Skrevet av Emne: Nødvendigheten av tilskudd  (Lest 1355 ganger)

Utlogget peder...

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Nødvendigheten av tilskudd
« : 06. februar 2007, 20:18 »
Hva er egentlig nødvendigheten av tilskudd med ekstra proteiner, kreatin osv. osv.?
Går det like bra å bare spise mye mat? Kan man dekke det samme behovet uten kjemisk fremstilte produkter?

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #1 : 06. februar 2007, 20:20 »
Mat er best, uansett Wink Det er ett TILSKUDD som de som ikke klarer å spise så mye om dagen, kan drikke, for å prøve å optimalisere det nødvendige protein/karbo inntaket. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #2 : 06. februar 2007, 20:21 »
Dette har blitt diskutert maange ganger.
Er du flink med kostholdet ditt, er det ingen grunn til å bruke kosttilskudd. Men det er ikke mange som er såpass flinke til å spise riktig, derfor brukes kosttilskudd for å tilføre kroppen ekstra næring.

Smiley

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #3 : 06. februar 2007, 20:24 »
Støtter de to forrige;)

Mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #4 : 06. februar 2007, 20:30 »
Hva er egentlig nødvendigheten av tilskudd med ekstra proteiner, kreatin osv. osv.?
Går det like bra å bare spise mye mat? Kan man dekke det samme behovet uten kjemisk fremstilte produkter?

Selv om dette har vært diskutert ofte, kommer jeg med et innlegg. Protein og kreatin finner du i kjøtt. Du kan dekke behovet uten kjemisk fremstilte produkter. Hvordan kan man bevise denne påstanden? Hvordan kan man eventuelt motbevise den? Det er vanskelig å si. Selv har jeg ikke brukt proteinpulver eller kreatin de siste 2.5-3 årene. På den tiden har jeg økt 30 kg i benkpress og 45 kg i markløft og fått mye mer muskler. Jeg er passe sterk og passe muskuløs, og ved å deffe fremover vil jeg sannsynligvis vise at det i det minste går ann å være i ganske bra form uten proteinpulver eller kreatin, med kun tran og druesukker som ikke-mat.

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #5 : 06. februar 2007, 20:53 »
Hva er egentlig nødvendigheten av tilskudd med ekstra proteiner, kreatin osv. osv.?
Går det like bra å bare spise mye mat? Kan man dekke det samme behovet uten kjemisk fremstilte produkter?
Sefølgelig er mat bedre enn proteinpulver og karohydraterpulver osv, mye bedre! Jeg spiser ikke proteinpulver og jeg får i meg nok proteiner.

Kreatin er brukt for å øke styrken, noe som ikke er noe vits å bruke som nybegynner, men er ivertfal et "must" for toppnivået.

Utlogget Jaai

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 86
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 86

  • EH
Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #6 : 06. februar 2007, 22:05 »
Dette har blitt diskutert maange ganger.
Er du flink med kostholdet ditt, er det ingen grunn til å bruke kosttilskudd. Men det er ikke mange som er såpass flinke til å spise riktig, derfor brukes kosttilskudd for å tilføre kroppen ekstra næring.


Dette handler vel ikke bare om det med å kunne å spise riktig, det kan jo mange det som bruker tilskudd. Har vel også noe med økonomi hos de aller fleste. Det å kjøpe biff og kyllingfillet blir kostbart i lengden. Derfor er proteinpulver et billigere alternativ selv om det ikke kan sammenlignes med mat Wink

Utlogget Pecha

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #7 : 11. februar 2007, 05:59 »
Men. Vi sliter litt med økonomien. Vi kan ikke spise så mye fin norsk kylling og kjøtt, og drasser med oss så mye som mulig fra Sverige, men jeg har allikevel ikke råd til kosttillskud i tillegg til så ballangsert og riktig kost så godt det lar seg gjøre. Er en grunn til at de litt mere vellstående husstandene har beboere i god form og bra kosthold.

