avstemning
Spørsmål: Bør jeg prøve å gå opp i vekt selv om jeg føler jeg spiser "nok", eller bør jeg bare fortsette som før og satse på at vektøkningen kommer av seg selv? (Jeg har vanskelig for å legge på meg, og går ikke opp i vekt selv om jeg over en periode prøv  (Avstemning er avsluttet: 09. november 2006, 12:47)
Du bør gå opp - 1 (100%)
Du bør fortsette som før - 0 (0%)
Stemmer totalt: 1

Skrevet av Emne: Torgeirs treningsdagbok  (Lest 69847 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #315 : 21. januar 2008, 12:52 »
Nedtrekk med smalt grep strekker mer på latsen enn med bredt grep, ettersom armene går høyere enn med bredt grep. På chins/nedtrekk, prøv å ikke klem rundt stanga, men heller hold den øverst i fingrene, uten å holde hele hånda og tommelen rundt samtidig som du visualiserer at det er lats som jobber. Dette har ihvertfall hjulpet for meg, for at biceps skal kobles ut.

Forøvrig er jo roing med full kontakt på rygg (her snakker vi klemme rundt en blyant med skulderbladene i toppen av hver rep) beste øvelse på rygg (lats medregnet) sett bort fra markløft etter min mening!

Kondolerer.







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #316 : 21. januar 2008, 13:07 »
Stemmer.. da var det jo greit nok å spørre slik han gjorde da. Man får jo stort sett høre at chins med bredt grep er det beste for å bygge lats og generell ryggbredde. Hrm, det var noe å tenke på. Tusen takk for tips. Tror nok jeg bruker for mye armer, selv om jeg endret betraktelig på teknikken etter tilbakemelding fra Kim. Jeg får bare prøve å bli bedre på å få kontakt med ryggmuskulaturen.

Takk Smiley
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #317 : 22. januar 2008, 12:46 »
Hrmf.. har akkurat vært på Expert og kjøpt meg en vekt. Den viser dessverre ikke mer enn 76,1. Jeg hadde vel ikke akkurat trua heller.
Det har seg også slik at denne vekta måler fett-/muskel-/vann-prosenten i kroppen. Ikke en funksjon jeg var ute etter, men vekta så okei ut og prisen var grei. Saken er at det er instilling for 'male' og en for 'male athlete'. Bruker jeg male athlete-innstillingen viser fettprosenten 10,3%, mens den viser 14,5% på 'male'. Ca. 10% var det Kim tippet meg på. Skjønner ikke helt greia..
Innstillingen 'male athlete' brukes når man trener/mosjonerer 10 timer i uka.. med mine tre økter pr. uke á ca. 1.5 timer, blir ikke det bare 4-5 timer (maksimalt 7).

Daglige veiinger fremover!

Edit:

Kveldstur rundt Store Lungegårdsvann med Arild
Behagelig tempo, var egentlig helt klar for å gå lenger, men Arild ville ha mat.
Tid: ca. 50 min.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #318 : 23. januar 2008, 12:35 »
Onsdag 23. januar 2008

morgenvekt: 75,7kg

Uke 2
- knebøy: 5x5 82,5kg
- strakmark: 3x10 40kg
- tåhevmaskin: 3x15
- hammercurl: 12x8kg - 12x12kg
- curl med sånn rar stang: 2x10 25-30kg
- curl m/tau: 3x8 18kg

En okei treningsøkt i seg selv, men relativt dårlig humør og generelt gretten. Våknet med den ''i dag GIDDER jeg faktisk ikke trene og jeg gir langt faen i at det er for dårlig''. Men jeg dro likevel, og uvanlig nok vedvarte den dårlige følelsen økta gjennom. I tillegg er det nå også blitt helt jævlig mange som trene tidlig på dagen. Det er faen meg på tide at noen napper tommelen ut av ræv og åpner det forbanna nye studentsenteret, så det blir litt avlastning her. Faen altså, skjerpings!!

Jøss, der smalt det faktisk

Dagens slagord: det er skøy, det er gøy, det er bøy
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #319 : 25. januar 2008, 14:58 »
Fredag 25. januar 2008

Morgenvekt torsdag: 76,5 (spiste godt på onsdag)
Morgenvekt i dag: 75,4 (spiste ikke så godt i går  Angry)

Uke 2
- sumomark: 5x5 90kg
- smal benkpress: 3x8 70kg
- scullcrushers: 10-10-8 12kg
- dips: 3x8
- div mage: 4 sett

Håhåhåh.. godøkt. Øka med 5kg i marken istedenfor 2,5 da jeg kjente at sumomarken ga meg skikkelig teknikk. Dette ser jo ut til å gå veien, så da er det ikke så lenge før jeg er tilbake i gamle trakter. Og GIGA-pump i triceps. Huhei Grin
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #320 : 25. januar 2008, 18:58 »
bra at noen har hatt en bra treningsøkt idag ihvertfall Cheesy

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #321 : 27. januar 2008, 16:20 »
Søndag 27. januar 2008 (haha, nå holdt jeg på å skrive 2001)

