Skrevet av Emne: Vold mot ungdomsløftere  (Lest 11093 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Vold mot ungdomsløftere
« : 01. desember 2006, 16:02 »
Må lufte dette...

Under NM coachet jeg, Jørgensen og Øye mange av ungdommene. På tung mark, så hendte det at vi kløp i armene, eller gav løfterne luktesalt.

Dietmar fiket til Håkon, og under dameklassen ungdom var det knapt ei jente som gikk på plattingen uten noen sniff amoniakk...

Nå har jeg blitt angrepet av en tante til en av løfterne... Hun roper om vold mot mindreårige, fengsel og maktmisbruk....

1. Hun har ikke sett et eneste stevne, enda mindre NM-dagen.
2. Hun har ikke pratet med sin nevø om dette.
3. Hun har ikke pratet med guttens mor om dette heller. (vedkommende mor er aktiv selv)

men likevel er dama i fistel over at gutten har blåmerker.

Jeg foteller henne at jeg aldri har sett på dette som noe spesielt, og at jeg aldri har tenkt på voldssapektet i disse klypene og ørefikene...


Jeg klyper ikke utøvere når det ikke "virker" på dem.. feks Kikki har null effekt av det..
Marthe feks trenger ikke klyp, det holder med noen verbale guts, eller litt menthol/amoniakk...

Er jeg på tynn is? er VI på tynn is.. ? Jeg KAN ikke få meg til å tro at vi piner disse ungdommene mot deres vilje og mot bedre vitende...

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #1 : 01. desember 2006, 16:04 »
Hun er vel ett gudsord fra landet?
Jævla hurpe tante.
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #2 : 01. desember 2006, 16:12 »
Nei... hun er ikke hurpete heller... Hun har tenkt på dette en uke.. og MENER faktisk at vi bedriver maktmisbruk her...

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #3 : 01. desember 2006, 16:16 »
Jon Arne må klypes/vil klypes både under surring av knebind og rett før løft.
Eirik er som meg prøver å fokusere uten klyping e.l.Her holder det med verbale skyts.

Ingen reagerer likt,noe som er positivt synes jeg.Mangfoldet blir større..

Denne tanta bør seriøst sette seg inn i den psykologiske delen av Eksplosjonssporter. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget ARH

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 763
  • Honnør: 504
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 763

Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #4 : 01. desember 2006, 16:21 »
Syns dere heller kan begynne å slå utdøverne i ansiktet med knyttneven. Jævlig stilig etter løfteren har klart løftet og smiler til publikum med det syke blåøyet Cheesy
Nidelv Vektløfting, Trondheim

Treningslogg

Utlogget JSE

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 255
  • Honnør: 351
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 255

  • Sett deg ikke urealistiske mål, tren sikkert!
Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #5 : 01. desember 2006, 16:22 »
Merkelig.

Jeg forstår jo hvordan hun tenker, men dette blir helt feil. En annen ting er dersom gjeldende løfter ikke ønsker noen fik eller noe klyp, da lar man jo være.

Selv ble jeg forbanna på Alastair siden han ikke kløp nok da jeg hisset meg opp før forsøket på 290kg i markløft. Men nå har jeg noen vanvittige merker på tricepsene likevel Grin

Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Ganddal AK

Knebøy: 315,0kg
Benkpress: 222,5kg
Markløft: 290,0kg

Beste total: 817,5kg

Treningslogg
Løfterprofil

www.ganddalak.no

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #6 : 01. desember 2006, 16:24 »
jeg spanderer krutt og hylse. Har desverre ikke prosjektil liggende.. 
Powerlifter...

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #7 : 01. desember 2006, 16:36 »
Jeg skjønner at det kan se brutalt ut, når en voksen mann klyper en ungdomsløfter, men jeg regner med at dere har snakket om det på forhånd? Dersom du klyper/fiker en sekstenåring uten å ha spurt, er du på tynn is. Dersom løfteren selv ber om klyp/fik/lukt, så er han/hun i sin fulle rett til det?

Så vidt jeg vet er det ingen lavalder på å be om juling?

Husker gispet som gikk gjennom salen da Eirik Jørgensen ble fiket hardt to ganger av Jørn Høyset på jr.nm i 2005. Hele salen skvatt  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #8 : 01. desember 2006, 16:37 »
Mulig man bør råde henne til å snakke med personene som driver med dette. For en person som ikke har opplevd slikt før, kan det virke svært merkelig. Ville heller ikke tro hun forstår hvorfor det gjøres. Uten erfaring vil en person tenke på at dere gjør dette for å presse folk til å yte mer. Når det i bunn å grunn er snakk om en litt annen form for motivasjon, og psykologi for å skape resultater utøver selv ønsker.

