Skrevet av Emne: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg  (Lest 3915 ganger)

truls

  • Gjest
Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #15 : 10. januar 2007, 15:37 »
Egentlig ikke. Du kan ikke klandre han for juks fordi han fikk det godkjent og ikke sa ifra,

selvsagt kan du klandre ham for det. Du kan klandre mennesker for akkurat hva du vil faktisk... Wink

og, forutsatt at han selv merket/innser etter filmklipp titting at rompa klart var fri fra benken, da syns jeg det vitner om lav moral å ikke si ifra! Kan jo hende han har gjort det også for det jeg vet, så mitt utsagn siden jeg ikke vet hva han har gjort/ikke gjort er på et prinsippielt grunnlag.

juks skal ikke tolereres synes jeg, og i mine øyne er et feilaktig løft, som løftern feilaktig får godkjent og selv vet at det er feil uten å si ifra, juks komma juks

Mesterinne

  • Gjest
Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #16 : 10. januar 2007, 15:40 »
Det skal 3 internasjonale dommere til for at en verdensrekord skal bli godkjent, 2 av disse må godkjenne løftet. Når man løfter så tungt, så er det vanskelig å kjenne selv at man gjør slike feil. Det er helt og holdent dommerne sitt ansvar å se feil.

Dommerne plasserer seg på en slik måte at de best mulig ser feil, dvs. stopp, utretting, løfting av rumpe. Dommerne ser ofte dette bedre enn publikum i salen eller hva som vises på film.

Dommerne gjør så godt de kan for å se mulige feil, men det er vanskelig å følge med på alt på en gang. Derfor kan de overse en feil.

Det skal ikke være nødvendig for en utøver å si fra til dommerne at deres avgjørelse er feil. Hvis de feilaktig underkjender et løft, hjelper det lite å si fra  Wink

Når det er sagt, så skulle man jo tro at en internasjonal dommer får med seg slike rumpeløft...

truls

  • Gjest
Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #17 : 10. januar 2007, 17:25 »
Er faktisk 100% enig med deg Rødhette, og ser ikke at mitt innlegg avviker fra ditt, er ikke sikkert det var meg du svarte heller.. Smiley

Det jeg anfører i tillegg til ditt innlegg at det også handler om moral, en utøver bør, uavhengig av hvem som har ansvaret (dommerne), hvem som har sett hva (dommerne), si ifra og gjøre oppmerksom på det inntrufne (forutsatt at han vet det/får se det i etterkant). Om løftet blir omgjort eller ikke er for meg irrelevant.

for å ta en anekdote fra fotballens verden:

Jeg husker Robbie Fowler fikk straffespark en gang han falt i 16 meteren, han reiste seg umiddelbart, gikk til dommeren og sa at det ikke var straffe. Men straffe ble det alikevel siden dommeren allerede hadde blåst og pekt. Robbie tok straffen selv og keeper reddet det halvdårlige straffesparket. Om han gjorde det så dårlig med vilje vet jeg ikke, tviler egentlig på det, for straffen var ikke åpenbart dårlig. Poenget var at han sa ifra, akkurat i følge min moral kodeks Smiley

For å holde seg i nærheten av topic: 345 kilo er imponerende, både med og uten rompe...



for å ikke fylle ut med flere innlegg i denne tråd så svarer jeg sv under her:  hmm, jeg så kampen, han reddet da? keeper kastet seg ned til høyre og reddet..   kanskje det isåfall var en retur som gikk imål?

Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #18 : 10. januar 2007, 17:51 »
#"Jeg husker Robbie Fowler fikk straffespark en gang han falt i 16 meteren, han reiste seg umiddelbart, gikk til dommeren og sa at det ikke var straffe. Men straffe ble det alikevel siden dommeren allerede hadde blåst og pekt. Robbie tok straffen selv og keeper reddet det halvdårlige straffesparket. Om han gjorde det så dårlig med vilje vet jeg ikke, tviler egentlig på det, for straffen var ikke åpenbart dårlig. Poenget var at han sa ifra, akkurat i følge min moral kodeks "#husker ikke jeg helt feil så scora han vel faktisk på det påfølgende straffesparket,mot arsenal foresten.

