Skrevet av Emne: Blindehund i taxi - problemer ??  (Lest 2526 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #15 : 13. desember 2006, 09:46 »
Såvidt jeg vet så har islamsk råd i Norge gitt en offentlig uttalelse om at dette er feil. De oppfordrer taxisjåførene til å kjøre fru Blind og hennes hund. Det var visst feil tolkning av koranen.

Mye "feil-tolkning" av religiøse verker rundt om i verden..  Huh
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #16 : 13. desember 2006, 10:02 »
En annen ting man kan spørre seg om er: Hva er mest urent? En hund som slikker seg og andre hunder i baken, eller en mann i 40-50 årene på vei hjem fra julebord som spyr og gjør på seg inne i taxien?  what Logisk tenking og religion er ikke alltid så forenelig... Forøvrig bra av Islamsk Råd å komme med uttalelsen sin. Den skal de ha.  Smiley

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #17 : 13. desember 2006, 12:29 »
Mye "feil-tolkning" av religiøse verker rundt om i verden..  Huh

Ja, må si meg enig i det. For meg virker det som de offentlige ansiktene må male over virkeligheten. Jeg prøver å se noe positivt i islam, som i følge de offentlige skal være "fredens religion", men jeg sliter sterkt med å finne noe jeg kan ta grep om. Hvis jeg ser på de som er islamister virker det som islam er en agressiv og angripende religion.

Men, men. Det er ikke rart det er mange "feiltolkninger". Vi skal jo få sympati for at det bare er ekstremistene som mener det (det er jaggu meg mange "ekstremister" der ute :p)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #18 : 13. desember 2006, 14:57 »
Muslimer flest kan nok ikke Koranen så godt som de burde, nei. Dette gjelder forsåvidt også kristne og Bibelen, men i muslimers tilfelle står man i mange land også overfor en språk- og analfabetismebarrière. Sånn sett er det ikke rart at det i en del muslimske land blir til at lokale skikker rettferdiggjøres med at "det står i Koranen".

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #19 : 13. desember 2006, 18:06 »
Hvordan er det egentlig med disse muslimene og hundene. Det at de syntes hunder er "urene" vil vel ikke nødvendigvis indikere at hunder er forbudt. Går dette på preferanser eller religionens "lov"?


Det er litt forskjell mellom de fire skolene i synet på hunder, men alle tillater arbeidshunder, slik som førerhunder. Taxisjåfører som nekter å ta med førerhunder kjenner ikke sin egen religion, men det er heller ikke så uvanlig.

Når det gjelder synet på andre hunder varierer det fra at hunder ikke er urene, til at alt ved hunden er urent, slik at man ikke skal spise en hund, og vaske seg etter å ha blitt slikket eller på annen måte være borte i hunden.
¡BASTA YA!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #20 : 13. desember 2006, 22:26 »
Det er litt forskjell mellom de fire skolene i synet på hunder, men alle tillater arbeidshunder, slik som førerhunder. Taxisjåfører som nekter å ta med førerhunder kjenner ikke sin egen religion, men det er heller ikke så uvanlig.

Når det gjelder synet på andre hunder variere det fra at hunder ikke er urene, til at alt ved hunden er urent, slik at man ikke skal spise en hund, og vaske seg etter å ha blitt slikket eller på annen måte være borte i hunden.

Lærte jeg noe nytt i kveld også. Takk for det.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget KentAndré

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #21 : 13. desember 2006, 23:35 »
Hvor mange taxisjåfører er det som blir sleika av førerhunder....?

Sikkert et vedlig stort problem..........

Dersom jeg er på ferie i et land og ikke synes noe særlig om skikkene deres, så lar jeg bare være å dra dit igjen!! Så til alle dere muslimer som ikke liker dere her; REIS HEMMAT!! Og kom aldrig, aldrig, aldrig tilbake.............

Vi har et samfunn som ikke akkurat er best tilpasset mennesker med funksjonshemninger, så skal disse gjøre det enda vanskeligere?? Men halal-mat på bensinstasjoner, ja det forlanger de..........

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #22 : 14. desember 2006, 04:59 »
Men, men. Det er ikke rart det er mange "feiltolkninger". Vi skal jo få sympati for at det bare er ekstremistene som mener det (det er jaggu meg mange "ekstremister" der ute :p)
Nja, kan jo virke som om det er det, men jeg tror heller at det bare er slik at de som snakker høyest er de som blir hørt og sett.. Wink Er vel sånn det er bestandig, i de fleste sammenhenger..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Blindehund i taxi - problemer ??
« #23 : 15. desember 2006, 11:58 »
Kanskje jeg skal avle fram en førerdinosaur på samme måte som i Jurassic Park. En liten, aggresiv faen... Skulle likt å se den drosjesjåføren som hadde baller til å si nei da...


Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!