Morgenvekt: 76kg

- Zerchers bøy: 2x8 40kg - 2x8 60kg
- strakmark: 1x8 20kg - 1x8 50kg
- fotpress: 3x15 55kg
- hammercurl:
   - forsøk på dropsett: 2x 14-12-10kg
   - vanlig sett: 3x5 10kg Grin
- curl m/tau: 3x10 16kg

en dritbra økt.. følte zerchers gikk veldig bra. blei relativt kokt i kålen med 60kg. litt motivasjon: det så nesten ut som han ved siden av meg blei stressa av at jeg kjørte 10kg mer enn han (og han kjørte vanlig bøy - men han skal ha cred for å kjøre dypt, jeg ser ingen som gjør det. dog han kjørte utrolig fort)

bra at noen har hatt en bra treningsøkt idag ihvertfall Cheesy
..og enda en i dag Cheesy

Edit: Kveldsgåtur med Arild
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #322 : 28. januar 2008, 12:49 »
Mandag 28. januar 2008

Morgenvekt: 75,8

Uke 3
- benkpress: 5x5 75kg
- flyes: 3x10 12kg
- cable cross: 1x10 12,5kg
- sittende roing: 4x10 22kg
- smal nedtrekk: 3x10 47kg
- face pulls: 3x10 20kg
- rotatorcuff: 3x10 4kg
- statisk magetrening: 3xtid

en fin økt. var på jakt etter skikkelig kontakt med brystmusklene og ryggmusklene i dag, med sånn relativt grei suksess. funka bra på benken og visse sett på roing etc. helt greit..
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #323 : 30. januar 2008, 14:39 »
Onsdag: 30. januar 2008

Morgenvekt tirsdag 29: 75,9kg
Morgenvekt i dag:        75,4kg

Uke 3
- knebøy: 5x5 85kg
- strakmark: 3x8 40kg
- tåhev i hacksquat: 3x13 40kg
- hammercurl: 3x9 10kg
- curl m/tau: 3x10 11kg

en bra økt egentlig.. men tror det skal bli tungt med bøyen etterhvert. er ti kilo opp å gå  Shocked
svært lett biceps i dag
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #324 : 01. februar 2008, 14:25 »
Fredag 1. februar 2008

Morgenvekt torsdag 31: 75,9kg
Morgenvekt i dag:         76,2kg

Uke 3
- markløft: 5x5 97,5kg
- smal benk: 8x40kg - 8x50kg - 2x8 60kg
- scull crushers: 3x10 10kg
- triceps nedpress: 4x10 med div
- div magetrening

Hrmf.. etter to og en halv uke uten alkohol, blei det rundt 3,5 halvlitere på tirsdagskvelden. Grunnen til avholdsperioden var kvalmeproblemet mitt, som jeg har skrevet mer enn nok om tidligere, og jeg ville derfor se om alkoholinntaket påvirket dette. Jeg må vel dessverre konkludere med at øl ikke har noe å gjøre i kroppen min før jeg finner ut av hva som er feil. Kall meg gjerne idiot, men i dag skal jeg prøve sprit for å se hvilken effekt dette har på kroppen i forhold til kvalme. Hvis dette også slår negativt ut (noe jeg nesten håper på slik at treningen blir hovedprioritet frem mot sommeren), blir alkoholforbudet langvarig.
Ellers filmet treningskompisen min to av markløftsettene mine i dag. Disse vil bli lagt ut senere slik at jeg kan få tilbakemelding på teknikken Smiley
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #325 : 02. februar 2008, 18:50 »
Okei, da har jeg fått slengt noen filmer ut på youtube. Det er fra fredagens markløft 5x5 97,5kg. Har dessverre ikke fått snudd filmene, da div redigeringsprogrammer ikke var samarbeidsvillige.

Sett 1 av 5

Sett 3 av 5

Dette er bare for å få respons på teknikken og utførelsen.. så får vi håpe det kommer noen maksløftvideoer i nær fremtid Cheesy

Edit: Filmene er snudd
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #326 : 02. februar 2008, 19:48 »
Syns teknikken er betraktelig mye bedre enn tidligere, men jeg vil se at du retter deg helt ut i toppen av løftet. Var også en noe smal beinstilling til å være sumomark, men hvis det fungerer for det betyr vel ikke det så mye.

Men som sagt - stor framgang rent teknisk! Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #327 : 02. februar 2008, 20:02 »
kjempefin holdning!!kansje dette du mente Gundersen,men jeg nevner det fordi om: trekk skuldrene mer bak/marker slutten(toppen)av løftet. En noe lengre pause i bunn vil nok gjøre susen
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #328 : 02. februar 2008, 21:20 »
Takk for svar, gutta. Utretting notert.
En noe lengre pause i bunn vil nok gjøre susen
Tja, jeg kan jo prøve meg frem, men ellers føler jeg at jeg har funnet ''rytmen''. Blir tyngre og tyngre nå, så det kan jo hende det blir nødvendig.
Var også en noe smal beinstilling til å være sumomark, men hvis det fungerer for det betyr vel ikke det så mye.
Føler det funker bra, men kan jo prøve litt forskjellig Wink
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Torgeirs treningsdagbok
« #329 : 03. februar 2008, 16:19 »
Søndag 3. februar

Morgenvekt i går: 75,2kg
Morgenvekt i dag: 75,9kg
(litt usikker på om målingene jeg har tatt siden jeg begynte er korrekte, da jeg fikk veldig varierende resultater i dag etter hvordan vekten stod på gulvet - gammelt ujevnt gulv)

- zerchers bøy: 3x8 60kg
- strakmark: 3x8-10 40kg
- beinpress: 3x10 40kg
- tåhev: 3 dropsett
- beinstrekk: 3x10 35kg

satima.. blei en smule kake i beina i dag. samtidig kunne jeg nok pushet betraktelig mye mer, men det er jo onsdag som er dagen Tongue
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!