Men er kanskje mulig å ta det som en liten oppvekker.. At det må være helt klart at dette er noe utdøver er komfortabel med (spesielt om de er som du sier mindreårige). Er jo langt i fra en hyggelig situasjon for deg å komme i heller, uansett hvor ærlige og gode dine hensikter måtte være.

Vi kan alle ha litt ulike oppfattninger av en bestemt situasjon.. Da gjelder det bare å opplyse og få den andre parten til å forstå hvorfor ting gjøres.. Om begge involverte personer synes metoden funker, og ikke har noe problem med den skjønner jeg ikke hvorfor en tante skal kunne ha noen påvirkning.. Utenom å selvfølgelig prakke på andre et syn som ikke er begrunnet på annet enn egne følelser...
Become your potential...

*Min profil

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #9 : 01. desember 2006, 16:45 »
Tanta må nok undervises litt og da må vel noen prate med henne.

Hvis det skulle vært maktmisbrukt så må vel det være av at  den som utøver "volden" ville ha glede av "voldshandlingen".

Ikke gleden av at løfteren kommer strålende tilbake på rosa skyer etter å ha klart et løft og kansje satt en pers.

Aktiv styrkeløfter

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #10 : 01. desember 2006, 16:49 »
No pain, no gain Grin

Nei seriøst, så lenge personen du klyper / fiker til vil det selv kan det da ikke være noe problem. Bare pass på at det er frivillig. Kan dessuten ikke høre på tanter og mødre, er jo alltid bekymret.
Moren mener jeg må slutte med drakter etter å ha sett blåmerkene fra benkskjorta og ett og annet sprengt blokar i øyet etter tung bøy. KLAPP IGJEN OG SOIS MATEN DIN Grin
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #11 : 01. desember 2006, 17:12 »
Har aldri tenkt på dette før. Men forstår på en måte tanta.  Kanskje hun skulle tatt en prat med utøverne først, regner med de kan bekrefte at dette ikke er vold.

Om det i det hele tatt er nødvendig å bli fiket til er en annen sak....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #12 : 01. desember 2006, 17:24 »
Jeg har faktisk tenkt på dette mer enn en gang, og har kommet fram til omtrent følgende; for en utenforstående ser det virkelig brutalt ut når en utøver blir fiket til/kløpet/skjelt ut/sniffer amoniakk før ett løft, og jeg har mer enn en gang hørt mammaer/pappaer/bestemødre/tanter som gisper og mumler usammenhengende når dette skjer. De aller fleste utøverne skjærer grimaser når de blir kløpet/fiket til, og det er det tilskuere ser.
Svigermor reagerte med ett høylydt gisp og "slår du sønnen min?" første gang hun så Electra fike til Expedite på ett stevne... Wink

Jeg skjønner faktisk at utenforstående reagerer negativt på denne oppfikinga, og jeg mener at det egentlig er en uting. Å "få tenning" av verbal oppfiking er mye bedre i mitt hode, men derigjen så virker jo fysisk oppfiking stikk motsatt av hvordan den egentlig er ment å virke for meg da.

Det burde være nok med "verbal oppfiking" og amoniakk, etc for å få tenning nok til å prestere bra på plattingen...

Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #13 : 01. desember 2006, 17:30 »
Jeg oppfordret henne til å ta en prat med sin nevø, ja. før hun fortsatte å angripe med nebb og klør noe hun ikke hadde satt seg inn i.
"Det har jeg TENKT å gjøre også, ja!! Vær du trygg!!" var svaret...  what

Nå er det ikke slik, at Feks Jon Helge sier: "Slåmeg, egil, slå meg!" , men det som skjer, er at jeg tar tak i den myke og sarte huden i hårfestet i nakken.. og klyper til... samtidig snakker jeg med ham, og spør: "Er du våken? Er du klar? Gjør det vondt? Har du tenkt å løfte dette? Tror du ting kommer av seg selv?? Er du klar til krig?" noe i den duren.. jeg har hele tiden en dialog med utøveren, og FØLER ikke jeg går over streken...

Problemet er jo at jeg er vant til dette... jeg må selv fikes noe så inn i helvette, eller klypes for VIRKELIG få nok adrenalin og guts på tunge markløft. Samtidig ser jeg flere rundt meg som benytter seg av de samme nevrologiske funksjonene...

Både når det gjelder smertelingdring/fokus og adrenalin, så er klyping og ørefiker et kjempebra virkemiddel.. Jon Helge U 100 hadde kjempeeffekt av luktesalt feks.. Smiley Ikkesant 2Strong?! Wink

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Vold mot ungdomsløftere
« #14 : 01. desember 2006, 17:32 »
Det som beskrives her er klart å regne som vold. Volden dere utøver er ikke spesielt grov, men den faller likevel inn under straffeloven § 228 første ledd. I praksis betyr det at dere risikerer BOT og/eller mellom 14 dager og seks måneder FENGSEL!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!