Skrevet av Emne: Gen-I-Alt-på vei mot sterkere kropp...  (Lest 164879 ganger)

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #150 : 10. desember 2006, 18:21 »
Veldig imponert over benene dine! fotballen og friidretten har kommet godt med Wink
utrolig bra kropp overall, det blir bare å gjenta alt det andre har skrevet før meg, men creds til deg Wink

Tusen takk:) Smiler, tror fotballen som du sier har hjelpt meg litt. Var skikkelig fotball gal når jeg var liten. Skulle alltid konkurrere med guttene og slik bentrening i 8 år har nok gitt meg et lite grunnlag:)

Før likte jeg det ikke, men nå er det jo en fordel;) Har faktisk en trikserekord på 440 etellerannet også.. Hehe, men sånn dårlig jentetriksing (dvs mest på lår)... Nå tror jeg kanskje jeg skulle greid 15 Tongue (om jeg hadde vært heldig). 
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #151 : 10. desember 2006, 19:51 »
Tusen takk:) Smiler, tror fotballen som du sier har hjelpt meg litt. Var skikkelig fotball gal når jeg var liten. Skulle alltid konkurrere med guttene og slik bentrening i 8 år har nok gitt meg et lite grunnlag:)

Før likte jeg det ikke, men nå er det jo en fordel;) Har faktisk en trikserekord på 440 etellerannet også.. Hehe, men sånn dårlig jentetriksing (dvs mest på lår)... Nå tror jeg kanskje jeg skulle greid 15 Tongue (om jeg hadde vært heldig). 

Trikserekord på over 400?  Shocked

Uff, nå blir jeg faktisk nedbrutt her. En annen stakkar sliter jo med... vel, langt mindre. Øver på div. fancy måter å få ballen opp på, men den dårlige teknikken blir fort synlig med en gang jeg skal trikse flere enn fem... Sad

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #152 : 10. desember 2006, 19:53 »
Trikserekord på over 400?  Shocked

Uff, nå blir jeg faktisk nedbrutt her. En annen stakkar sliter jo med... vel, langt mindre. Øver på div. fancy måter å få ballen opp på, men den dårlige teknikken blir fort synlig med en gang jeg skal trikse flere enn fem... Sad

Haha, bra trikserekord Cheesy
Jeg gadd aldri telle så lenge, så veit ikke helt hva jeg endte opp på. Låra er jo greit. Selv syns jeg det er lettest nede da. Får jo best kontroll, åsså med hodet da.
Åsså teller jeg bare en gang om den treffer samme fot flere ganger på rad.
(Hadde streng trener Tongue)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #153 : 10. desember 2006, 19:57 »
Haha, bra trikserekord Cheesy
Jeg gadd aldri telle så lenge, så veit ikke helt hva jeg endte opp på. Låra er jo greit. Selv syns jeg det er lettest nede da. Får jo best kontroll, åsså med hodet da.
Åsså teller jeg bare en gang om den treffer samme fot flere ganger på rad.
(Hadde streng trener Tongue)

Jeg har null kontroll på hodet. Klarer vel tre eller noe... Jeg kan for øvrig ikke heade heller. Er såpass lav at jeg ikke kom til å vinne noen hodedueller, og av den grunn fant jeg ikke noe vits i å trene på å heade Tongue

Trente heller mye på å skyte hardt uten noen form for presisjon jeg. Funka et par ganger, og da jeg var back spilte det liten rolle. Flo pasning var min spesialitet minnes jeg å huske.

Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #154 : 10. desember 2006, 20:03 »
Haha, bra trikserekord Cheesy
Jeg gadd aldri telle så lenge, så veit ikke helt hva jeg endte opp på. Låra er jo greit. Selv syns jeg det er lettest nede da. Får jo best kontroll, åsså med hodet da.
Åsså teller jeg bare en gang om den treffer samme fot flere ganger på rad.
(Hadde streng trener Tongue)

Ler. Jeg hadde ikke trener (ikke på det området iallefall). Og kommer fra et lite område som ingen som egentlig gadd trene oss jentene heller. Trikserekorden tror jeg ble tatt i starten av ungdomskolen eller noe slikt. Og det skal sies at det var mange på samme benet og at rekorden er kommet i mangel på andre aktiviteter å bedrive. Hovedgjøremål vi gledet oss til på den tid var ungdomsdisko... (jeje)...

