Skrevet av Emne: RYP -- FAQ -- Spørsmål og Svar  (Lest 46262 ganger)

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: RYP -- FAQ -- Spørsmål og Svar
« #45 : 20. desember 2007, 23:42 »
hei,

er en jente på 21 år, som har trenet mye styrke i mine ungdomsår. men de 2 siste årene har jeg lagt på 10 kg siden jeg fikk meg kjæreste, har fortasatt å trene masse styrke 1året, men det siste året har vært dårlig.. jeg er 171cm høy, og veier84 kg.. Når jeg var smooth i kroppen (dvs flat mage stram kropp) da veide jeg 72 kg, jeg vil ned dit, og det FØR MAI 2008. Er ikke noe god kokk, og er litt kresen, så jeg lurer på om noen kunne være så snille og sette opp en diett og et treningsprogram for meg?? jeg har snakket med veilider på sats, men der var det ikke mye fornuftig å hente.. Er det noen som er snille å hjelper meg litt? Motivasjon  er på topp.. Har kjøpt meg protteinpulver fra proteinfabrikken som jeg har blitt anbfealt av de som jobber der.

På forhånd takk. God Jul.

Mvh Linda

Hei Linda!
Gå ned de kiloene der er ikke noe problem om du vil det nok. Bare prøv å reguler matinntaket ditt så godt du kan; spis mer av det du vet er sundt, å mindre av det du vet er usundt. Så prøver du å få til et par varierte treningsøkter i uken med god innsats, så kommer det fort resultater. Noe avansert treningsprogram og proteinpulver tror jeg ikke er det første du bør ta for deg Smiley Pass på kalorier inn er lavere enn kalorier ut, så vil den flate magen komme før sommeren Tongue Lykke til Cheesy
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Snabelking

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: RYP -- FAQ -- Spørsmål og Svar
« #46 : 13. januar 2008, 19:33 »
Dei som leigde ei etasje med oss før har flytta ut, ergo har vi no nesten 3 heile etasje tilgjengelig( pluss loft).Eit av romma har eg tenkt med ut som treningsrom, det er sånn passe stort, blir nok plass til benk, romaskin?

Til saka:
1.Kva utstyr bør eg kjøpe for å t.d gjennomføre grunnprogrammet til RYP?
( -Knebøy -Markløft m/strake ben -Skråbenk m/liten skrå DB -Nedtrekk smalt grep -Roing bredt grep -Arnoldpress -Bicepscurl i skråbenk DB -Franskpress i skråbenk DB -Mage )
3.Ein slik multibenk som du nevner, funker det?
4.Har sett på Weider 330 og 265 multibenk, erfaringer?`bedre forslag?
**5. Eg har ikkje trent so mykje vekter før og har då sikkert eit lavt 10"maksløfttal", gjeng det bra å kjøyre gjennom grunnprogrammet då?**
6.Andre ting?

Takk for alle svar
Edit: 1.2Nokon som har erfaring frå Weiders multibenkar med nedtrekk?
1.3kva er roing med bredt grep?

Utlogget Ivar Aasen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: RYP -- FAQ -- Spørsmål og Svar
« #47 : 13. januar 2008, 19:43 »
1.Kva utstyr bør eg kjøpe for å t.d gjennomføre grunnprogrammet til RYP?
( -Knebøy -Markløft m/strake ben -Skråbenk m/liten skrå DB -Nedtrekk smalt grep -Roing bredt grep -Arnoldpress -Bicepscurl i skråbenk DB -Franskpress i skråbenk DB -Mage )


Det du trenger er stang, vekter (100kg+/-), stativ som er høyt nok til knebøy, justerbar benk og manualer med tilstrekkelig tyngde.
Roingen og nedtrekken får du enten bytte ut, eller kjøpe deg aparat som støtter dde øvelsene.
Mageøvelsene tar du bare vanlige sit-ups, evt på en flat benk.

**5. Eg har ikkje trent so mykje vekter før og har då sikkert eit lavt 10"maksløfttal", gjeng det bra å kjøyre gjennom grunnprogrammet då?**

Absolutt, det er det grunnprogrammet er til for!

Er ikke så godt kjent med fagord og slikt, men håper du skjønner Smiley
17 år

KB: 90
BP: 75
ML: 120

Gå til:  

Progresjon er viktig for å få resultater av treningen.
Dette er 500 kcal!

Sunn proteinrik julebakst

Kosthold05.12.2019249

Er du i gang med bakingen til jul? Prøv dette.
Se studien.
Her ser du 45 forskjellige idretter med trente kropper.