Skrevet av Emne: Thor, made by Crom  (Lest 363124 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2520 : 01. desember 2009, 22:34 »
HIYA!

så du trener alltid tunge sett på armer? og alltid 2 sett? Dette blir gøy å prøve - pluss at det tar mye kortere tid. trener jo faen så lenge nå… Gleder meg til å prøve hammer.

Skal prøve på dette fredag - imorra ere bein Smiley jeg kjører nesten alltid 3 sett av overnevnte øvelser - da blire 2 fra og med nå da! Men med fin oppvarming på knebøy - og så bare dose å med 270 kg. Så du kjører ikke  utfall? eller har du utfall istedet for lår fram og bakside i maskin - eller alle 3.

Hater utfall… haha - fordi det er så jævla tungt og tar liksom aldri slutt…

Shit - begynner å bli skikkelig motivert igjen - har liksom ikke merka at humøret har vært litt labert pga skaden i armen - NO MORE!

opp i vekt! OPP! OPP!


Takk for svar! Cheesy

He he..

Her er opplettet mitt for bein

Oppvarming:
Lett benspar og lett bøy.

2 tunge arbeidssett bøy
2 tunge arbeidssett benpress
2 arbeidssett bulgarske utfall
2 arbeidssett benspark
2 arbeidssett lårcurl sittende
2 arbeidssett lårcurl stående.

Dette er tentativt. Bytter ut her og der. Strakmark, normale utfall, etc..

Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2521 : 01. desember 2009, 22:46 »
Thanks!

sittende OG stående lårcurl? Det var da svært da!

Har du masse vekter i henda når du kjører bulgarske utfall? Og hvor mange bor man egentlig ta av de jævlene der?

Burde jeg egentlig kjorer strakmark litt her og der på bendagen, og vanlig mark på ryggdagen?

nå kjører jeg chins og roing bare på rygg/armer/brystdagen - trenger jeg kanskje mark, chins,  og sittende roing, 2 sett hver… 

vet jeg egentlig svaret på det selv? Må jeg kjøre det programmet er allerede i morgen?

He he - shit må legge meg, skal opp 5:15 å trrrrrene!



Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2522 : 01. desember 2009, 23:01 »
Thanks!

sittende OG stående lårcurl? Det var da svært da!

Har du masse vekter i henda når du kjører bulgarske utfall? Og hvor mange bor man egentlig ta av de jævlene der?

Burde jeg egentlig kjorer strakmark litt her og der på bendagen, og vanlig mark på ryggdagen?

nå kjører jeg chins og roing bare på rygg/armer/brystdagen - trenger jeg kanskje mark, chins,  og sittende roing, 2 sett hver… 

vet jeg egentlig svaret på det selv? Må jeg kjøre det programmet er allerede i morgen?

He he - shit må legge meg, skal opp 5:15 å trrrrrene!





Ja begge deler.
50 kilo på nakken i bulgarske utfall - 2x10
Strakmark og mark kan du trene samme uke ja. Ikke nødvendig å trene strakmark så sykt tungt.
For rygg trener jeg mark, T-bar, chins og sittende roing. Men varierer hele tiden. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2523 : 02. desember 2009, 05:42 »
50 kg… shit - det er vel bra balansetrening også det da… ok - må prøves! Smiley sykt tungt strak mark… Oppi 110x10 ca nå - det er vel nok å gå på før det blir sykt tungt - men prøver å kjøre riktig teknikk framfor tyngde.

Gleder meg dog til å kjøre vanlig mark - da skal det trøkkes på. Hakke kjørt det på minst 1.5 år

og nu! Off to Elixia! Smiley
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2524 : 02. desember 2009, 09:58 »
Hei!

Nå er det mye prat om mat etc her, så jeg tenkte å snakke litt om meg selv Smiley

takk for utfallstips… jeg kjørte knebøy, strakmark, beinpress og utfall - og blei så sliten at jeg følte meg som en gammal pose potetgull med ost og løk. Gikk over til beinspark, lårcurl, og legger og rett over på skuldre.

… og der er litt av problemet - Dere som er musskle-bilders, og har god greie på egen kråp:

Vet det ikke er noe fasit, men anser dere det som litt mye  på en økt å trene så intenst i 1.5 time? Ser jeg er der lenger enn de fleste andre som er litt over snittet. Samtidig føler jeg at jeg klarer å kjøre på med intensitet helt til økta er over.

1. Har i grunnen bare 3 treningsdager i uka - bør man ta mindre øvelser pr gang, eller må jeg se an litt hva jeg orker?

hele programmet idag ble da altså bein:knebøy, strakmark, beinpress, utfall, beinspark, lårcurl, legger.

skuldre: arnoldpress, sidehev, bakside skuldre med hantler, og nakke til slutt.

Dette tok rundt 1.5 time - kjørte relativt tungt, med 2 sett på hver øvelse. merket ikke noe idag, men har en tendens til å gå tom for karbo mot slutten - kjenner jeg grøsser litt, og stinker salmiakk lang vei…

2. Går det an å trøkke til så lenge av gangen, og burde jeg fylle på litt karbo midt i, etter bein feks?

shit - jeg må gå tilbake å numerere sprsm…

til info:
Dag 1 er bryst, rygg, armer
Dag 2 er bein og skuldre
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Thor, made by Crom
« #2525 : 02. desember 2009, 11:39 »
Tviler på at du går tom for karbo på ei sånn økt, med mindre du ligger på veldig lavt inntak daglig. Tror det er andre mekanismer som gjør at du føler deg tom. Kan være forbundet med lactic acid hvis du kjører veldig intenst og lenge uten lange pauser.

