Skrevet av Emne: Smerter på framsiden av høyre skulder  (Lest 6805 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Smerter på framsiden av høyre skulder
« : 15. januar 2007, 22:31 »
Sliter litt med den høyre skuldra mi. At doktoren ikke klarer å finne ut hva som er feil gjør ikke akkurat saken noe bedre. De har også en tendens til å gi meg kortisonsprøyter, noe jeg ikke er spesielt fan av.. Tongue


Der den røde ringen er har jeg vondt. Er vel noen små muskler bak der, men jeg veit ikke hvilken av de det kan være noe feil med. Utrolig irriterende at det skal være sånn..  Sad

HITman, noen..? Tips til hva det kan være, evt hvordan jeg kan trene det opp eller/og bli bra?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #1 : 16. januar 2007, 15:58 »
Ingen som veit?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Kizzaen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #2 : 16. januar 2007, 16:07 »
Gå til en fysiotarapaut eller en kiroraktor. De vil kunne gi deg svarene du trenger.Wink

go bedring Cool
KB:260 BP:180  ML:225
Alder: 18
Høyde: 174cm   
Vekt: 89
Stort forbilde:Andreas Hjelmtveit

Film fra NM http://www.youtube.com/watch?v=oEU9ynqt6mU

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #3 : 22. januar 2007, 07:03 »
Bumper denne.. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #4 : 22. januar 2007, 15:31 »
Prøvd med skulderrotasjoner med tau og rotatorcuff trening? Funker for meg.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #5 : 22. januar 2007, 15:52 »
Utfra tegninga, ser det ut som det er feste til subscapularis(inadroterer i skulderledd). Men det er vanskelig å se helt nøyaktig.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #6 : 22. januar 2007, 18:21 »
Får du vondt når du skal løfte opp armen strak eller lignende?
Isåfall er det akkurat det jeg også har fått.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #7 : 24. januar 2007, 16:38 »
Prøvd med skulderrotasjoner med tau og rotatorcuff trening? Funker for meg.
Hvordan er øvelsene du gjør da?

Utfra tegninga, ser det ut som det er feste til subscapularis(inadroterer i skulderledd). Men det er vanskelig å se helt nøyaktig.
Har du peiling på hva slags skade det kan være og? Fikk den når jeg kastet en ball en gang for mange år siden.. Om det hjelper noe..

Får du vondt når du skal løfte opp armen strak eller lignende?
Isåfall er det akkurat det jeg også har fått.
Hvordan fikk du det?

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #8 : 24. januar 2007, 16:50 »
http://www.dagbladet.no/sport/2007/01/22/489637.html
og

Bare uten den rare innretningen.

Vet du hvordan den skulderrotasjonen med tau er? Øvelse doggcrap har anbefalt.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Mabuse

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #9 : 27. januar 2007, 19:47 »
Smerter på fremsiden av skulderen kan være så mangt. Subscapularis er nevnt men det kan eks også være bicepssenen (lange bicepshodet). På en annen side kan dette være "refererte" smerter hvor det er andre strukturer som produserer smerter men at  smertene kommer et annet sted. Eks. infraspinatus vil (tiltross for plassering på "baksiden av skulderen")kunne gi smerter på fremsiden av skulder/overarm.

Mitt råd er som følger. Finn en kyndig person (lege (spes.i fys.med, idrettsmed eller ortopedi), fysioterapeut, kiropraktor, kinesiologi etc) med kunnskap om skuldre. Mao en som kan gjøre en god funksjonsundersøkelse. Dette som et utgangspunkt. Tilgangen er desverre noe avhengig av hvor du bor.

