Skrevet av Emne: Kickboksing vs. Thaiboksing  (Lest 32939 ganger)

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #75 : 13. november 2005, 16:58 »
For og tilføye Viten og holde tråden oppe (ja jeg skjønner at det ikke er populært) så må jeg bare si at på profilen til Biohazard så står det at han er 15 år, og da må han ha starta på thai og kickboxing når han var 11. Og det er ikke lov. Så vidt jeg vet er det 14-15 års aldersgrense. Ihvertfall de klubbene jeg har hørt om. Samt at en thaiboxer er da for f*** ikke noe mer klar for og drepe enn andre. Virker som du har fått meningene dine fra filmer og "gateprat".
Går btw på thaiboxing selv.

På kampforum.com ligger profilen til BioHaZarD ute og der står det at han trener Nihon Gosing Ryu Ju Jutsu og at han HAR trent MT tidligere! Han er bare en fjortis som skryter enormt på seg.
Desuten så trente Wolfgang Wedde TKD;)
Han høres ut som en fjortis TMA nutthuger.....

Utlogget Dumbo

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #76 : 07. desember 2005, 12:42 »
Thaiboksing går veldig mye ut på å herde kroppen.
En kamerat av meg som jeg gikk sammen med på kickboxing, konverterte til thaiboksing og han kunne fortelle at der så gikk treneren rundt å slo de på ben og armer med en stokk under oppstilling.
Jeg foretrekker kickboxing som jeg personlig synes er en glimrende sport, er du mer av den litt vågale typen og liker smerte er thaiboksing å "anbefale" Smiley 
Train Hard, Fight Easy! Smiley

Utlogget trallallla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #77 : 07. desember 2005, 14:23 »
Hvis man sammenligner kickboksing og thaiboksing og i tillegg ser på UFC eller K1, så er det ikkje ein av champ der som har utspring fra thai. Chuck Liddell, Rick Franklin og mange av de andre champ har sitt utspring fra kickboksing.

Synes det e litt merkelig, siden man påstår at thaifolka er så harde!
"Your worst enemy is urself !!" quote Seldal

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31711.0

Alder: 24år
Vekt: se loggbok
Høyde: 190cm

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #78 : 07. desember 2005, 14:26 »
Kan vel ha en sammenheng med at hovedvekten av thaiboxere finner utspring for sitt talent i turneringer som K-1 o.l. Da de får langt mer utbytte for utmerket standup i turneringer som fokuserer på standup alene. Videre kan man jo også si at kulturen for kickboxing står langt sterkere i usa og vesten generelt enn thai, og at de thaiboxerne som er best som oftest er litt for små for UFC Middleweight og mer.. Wink
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget trallallla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #79 : 07. desember 2005, 14:28 »
må jo ver noen thaifolk som veier 155pounds. Det er jo bare 74kg.

Men du er nok inne på noge der.
"Your worst enemy is urself !!" quote Seldal

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31711.0

Alder: 24år
Vekt: se loggbok
Høyde: 190cm

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #80 : 07. desember 2005, 14:56 »
Hvis man sammenligner kickboksing og thaiboksing og i tillegg ser på UFC eller K1, så er det ikkje ein av champ der som har utspring fra thai. Chuck Liddell, Rick Franklin og mange av de andre champ har sitt utspring fra kickboksing.

Synes det e litt merkelig, siden man påstår at thaifolka er så harde!

Har du i det hele tatt sett på K1? Hva slags bakgrunn tror du fremragende utøvere som Hoost, Sefo og Bonjasky har?

I MMA er det krysstrening som er tingen, og de aller fleste velger thai-boksing som utgangspunkt for stående trening. Verdens per i dag beste utøver i 90-kilos, Maurio Shogun,  har en utpreget thaibokser-stil. Det samme har hans treningspartner og forhenværende tittelinnehaver Wanderlei Silva. Thai-boksing har et stort register (lave spark, albuer, knær) og kraftige teknikker, og er derfor mer applisertbart til MMA enn vestlig kickboxing. Det synes jeg er helt innlysende, selv om jeg trener kickboxing selv.

Utlogget jzl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 303

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #81 : 07. desember 2005, 15:00 »
Er nok også en god del thai boxere som aldri har hørt om Ufc og k1. I tillegg har det vel mye å si med sponsorer osv.? Utøverene blir vel litt bedre "promotert" eller hva d heter i usa?

hva er det remy bonjasky driver med egentlig?  Bruker ikke han knæra ganske ofte?
Audere-est-facere

Utlogget jzl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 303
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 303

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #82 : 07. desember 2005, 15:02 »
MMA -> kryss trening.. sier seg vel egentlig selv?
Audere-est-facere

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #83 : 07. desember 2005, 15:05 »
Er nok også en god del thai boxere som aldri har hørt om Ufc og k1. I tillegg har det vel mye å si med sponsorer osv.? Utøverene blir vel litt bedre "promotert" eller hva d heter i usa?

hva er det remy bonjasky driver med egentlig? Bruker ikke han knæra ganske ofte?