Tror generelt ikke det er noe problem med 1,5 time hvis du har relativt lange pauser mellom settene. Hvis du kjører veldig korte pauser (90 sekunder eller mindre) så kan kanskje 1,5 time bli litt mye, ihvertfall over tid. Det er ikke noe problem å kjøre slik i perioder, som 3-4 uker av gangen, men så kan du nok med fordel kutte ned litt.

Så jeg vil si: Kjør slik du gjør nå i perioder på X antall uker (f.eks 3-4), ta ei rolig uke med relativt lav intensitet, så "cut the fluff" og kjør mer basic med færre øvelser i 3-4 uker, så ei rolig uke igjen, osv osv. Perioder med høyt volum og middels intensitet (dvs ikke veldig tunge vekter) etterfulgt av perioder med lavere volum, mindre fluff og tyngre vekter fungerer bra.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2526 : 02. desember 2009, 12:33 »
Føler meg egentlig ikke utladet - føler meg som når jeg er på keto - og lukter sånn også… Smiley

med cut the fluff - mener d da bare baseøvelser - mark, bøy, chins, roing og umm… chins?
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Thor, made by Crom
« #2527 : 02. desember 2009, 18:51 »
Man går ikke tom for karb av styrketrening - det skal isåfall utrolig mye til - det sitter i hodet.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Thor, made by Crom
« #2528 : 02. desember 2009, 19:06 »
hæ? Går man ikke tom for karbo under styrkeøkter? - Heh, der ser du hvor lite jeg kan…

Men hva er det da som stinker keto? Er ikke det lukta av "lite karbo"? Trodde det var hele poenget med ketogent kosthold. Jeg er ikke i det nå - men på dager med stort krbo inntak kommer ikke keto-lukta…

Jeg spiser rundt 25 gr karbo pr måltid - bortsett fra rundt 30-50 gr før og etter trening. LUkten er salmiakk er da vitterlig forenklet sagt at kroppen brenner ketoner?

OBS! Hvis noen flinkiser leser dette, ikke kom med en detaljert kjemisk forklaring. Jeg har funnet den selv på nettet og er kjent med atkins, cyclic o.l
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Thor, made by Crom
« #2529 : 02. desember 2009, 20:44 »
Man går ikke tom for karb av styrketrening - det skal isåfall utrolig mye til - det sitter i hodet.

Yes, og hodet sier etter 20 min i bil: Ketose! Karb.. Må ha det, bare må ha det  Grin
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Thor, made by Crom
« #2530 : 02. desember 2009, 21:07 »
Mitt opplegg på bein er nettopp dette. Opplegg for bein. Dette gjøres unna på 40 min for min del.

Skal du trene skuldre på samme dag, hadde jeg kuttet fløffen som Jan skriver.

Da hadde jeg fokusert på bøy, benpress, benspark og lårcurl.

Varier de to siste med andre øvelser.

På skuldre holder det med press og sidehev. Smiley

-------------------------

Kardio i dag tidlig. 1 time.

-------------------------

Til Apax, JOGAJAN og FitFrank. Karb er årsaken til ketose. Det hørte jeg av en inuitt.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Thor, made by Crom
« #2531 : 02. desember 2009, 21:09 »
Yes, og hodet sier etter 20 min i bil: Ketose! Karb.. Må ha det, bare må ha det  Grin

Det er jo noe HELT ANNET! Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Sv: Thor, made by Crom
« #2532 : 02. desember 2009, 21:12 »
Man går ikke tom for karb av styrketrening - det skal isåfall utrolig mye til - det sitter i hodet.

Hæææ sitter karben i hue... ikke rart jeg ser ut som en vannbalong i trynet da. Spiser alt for mye karb om dagen. Er det mulig til å få karben til å feste seg noen andre steder enn i hue??
hæ? Går man ikke tom for karbo under styrkeøkter? - Heh, der ser du hvor lite jeg kan…

Men hva er det da som stinker keto? Er ikke det lukta av "lite karbo"? Trodde det var hele poenget med ketogent kosthold. Jeg er ikke i det nå - men på dager med stort krbo inntak kommer ikke keto-lukta…

Jeg spiser rundt 25 gr karbo pr måltid - bortsett fra rundt 30-50 gr før og etter trening. LUkten er salmiakk er da vitterlig forenklet sagt at kroppen brenner ketoner?

OBS! Hvis noen flinkiser leser dette, ikke kom med en detaljert kjemisk forklaring. Jeg har funnet den selv på nettet og er kjent med atkins, cyclic o.l

Eller en enklere forklaring. Heng vått treningstøy til tørk, eller vask det før du bruker det neste gang da lukter du ikke salmiak hele tiden. Har merka den lukta spess mye på alle spinningfolka!
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Thor, made by Crom
« #2533 : 02. desember 2009, 21:37 »
Siden jeg følger alle rådene jeg ser dere i "Mafian" her kommer med så er det jaggu ikke rart at formen min kommer seg! rofl

Forresten så er det noen som krangler om dette med rå løk for køts i beina på Facebook ...  what
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Thor, made by Crom
« #2534 : 02. desember 2009, 21:38 »
Forresten så er det noen som krangler om dette med rå løk for køts i beina på Facebook ...  what

Sikkert noen som henger igjen på 80-tallet....skal gå inn og hjelpe deg litt jeg.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!