Skrevet av Emne: Ubrukelige ting på gymmet.  (Lest 20660 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Ubrukelige ting på gymmet.
« : 14. februar 2007, 00:12 »
Post hva du synes er ubrukelig og overflødig og har lav nytteverdi av ting på gymmet hvor du trener, eller på gym som du har trent på.

Du trenger ikke forklare hvorfor du synes det er ubrukelig/verdiløst. Men dersom det er andre som ikke skjønner hvorfor det er ubrukelig/verdiløst, så kan en kommentar være på sin plass.

Dette handler først og fremst om treningsutstyr og andre fysiske ting, om du mener at en instruktør er ubrukelig, er ikke dette rette tråden for det. Smiley

Ting som jeg synes er ubrukelig:


Treningsutstyr:

Bosuball
Leg-extension
Leg-curl
Mage-apparater
Adductor, Abductor-apparater
Smith-maskin
Skulderpute til olympiastang.

Andre ting:

Tv-apparater i styrkeavdeling.
Brus til salgs i resepsjonen.


Jeg venter spent på andre ting som kan føyes til denne listen. Smiley

Utlogget zultan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 170

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #1 : 14. februar 2007, 07:39 »
Treningsutstyr:

Militærpress-maskin
Biceps-curl maskin
Benkpress-maskin
Pec deck

Leg-press maskinen er også bare tull, spurte om gymet kunne ta den vekk å få ett squat rack til, men de måtte ha den der så vestkant-gutta fikk trent ben også.

Andre ting:

Blader og matter på styrkerommet
Representant fra helvete

Utlogget Supergirl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

SV: Ubrukelige ting på gymmet.
« #2 : 14. februar 2007, 07:40 »
All den musikken som spilles....99% er ubrukelig...

Utlogget Tonje_86

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 167

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #3 : 14. februar 2007, 08:00 »
All den musikken som spilles....99% er ubrukelig...

Helt enig. Jeg kan godta det meste av musikk, men når de spiller rolig boyband/enyamusikk så mister jeg lysten til å trene.

Ellers ting jeg synes er ubrukelig:

Mageapparater
To-i-enmaskin som går på rygg og bryst
Skuldermaskin
Benkpressmaskin

Er ikke så flink med navnet på maskinene, da jeg ikke bruker særlig mange av dem.
Høyde: 160 cm
Vekt: 58kg

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #4 : 14. februar 2007, 08:53 »
Den personlige treneren som ikke kunne svare en kar på hvor dypt han burde gå i dips fordi han var personlig trener og skulle ha 400,- timen.

Trappemaskinene.

At senteret har to smithmaskiner og en benkpressbenk.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #5 : 14. februar 2007, 10:42 »
pullover apparat

et nedtrekk apparat hvor man sitter med bena på en benk som er belastet og hele meninga er å ta vekk kroppsvekten, fatter ikke meninga med svære greia der, vi har jo et helt vanlig nedtrekk apparat hvor stangen man drar ned er belastet.

instruktørene som ikke klarer å gå ned i bøyen og heller står og såvidt neier med vekta, og sier til folk at de belaster knærne og utsetter seg ektra for kneskade om de går dypt nok ned

Utlogget Wilderness

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #6 : 14. februar 2007, 10:51 »
en gå maskin som jeg ikke vet navnet på, man får en helt merkelig gange og bevegelse av å bruke den. føles langt fra naturlig

musikken på gymmen min er også helt på trynet! så mye piss..

crunchmaskina
anlegget på spinningrommet (overdøver det i styrerommene, kunne bare ha satt en eller to ekstra høytalere fra hovedanlegget der inne også kunne syklera satt på en cd for de har ganaske heftig rå musikk)
det er også latterlig at vi bare har 2 benkpressbenker, og den ene av dem er høyna opp med klosser. den er for høy for vanlige dødelige

Utlogget Partyboy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #7 : 14. februar 2007, 14:39 »
rompetreningsapparat som tar ubrukelig masse plass der d kunne vært et knebøyrack

alle vil hoppe på vogna men bommer og hopper foran

Utlogget MariusW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 061
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 061

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #8 : 14. februar 2007, 14:39 »
maskin som trener siden av magen.

hvorfor leg ex stallion?


Sponset av: Bodypower

Konkurrerende utøver i Fitness Fysikk.

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #9 : 14. februar 2007, 16:06 »
leg ex og lårcurl syns jeg faktisk er litt greie til å få pumpet opp bena og tyna ut siste rest etter en 5 sykelig tunge sett i bøy Lips Sealed

Utlogget Great

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 948
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 948

  • -Rest When You're Dead!
Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #10 : 14. februar 2007, 16:13 »
synes også leg ex og lårcurl er bra apparater.. me må si meg enig i mange av de andre..
smith-maskin synes jeg også er grei å ha iblant..
- Tren hardt, spis mye!
     Weightlifter3       Food

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #11 : 14. februar 2007, 16:15 »
maskin som trener siden av magen.

hvorfor leg ex stallion?

Sannheten om leg-extension

leg ex og lårcurl syns jeg faktisk er litt greie til å få pumpet opp bena og tyna ut siste rest etter en 5 sykelig tunge sett i bøy Lips Sealed

Hvis du orker å ta leg-extension og leg-curl etter 5 sykelig tunge bøy-sett, da har du ikke kjørt sykelig tungt.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #12 : 14. februar 2007, 16:18 »
synes også leg ex og lårcurl er bra apparater.. me må si meg enig i mange av de andre..
smith-maskin synes jeg også er grei å ha iblant..