Mesterinne

  • Gjest
Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #19 : 11. januar 2007, 08:36 »
Det jeg anfører i tillegg til ditt innlegg at det også handler om moral, en utøver bør, uavhengig av hvem som har ansvaret (dommerne), hvem som har sett hva (dommerne), si ifra og gjøre oppmerksom på det inntrufne (forutsatt at han vet det/får se det i etterkant). Om løftet blir omgjort eller ikke er for meg irrelevant.

Det kan man jo si om alle som har dopet seg også. Ikke mange som kommer etter en verdensrekord og forteller at de har jukset.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #20 : 11. januar 2007, 18:00 »
Sitat
Det skal 3 internasjonale dommere til for at en verdensrekord skal bli godkjent, 2 av disse må godkjenne løftet. Når man løfter så tungt, så er det vanskelig å kjenne selv at man gjør slike feil. Det er helt og holdent dommerne sitt ansvar å se feil.

Dommerne plasserer seg på en slik måte at de best mulig ser feil, dvs. stopp, utretting, løfting av rumpe. Dommerne ser ofte dette bedre enn publikum i salen eller hva som vises på film.

Dommerne gjør så godt de kan for å se mulige feil, men det er vanskelig å følge med på alt på en gang. Derfor kan de overse en feil.

Det skal ikke være nødvendig for en utøver å si fra til dommerne at deres avgjørelse er feil. Hvis de feilaktig underkjender et løft, hjelper det lite å si fra 

Når det er sagt, så skulle man jo tro at en internasjonal dommer får med seg slike rumpeløft...

Kanskje man rett og slett skal installere rumpefølere i benken, eller videodømming ?

 

2strong

  • Gjest
Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #21 : 11. januar 2007, 18:05 »
Kanskje man rett og slett skal installere rumpefølere i benken, eller videodømming ?

HeHe, det er jammen meg nok fjas i denne sporten nå. Foreslår at de stopper å forandre reglene hele tiden og istedet fokuserer energien på løfting.

Skal man absolutt gjøre det likt for alle, så er det beina i været som er tingen. Null rumpeløft og grusomt vanskelig å spenne seg opp.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #22 : 11. januar 2007, 18:08 »

Skal man absolutt gjøre det likt for alle, så er det beina i været som er tingen. Null rumpeløft og grusomt vanskelig å spenne seg opp.

verdensrekordforsøk burde være tapet fra ulike vinkler og godkjent av et dommerpanel for å forhindre at feilaktig utførte løft ble godkjent. Wink

beina opp var en god ide. Smiley Smiley

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #23 : 11. januar 2007, 18:51 »
Hvorfor kan man ikke bare bruke en styrkeløftbelte i størrelse XL og spenne alle som skal ta benk fast til benken? Ja, eller sølvteip hvis man har god tid til hver deltager.

Da får man en veldig god støtte i ryggen samtidig som man ikke kan bevege kroppen eneste centimeter. Da blir det likt for alle, og man kan ikke komme i ettertid og klage på rumpeløft.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #24 : 11. januar 2007, 19:06 »
Eventuelt bare stole på dommerne og gjøre som i fotball- det en dommer godkjenner eller stusser på i "kampens hete" det er forblir riktig avgjørelse Wink Så får en heller satse på god dommerutdanning.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #25 : 11. januar 2007, 19:11 »
Eventuelt bare stole på dommerne og gjøre som i fotball- det en dommer godkjenner eller stusser på i "kampens hete" det er forblir riktig avgjørelse Wink Så får en heller satse på god dommerutdanning.

Vel, når Graham Poll klarer å dele ut tre gule kort til samme utøver i samme kamp (Australia - Kroatia i VM) syns jeg neppe vi bør la den ene dommeren ta avgjørelser som er av stor betydning. :Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Ny verdensrekord i benk? 345,5 kg
« #26 : 11. januar 2007, 19:11 »
Vel, når Graham Poll klarer å dele ut tre gule kort til samme utøver i samme kamp (Australia - Kroatia i VM) syns jeg neppe vi bør la den ene dommeren ta avgjørelser som er av stor betydning. :Smiley

Vel, det var jo rett å gi han noe for å avreagere på vei til garderoben. (Om jeg husker rett) Grin






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!