Skrevet av Emne: JUKSING  (Lest 38887 ganger)

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: JUKSING
« #255 : 20. oktober 2006, 22:15 »
Man får jo mere på drakter sånn før/etter ta på darkt: derfor MÅ jo drakter være mest JUKS;)

Hva med de som gjør begge deler da?DOBBELT-JUKS!!!

JUKS : er vel når man gjør noe som er imot reglementet og da er det vel oppmot reglementet at JUKS må måles opp mot....eller...?



Får ca 25kg på benkskjorten, tror nok jeg hadde øket drastisk mye mer på doping. Men det er det vel andre som kan svare bedre på ; )
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: JUKSING
« #256 : 22. oktober 2006, 01:19 »
Nå eksisterer det ingen regler på det med draktbruk nasjonalt innen strongman.
Men det har vært lokale stevner hvor det har vært satt som forutsetning ved øvelsesbeskrivelsen; "Drakt og reimer ikke tillatt" Dette kan være fordi vektene har vært lette, og eller øvelsen har vært ment som en grepsøvelse, hvor selvfølgelig reimer ville vært bra idiotisk... Wink

Men det gjengse synet blant strongmen er: "Hvis noen vil ha drakt på under yokerace... be my guest... utøveren blir mer sliten av å kle seg om, enn godt er før gjennomførelsen..."

Drakt i mark for reps...  what likt for alle... samme som i styrkeløft... Skal vi begynne å sage av folk armene også, hvis man er så uheldig å være velsignet med lengre armer enn din motstander??

Altså... ALLE ER VI FORSKJELLIGE... så det fins ingenting som heter "LIKE FORHOLD" Men det går an å ha regler som er like for alle, og som håndheves. Smiley

I strongman prøver vi å lage så FÅ regler som mulig... det viktigste er at folk får se tunge løft.

Jeg VIL sammenligne utstyr med doping, men KUN i misunnelsesperspektiv... Altså mye av dritten som dopede strongmen får er på grunn av god gammeldags norsk avundsjuke og misunnelse... Det samme kan vel sies om dritten som slenges mot styrkeløft også... Misunnelse på¨tunge løft, bra miljø og den deilige følelsen av en benkskjorte som river armene av deg.. Smiley

Hvorfor kan vi ikke alle drive på med våre respektive leker, og med POSITIVITET se undrende over påhverandre i steden for denne evinnelige hetsen??

Utlogget pskogli

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 592
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 592

SV: JUKSING
« #257 : 22. oktober 2006, 20:09 »
Nå eksisterer det ingen regler på det med draktbruk nasjonalt innen strongman.
Men det har vært lokale stevner hvor det har vært satt som forutsetning ved øvelsesbeskrivelsen; "Drakt og reimer ikke tillatt" Dette kan være fordi vektene har vært lette, og eller øvelsen har vært ment som en grepsøvelse, hvor selvfølgelig reimer ville vært bra idiotisk... Wink

Men det gjengse synet blant strongmen er: "Hvis noen vil ha drakt på under yokerace... be my guest... utøveren blir mer sliten av å kle seg om, enn godt er før gjennomførelsen..."

Drakt i mark for reps... what likt for alle... samme som i styrkeløft... Skal vi begynne å sage av folk armene også, hvis man er så uheldig å være velsignet med lengre armer enn din motstander??

Altså... ALLE ER VI FORSKJELLIGE... så det fins ingenting som heter "LIKE FORHOLD" Men det går an å ha regler som er like for alle, og som håndheves. Smiley

I strongman prøver vi å lage så FÅ regler som mulig... det viktigste er at folk får se tunge løft.

Jeg VIL sammenligne utstyr med doping, men KUN i misunnelsesperspektiv... Altså mye av dritten som dopede strongmen får er på grunn av god gammeldags norsk avundsjuke og misunnelse... Det samme kan vel sies om dritten som slenges mot styrkeløft også... Misunnelse på¨tunge løft, bra miljø og den deilige følelsen av en benkskjorte som river armene av deg.. Smiley

Hvorfor kan vi ikke alle drive på med våre respektive leker, og med POSITIVITET se undrende over påhverandre i steden for denne evinnelige hetsen??

Godt poeng, alt er nok ikke ment som hets da, noen har antakelig ting de lurer på, så kan det hende det kommer noe skjevt ut.

Det finnes positive og negative sider ved drakter/skjorter og annet løfteutstyr, litt diskusjon rundt dette er neppe skadelig, så lenge man klarer å holde det nogenlunde saklig.
-Et lite poeng er at man helst bør ha satt seg litt inn i et emne før man slenger ut kommentarer.

-Tunge løft er rått uansett, det kan ingen nekte for, hvordan man måler styrke varierer jo fra gren til gren, så lenge reglene gjelder for alle er det i grunn lite å klage på Wink

Stå på videre alle som har valgt å satse på en kraftkarriære!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!