Why You Should Avoid The Smith Machine

sakset fra bruker "dragns" på mennshealth forumet:

Machines are never superior to free weights. Never. Ever. I’ll say it again….Never. And the Smith machine is the worst of the worst. Yes, I know your trainer or your best friend told you that the Smith is a wonderful thing, and one of the most functional and safest pieces of equipment in the gym. They may have even told you to stop using free weights and to use the Smith because it's safer. They’re dead wrong, and I'm going to tell you why.

1. Pattern Overload Syndrome: The Smith machine locks you into a fixed plane of motion, which can lead to what is known as 'pattern overload syndrome'. The more fixed the object, the more likely you are to develop a pattern overload, and the Smith follows an extremely fixed pathway. This fixed pathway repetitively loads the same muscles, tendons, ligaments and joints in the same pattern, encouraging micro-trauma that eventually leads to injury. If you always uses a Smith machine for your bench presses, you end up working the same fibers of the prime movers in the bench press all of the time: triceps brachii, pectoralis major, long-head of the biceps brachii, anterior deltoids, and serratus anterior. You can't change the pathway; the bar will always be in the same position. This commonly leads to chronic injury over time.

2. Reduced Stabilizer Training: The weight is stabilized for you. However, joints normally operate in multiple planes, and recruit a myriad of other muscles to help stabilize load. Use of the Smith machine greatly decreases this stabilizer activity. This creates a problem when translating your strength and muscle gains back to real life. If you have not trained the stabilizing muscles, you create size and strength imbalances in these muscles that would normally be assisting in the lift. In addition, having weak stabilizers will serve to shut down the prime movers before the prime movers are ready to shut down. If the stabilizers cannot maintain joint integrity there is a feedback mechanism that will cause the prime movers to shut down, or “fail.” When you’re helping your buddy lift that heavy piece of furniture, or pulling that heavy sack of groceries from the back seat of your car, it won’t be attached to a bar that assists your move and travels in a straight up and down plane of motion.

3. Compromised Center of Gravity: When you squat with your knees out in front there is added pressure on the spine. When you free bar squat, the path of the bar is traveling over the instep of your foot and you are driving through your natural center of gravity (COG), the COG you create by moving your hips back and bending your knees on the decent of the squat. When you are on a smith machine with your feet positioned out in front, you are causing your body to drive through a false center of gravity. Now, instead of the weight being over your feet, it is directly in-line with your spine and your feet are out front, placing your new (false) COG somewhere about mid thigh. The problem this poses is that your spine is not in a healthy position to stabilize force. Your hips are there not only to move the lower body, but also, to stabilize forces being placed on the body. If you put them out front you take that ability away from them causing all of the weight to be compressed on the spine without anything to absorb the shock. NOT GOOD!

These principles clearly apply to any exercise you might want to do on the Smith. Take, for example, the squat. Because of the mechanics of the knee joint, the body will alter the natural bar pathway during a free-weight squat to accommodate efficient movement at the knee. A fixed bar pathway doesn't allow alteration of the plane of motion for efficient movement of the joint, thereby predisposing the knee to harmful overload via lack of accommodation. And, for all of you that like to put your feet out in front of you, in addition to the COG problems outlined above, if your feet are out in front of you, you tend to push back against the bar. Doing so changes the function of the hamstrings role in the move, removing it’s stabilizing, protective effects on the knee joint. The result is an increased sheering force on the knee. Again, over time, chronic injury, and even possible traumatic knee injury.

So. Now that you’re armed with the facts, you know to stay away from the Smith (actually any machine that locks you into one plane or arc of movement, but we’re taking about the Smith here). Do yourself a favor and get acquainted with the barbells and dumbbells this fine establishment has to offer.


Jeg håper nå at jeg har klart å overbevise de fleste her inne nå om SMITH-maskinens manglende fortreffelighet. Dersom man etter å ha lest alt dette, likevel insisterer på å bruke SMITH maskinen, så fortjener man ikke annet enn å være liten og svak resten av livet!

-- stallion

Utlogget MariusW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 061
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 061

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #13 : 14. februar 2007, 16:26 »
Sannheten om leg-extension

Hvis du orker å ta leg-extension og leg-curl etter 5 sykelig tunge bøy-sett, da har du ikke kjørt sykelig tungt.


off topic: anbefaler du 5 set böy i stedet for 4 set böy og 3 set leg ex når bygging er målet?


Sponset av: Bodypower

Konkurrerende utøver i Fitness Fysikk.

Utlogget Sjulven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 103
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 103

Sv: Ubrukelige ting på gymmet.
« #14 : 14. februar 2007, 16:27 »
Sannheten om leg-extension

Hvis du orker å ta leg-extension og leg-curl etter 5 sykelig tunge bøy-sett, da har du ikke kjørt sykelig tungt.


er mann vet Wink tungt nok til at jeg ser farger etter hvert sett og får hjelp på siste el 2siste reps til vanlig. kan ikke se hvordan det skulle gått ann å kjørt noe tyngre, kansje om jeg fikk en sprøyte adrenalin før hvert sett el noe

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!