Føler bare at økonomi er ett problem jeg møter hele tiden når det gjelder mitt kosthold og trening Sad
Vekt 89kg Høyde 1,80m

Benkpress       97,5kg      7x4
Frivendinger    70,0kg      8x3
Knebøy         110,0kg     10x3
Markløft        137,5kg     10x3

Utlogget Kinamann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #8 : 11. februar 2007, 08:04 »
Et lite spoersmaa som jeg lurer paa om ogsaa andre har stilt seg: Man faar ofte inntrykk fra kjente byggere at man maa ta masse tilskudd for aa lykkes. Men maa ikke disse personene gi inntrykk av dette? De er jo alle sponset av en rekke kosttilskuddsprodusenter, eller jobber selv i denne bransjen... Og til dere som sier kyllingfilet er saa dyrt i Norge: Kjoep heller kyllinglaar, hele hoens osv. Billigere, saftigere og smaker bedre. Litt fett er sundt, og skinnet er veldig sundt. Foroevrig er proteinpulver svaert praktisk foer og etter trening.

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #9 : 11. februar 2007, 08:34 »
Et lite spoersmaa som jeg lurer paa om ogsaa andre har stilt seg: Man faar ofte inntrykk fra kjente byggere at man maa ta masse tilskudd for aa lykkes. Men maa ikke disse personene gi inntrykk av dette? De er jo alle sponset av en rekke kosttilskuddsprodusenter, eller jobber selv i denne bransjen... Og til dere som sier kyllingfilet er saa dyrt i Norge: Kjoep heller kyllinglaar, hele hoens osv. Billigere, saftigere og smaker bedre. Litt fett er sundt, og skinnet er veldig sundt. Foroevrig er proteinpulver svaert praktisk foer og etter trening.
Skinnet på kylling pleier ikke være ganske sunt, men veldig usunt er det vel ikke, ikke noen krise hvis man spiser det.

Og om proteinpulver: Jeg har sett bodybuildere som bare bruker proteinpulver etter trening og noen som ikke bruker det og mange som pøser på med proteinpulver. Og ja det er veldig mange sponsorer og salgstriks for at du skal kjøpe det f.eks hvis Arild haugen står og poserer med en PF shake i hånden osv.

Men du er bare en vanlig nybegynner så du trenger ikke alt bodybuilderne trenger så lenge du har et fint kosthold som virker for deg.

Utlogget Pecha

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #10 : 11. februar 2007, 21:40 »

Men du er bare en vanlig nybegynner så du trenger ikke alt bodybuilderne trenger så lenge du har et fint kosthold som virker for deg.

Åssen vet man at det kostholdet man spiser fungerer for "meg" når man er grønn om faget?
Vekt 89kg Høyde 1,80m

Benkpress       97,5kg      7x4
Frivendinger    70,0kg      8x3
Knebøy         110,0kg     10x3
Markløft        137,5kg     10x3

JohnBlond

  • Gjest
Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #11 : 11. februar 2007, 21:44 »
Åssen vet man at det kostholdet man spiser fungerer for "meg" når man er grønn om faget?

Kostholdet og treningen fungerer så lenge man har fremgang.

Utlogget Pecha

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Nødvendigheten av tilskudd
« #12 : 11. februar 2007, 22:59 »
Kostholdet og treningen fungerer så lenge man har fremgang.

Men etter hvor lang tid burde man se så så mye resultater, hva kan man vente seg når man er noe mellom endomorf og mesomorf? hvis man da trener "riktig" 3 ganger i uka, når man er ny for trening?

Har mye spørrsmål, men skyldes mindre kunnskap og et ønske om å lære og forstå.
Vekt 89kg Høyde 1,80m

Benkpress       97,5kg      7x4
Frivendinger    70,0kg      8x3
Knebøy         110,0kg     10x3
Markløft        137,5kg     10x3

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!