikke har all verden å si da man kan ta en slik da det passer en best.

Men som sagt, det var ikke poenget. Min hensikt var å vise at jeg var seriøs og kunne dermed ta en slik test for å vise det. Hva jeg har gjort tidligere ville naturligvis ikke ha kommet frem i denne testen, men jeg håper folk kan stole på mitt æresord når jeg sier at jeg ikke har rørt noen ulovlige stoffer. Skjønt, folk får tro hva de vil - det gjør det uansett...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget belsebub

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 202
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 202

SV: Hvor mye koster en dopingtest?
« #10 : 04. august 2006, 23:34 »
Jeg henviste egentlig ikke til noe bestemt innlegg. Men bare så det er sagt så har jeg ingen grunn til å tro at du ikke er rein.
Jeg mener derimot at en slik test bestilt av utøveren selv er unyttig, og unødvendig bortkasting av penger.  Faktisk er æresordet dit vært mye mer en en slik test.
Teknisk sett her vel du vært mulig og teste frem til ikke så langt tilbake- var de ikke så at du hadde løfta noen stevner for en tid tilbake?
Nå forstår jeg at du er medlem i en klubb, viss du har betalt lisensen din, og skrevet unner på antidoping kontrakten- så mangler du jo bare å stille på konkurangser og løfte bra- så kan det jo hende at du blir testa da.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!