Utover dette anbefales det gode artikler mtp skuldertrening. Dette både på styrke samt ikke minst opptrening av en skadet skulder. Fremste karen på dette området (etter min mening) er Eric Cressey. Du finner linkene på følgende site:

http://www.ericcressey.com/articles.html

Lykke til

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #10 : 27. januar 2007, 21:07 »
Sliter litt med den høyre skuldra mi. At doktoren ikke klarer å finne ut hva som er feil gjør ikke akkurat saken noe bedre. De har også en tendens til å gi meg kortisonsprøyter, noe jeg ikke er spesielt fan av.. Tongue


Der den røde ringen er har jeg vondt. Er vel noen små muskler bak der, men jeg veit ikke hvilken av de det kan være noe feil med. Utrolig irriterende at det skal være sånn..  Sad

HITman, noen..? Tips til hva det kan være, evt hvordan jeg kan trene det opp eller/og bli bra?

I kva rørelser gjere det vondt? plager det deg i treninga di? Kva gjorde du når du fekk smertene?
Musklar som er affisert ved skulderproblematikk er infraspinatus og supraspinatus.Alle muskler rundt skulderbladet kan gje såkalla referert smerte, På bildet kan det virke som om festet for supraspinatus er påverka negativt. Det som er viktig er å dra ned på brysttreninga og heller trene meir rotatorcuff og få ned muskeltonus på framsida, altså pec.major, biceps og fremre del av delta muskelen.
For å få ein best mpgeleg diagnostisering så bør du gå til fagkompetente personar, som har erfaring og kunnskap til skuldrer.
Forøvrig så bør du lese gjennom den linken her:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=43557.0
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #11 : 30. januar 2007, 11:53 »
Atlas: har seg slik at når jeg gikk i 5-6 klasse eller noe, så hadde vi idrettsdag på skolen. Skulle kaste ball og jeg SKULLE jo kaste lengst... Tongue Skadene jeg fikk av dette er, i følge kinesiolog, skade på en av de nederste ryggvirvlene, skade i høyre hoft, skade på en av de øverste nakkevirvlene, skade i høyre skulder... Så der er grunnen. Men jeg kjenner lite til det vanligvis, har jo blitt bedre med årene. Er bare det at jeg har begynt å trene litt mot spydkast og da er det dritvondt. Klarer ikke å trene så hardt som jeg kan, klarer ikke å få frem potensialet pga det er vondt når jeg kaster. Derimot, vanlig og smal benkpress går greit.. Også de fleste andre øvelser jeg kan komme på.. Ikke en gang militærpress er vondt... Skal teste forslaget til Slux og se hvordan det går...

Slux: Nope, aner ikke hvordan skulderrotasjonen med tau er...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Blomsterpotte

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 901
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 901

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #12 : 30. januar 2007, 15:23 »
Sitat
Hvordan fikk du det?
Jeg er ikke helt sikker, enten kommer det av at jeg trente hantelbenk med feil teknikk,
eller så har jeg fått skaden av håndball når jeg spillte det.

Smertene har iallefall kommet tilbake i perioder i rundt et halvt år nå(som jeg husker)  Undecided

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #13 : 30. januar 2007, 16:16 »
Ville vel ikke tatt det for seriøst de opplysningene du fikk fra kinesiologen din. Er jo mest bare til å bli hypokonder av det der, lite sannsynlig at du i så ung alder påførte deg multiple skader i alt fra en enkelt virvel nederst i ryggen til en annen enkeltstående virvel øverst i ryggen, samt i hofta og overalt pga et ballkast på en idrettsdag. Høres ut som bare tøys for mitt vedkommende.
Om du plages mye av vondt er det bare å oppsøke noe av det "mabuse" anbefaler, bortsett fra kinesiologen! En slik rar naprapat-ting som Atlas prøver å utdanne seg til, kan kanskje også hjelpe på skuldra di:) Håper jeg får en honnør for den, Atlas!! Cheesy
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Smerter på framsiden av høyre skulder
« #14 : 30. januar 2007, 16:21 »
jeg har dette problemet og, det som funka for meg litt var en blanding mellom sidehev og fronthev, sidehev er rett ut, fronthev er rett fram, prøv å får vekten på skrå. Husk ekstremt lette vekter, snakker om 3 kg og sånt. håper du blir bra igjen, jeg ble hvertfall bedre, holder på å bygge opp.

du kan også prøve denne versjonen i "crossover nedenifra og oppover på skrå"
Blablabla

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!