Forresten... Bøye meg i støvet for å sterk du er. Imponert, mildt sagt. Smiley
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #155 : 10. desember 2006, 20:08 »
Ler. Jeg hadde ikke trener (ikke på det området iallefall). Og kommer fra et lite område som ingen som egentlig gadd trene oss jentene heller. Trikserekorden tror jeg ble tatt i starten av ungdomskolen eller noe slikt. Og det skal sies at det var mange på samme benet og at rekorden er kommet i mangel på andre aktiviteter å bedrive. Hovedgjøremål vi gledet oss til på den tid var ungdomsdisko... (jeje)...

Forresten... Bøye meg i støvet for å sterk du er. Imponert, mildt sagt. Smiley

Åj, takk for det Cheesy

Hehe, jeg triksa også en del på den tida. Fant liksom ikke så masse annet å gjøre heller. Åsså var ikke venna mine så opptatt av fotball liksom.. Da måtte man finne på ting alene Wink
Vi hadde også mye triksetrening på laget da. Husker den gangen vi begynte. Da  var det om å bli førstemann til 10 *ler*
Spiller du fotball aktivt eller?

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #156 : 10. desember 2006, 20:11 »
Åj, takk for det Cheesy

Hehe, jeg triksa også en del på den tida. Fant liksom ikke så masse annet å gjøre heller. Åsså var ikke venna mine så opptatt av fotball liksom.. Da måtte man finne på ting alene Wink
Vi hadde også mye triksetrening på laget da. Husker den gangen vi begynte. Da  var det om å bli førstemann til 10 *ler*
Spiller du fotball aktivt eller?

Ler, tror kommentaren "Det var tider" er på sin plass her nå.. Smiley Nei spiller ikke fotball lengre. Sluttet da jeg var 16, spilte for gøy et halvt år da jeg startet på universitet. Men styrketrening tok over og var lei å få "skader"hele tiden Cheesy

*noen er litt for gla i sklitaklinger??*
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #157 : 10. desember 2006, 20:13 »
Ble også lei skade Cheesy Åsså ble jeg lei av at det var så himla seriøst.
Løfte vekter er faktisk mer moro!

AntiXrist

  • Gjest
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #158 : 10. desember 2006, 20:14 »
Ser veldig bra ut, bra utviklet muskulatur, fin jente  Wink

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #159 : 10. desember 2006, 20:17 »
Ser veldig bra ut, bra utviklet muskulatur, fin jente  Wink

Tusen takk.. Hyggelig å høre..
Har langt igjen.. Men skal kjøre så hardt at jeg ikke kan gå, spise som en helt, lese lære og være fokusert, så skal jeg nok nå mine mål...
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Gen-I-Alt på vei mot MuSkLeR, bilde oppdatering s.10
« #160 : 11. desember 2006, 00:01 »
Trening 10.12.06

Bryst og triceps

Bryst

Skråbenk
8kg     x 13 (oppvarming)
13,5kg x 10
16kg   x 10
16kg x 10

cabel cross
2p x 10
3p x 10
2p x 13

Benk
20kg x 20
40kg x 9
40kg x 8

Pullover (første gang jeg testet øvelse så gikk lett og prøvde å bra kontakt med bryst musklaturen)
5kg  x 10
9 kg x 15
13,5 x 15

Triceps

Crosscable enhånds øvelse, omvendt grep (vet ikke hva den heter)
2p x 13x2
3p x 3x2 dropp 2p x 5x2

Tau
4p x 11
5p x 6
5p x 8

Dipping machine (press down)
7p x 15
9p x 15
11p x 12

Kommentar til trening:
Hadde liten tid grunnet eksamenslesning, kjørte veldig korte pauser og hadde ikke med meg treningspartner. Med andre ord. JEG ER VEIK.. Jaja, nå har jeg iallefall noe å forbedre til neste gang.

Har forresten sykt lyst til å bli bedre i brystøvelser. Men slik det ser ut må jeg trene mer enn en gang i uken for å få dette til... Merker faktisk at jeg ikke greier å opprettholde styrke fra uke til uke. Bryst er en muskelgruppe jeg alltid har vært svak i. Hadde problemer med ett sett i benk med bruk av bare stang i starten. Noen som har erfaring med slikt? Eller er det bare meg som genetisk sett har dårlig grunnlag for "brystmusklatur", eller burde jeg rett ogslett legge litt brysttrening i en playday?