Som jeg nevnte i innlegget ovenfor, er Bonjasky thai-bokser. En ganske typisk sådan.

Utlogget keysersose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #84 : 13. januar 2006, 02:54 »
I utgangspunktet er thaiboxere bedre. Men det er kickboxere som har klart seg bra i Thailand. Ramon Dekker var kickboxer i begynnelsen og gikk kamper i Thailand i årevis. Han er en legende i Thailand. Men så skal det sies at stilen hans forandret seg og han ble en thaiboxer ganske tidlig.

Thailenderne starter å trene når de er 7-8 åe i mange tilfeller. Mange går to kamper i måneden så lenge de er relativt skadefri og de trener noe voldsomt. Det er ikke uvanlig å ha 200 kamper bak deg når du er 24-25 år gammel. Og bruk av albuen er et effektivt "våpen" Smiley I tillegg bruker de kast i muay thai.

Angående thailendere i K1 er Kaoklai fra Thailand med. Mannen er to hoder mindre en mange av motstanderne sine men vinner mer en han taper uansett. I K1 max som er lavere vektklasser en K1 har thailand Buakaw som er to hakk bedre en de fleste i K1 max.
 
http://video.google.com/   søk på buakaw Smiley
Live and let live!

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #85 : 13. januar 2006, 11:55 »
Er selv kickboxer...hvor Ramon fikk de crazy sparkene som han brukte i begynnelsen av karriereren fra tror jeg du må spørre han om.Kickboxing var jo litt annerledes og har utviklet seg siden da...mer og bedre boksing og mer moderate spark..
Men uansett...Ramon er konge buttrock
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #86 : 13. januar 2006, 18:21 »
Men det er jo en ting at mange kaller alt for kickboxing.
Remy Bojanski sier jo at han trener kickboxing, men daikke slik vi i norge kjenner den. Har jo sett på trenina hans og det ser ut som thaiboksing for å si det sånn.

Utlogget keysersose

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

SV: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #87 : 13. januar 2006, 18:46 »
Sånn som jeg ser det er thaiboxing, skikkelig thaiboxing, stort sett slik thailendere figter. Med albuer, clinch og kast. I vesten brukes ikke albuer(stort sett), og heller ikke kast. I tillegg er clinchen en stor del av ekte muay thai og dette brukes heller ikke i vesten (som oftest).

Bonjasky har en muay thai lignende stil men i K1 er ikke kast og clinch lovlig. Alexey Ignashov er thaiboxer og har gått kamper i thailand.
Live and let live!

Utlogget genius92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 62

  • kampsport og styrke... =)
Sv: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #88 : 23. februar 2009, 22:35 »
clinch er lov i k-1 jo.... før kunne man clinche å gjøre mange angrep... mens no er det clinch og maks et angrep før man må la clinhen gå...... men k-1 skifter regler hvert år så vanskelig å følge med.... syntes denne tråden er overdreven...av enkelte personer blir jo thaiboksere sett på som Guder...greit at thaiboksere er sterke og harde siden de herder så mye....digger thaiboksing som sport, men det har fått et litt for hardt, tøft rykte på seg, sikkert derfor det ikke er lovlig heller, noe som er sløvt. i sverige har muay thai vært lovlig i flere år, så no e det snart på tide at norge tar etter....
 tror også ting har mere å si på personene som sloss og ikke på stillarten...i en thaiboxing kamp ville nok selfølgelig thai bokseren vunnet som dere har skrevet tidligere...men man kan ikke sammenligne sånn..da sammenligner man i en K-1 kamp..og da tror eg det har mye å si på personene som sloss og en kickbokser kan jo bruke kneet selvom han ikke trener thai
    til de som vil begynne med kampsport finn den som du liker best. alle klubber har jo som regel prøve timer..prøv flere kampsporter

Utlogget genius92

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 62

  • kampsport og styrke... =)
Sv: Kickboksing vs. Thaiboksing
« #89 : 23. februar 2009, 22:38 »
ser faktisk en kamp no av mark hunt og jerome lebanner på eurosport for de som vil se... og der clinchet nettopp lebanner mark hunt Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!