Fremover tenkte jeg skulle dele opp kroppen slik:

Dag 1: Bryst/triceps
Dag 2: Ben bakside/mage
Dag 3: Rygg/biceps
Dag 4: Ben front/legger/skuldre

Hvile blir tatt når kropp trenger, ca etter 2-3 treningsdager.   
Det jeg lurer på er da om jeg burde lagt inn en playday med bla. bryst? F.eks

Dag 1: Bryst/triceps
Dag 2: Ben bakside/mage
Dag 3: Rygg/biceps
Dag 4: Playday
Dag 5: Ben front/legger/skuldre

Noen som har noe fornuftig, tips etc å si om dette.. Ønsker helst seriøse svar fra folk som virkelig har peiling. Jeg ønsker å optimalisere muskelvekst, men har fryktelig mye å lære!!
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Har du tid och möjlighet så tycker jag du skall pröva att lägga till en sådan dag. Dock riskerar du att slita ut framsidan av skuldrorna om du kör pressövningar för bröst på torsdag, och sen igen pressövningar för skuldror på fredag. Så om du skall placera "lekdagen" på torsdagar så kan det vara en idé att undvika att köra övningar som går mycket på deltoideus anterior.

Btw.. Får man fråga vad det är du studerar?

D Smiley


Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Har du tid och möjlighet så tycker jag du skall pröva att lägga till en sådan dag. Dock riskerar du att slita ut framsidan av skuldrorna om du kör pressövningar för bröst på torsdag, och sen igen pressövningar för skuldror på fredag. Så om du skall placera "lekdagen" på torsdagar så kan det vara en idé att undvika att köra övningar som går mycket på deltoideus anterior.

Btw.. Får man fråga vad det är du studerar?

D Smiley

Tusen takk for bra svar...Smiley Hadde jo vært mulig å innført fast hviledag mellom playday og benfront/skuldre. Da får jeg iallefall en dag imellom øvelser som tar på forran på skuldre (?) Har ikke lyst å overtrene heller, men mulig dette kan tilpasses etterhvert.

Startet opp master i genetikk i høst. Bachelor var i bioteknologi.

Edit: Evt legge playday på dag 3. Og ha hviledag etter de to første øktene. Er avhengig av mye hvile.
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Ja, det är nog en god idé att ha en vilodag där emellan. Men jag rekommendar ändå att du ligger undan övningar som involverar på framsidan av skuldrorna i större grad. De är väldigt lätta att överträna (som jag har gjort nu... Sad). På en sån playday eller prioriteringsdag kan det smart att försöka köra andra typer av övningar, och kanske f.ex. ett större antal reps och med lättare vikter än den "andra" dagen.

Aha.. Då skulle du säkert ha en del att prata om med min träningspartner Ville. Han är biolog (toxikolog) och forskar om något som har med ärftlighet och miljöskador att göra (eller något sånt... Wink)


Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Ja, det är nog en god idé att ha en vilodag där emellan. Men jag rekommendar ändå att du ligger undan övningar som involverar på framsidan av skuldrorna i större grad. De är väldigt lätta att överträna (som jag har gjort nu... Sad). På en sån playday eller prioriteringsdag kan det smart att försöka köra andra typer av övningar, och kanske f.ex. ett större antal reps och med lättare vikter än den "andra" dagen.

Aha.. Då skulle du säkert ha en del att prata om med min träningspartner Ville. Han är biolog (toxikolog) och forskar om något som har med ärftlighet och miljöskador att göra (eller något sånt... Wink)

Takker igjen for gode tips.. Er veldig verdifullt for meg.. Kanskje du reddet meg fra litt skader der også..
Hehe.. Ja mulig vi kunne diskutert litt, vet ikke helt hva jeg skal skrive hovedfagsoppgave om enda så får se hvilken retning det bærer i. Tror muligens det kommer til å bli molekylærbiologi/genetikk eller mikrobiologi. Men ønsker å finne noe jeg virkelig har lyst å holde på med i et år. Så vil vurdere mange muligheter først!! Cheesy

Bare et lite spm hva betyr ärftlighet?  Tongue Er ikke helt stø på svensk, selv om jeg har tilstrekkelig mange svenske venninner som burde ha lært meg opp bra igrunn Tongue Var på fiji engang med 5 svenske flickor.. Var jette mysigt (eller hvordan slikt skrives).. Mange tycker så.. heydåheydå..  rofl 

Jaja.. hadde jeg forkledd meg som en svenske (der er jo stooooore forskjeller mellom nordboere og svensker ::biggrin:Smiley hadde ingen gått 5 på.. Men skulle gitt en heidundrande innsats iallefall.. Cheesy
Become your potential...

*Min profil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!